ظرفیت باتری هواوی میت 30 و میت 30 پرو مشخص شد

کمپانی هواوی احتمالا در روز 19 سپتامبر از اسمارت‌فون‌های میت 30 و میت 30 پرو رونمایی خواهد کرد. اخیرا تصویری از میت 30 پرو با تغییر شکل فراوان در مترو منتشر شد که در آن، ماژول دوربین دایروی‌شکل این هندست توسط یک درپوش پلاستیکی پنهان شده بود. نمایشگر آمولد 6.7 اینچی ناچ‌دار از یک پنل آبشاری با لبه‌های خم‌شونده 88 درجه‌ای به سمت پایین بهره گرفته است؛ به گونه‌ای که با مشاهده نمایشگر از سمت جلو به‌نظر می‌رسد حواشی جانبی آن حذف شده‌اند. توان پردازشی گوشی از طریق تراشه بومی کایرین 990 تامین می‌شود. این تراشه 7 نانومتری توسط واحد های‌سیلیکون هواوی طراحی شده و از طریق خطوط تولید نیمه‌هادی در کمپانی TSMC ساخته می‌شود.

هنوز مشخص نیست که هواوی در پرچم‌داران میت 30 و میت 30 پرو خود از کدام‌یک از سیستم‌عامل‌های اندروید یا HarmonyOS استفاده خواهد کرد. با این‌حال اطلاعات مربوط به ظرفیت احتمالی باتری‌های به‌کارگیری شده در هر 2 هندست اعلام شده است. ظاهرا تصاویر منتشر شده در شبکه اجتماعی Weibo، باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی میت 30 پرو و باتری 4200 میلی‌آمپرساعتی مدل غیر پرو میت 30 را نمایش می‌دهند. اسمارت‌فون سال گذشته میت 20 پرو و هندست ممتاز فعلی کمپانی یعنی هواوی P30 پرو مجهز به یک باتری داخلی 4200 میلی‌آمپرساعتی هستند.

هواوی میت 30 پرو ظاهرا از این باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی استفاده خواهد کرد

هواوی میت 30 و میت 30 پرو احتمالا از شارژ بی‌سیم 25 واتی و شارژ سیمی 55 واتی پشتیبانی می‌کنند

امروزه با وجود مشخصه شارژ معکوس بی‌سیم، افزایش 7 درصدی ظرفیت باتری میت 30 پرو و رشد 5 درصدی ظرفیت باتری میت 30 یقینا تحولی ضروری به‌نظر می‌رسد. این فناوری امکان استفاده از پنل پشتی گوشی به‌عنوان یک پد شارژ بی‌سیم جهت افزایش شارژ ایربادها یا حتی سایر گوشی‌های سازگار نظیر اپل آی‌فون 8 و مدل‌های جدیدتر از آن‌ را فراهم می‌کند. باتری دستگاه میزبان، بخشی از انرژی ذخیره شده خود را با دستگاه مستقر روی پنل پشتی به اشتراک می‌گذارد. به همین دلیل بهره‌مندی از ظرفیت بالاتر باتری یقینا برای دارندگان اسمارت‌فون‌های میت 30 و میت 30 پرو خوشایند خواهد بود. سامسونگ نیز در هندست‌های سری گلکسی S10 و گلکسی نوت 10 خود از چنین مشخصه‌ای پشتیبانی نموده و آن‌ را Wireless PowerShare نام‌گذاری کرده است. بر اساس گمانه‌زنی‌های مطرح شده حول مشخصه شارژ بی‌سیم، انتظار می‌رود که هندست‌های میت 30 و میت 30 پرو از فناوری شارژ بی‌سیم 25 واتی پشتیبانی نمایند. این رقم نمایانگر بالاترین سرعت شارژ ارایه شده در یک اسمارت‌فون خواهد بود. همچنین گفته شده که هر 2 مدل از شارژ سیمی 55 واتی پشتیبانی خواهند کرد.

باتری 4200 میلی‌آمپرساعتی که ظاهرا در گوشی هواوی میت 30 مورد استفاده قرار می‌گیرد

چنان‌چه به‌دنبال تحولات ماه مه، نام هواوی به لیست سیاه وزارت بازرگانی ایالات‌متحده منتقل نمی‌شد؛ در این‌صورت کمپانی چینی با عرضه موفقیت‌آمیز اسمارت‌فون‌های میت 30 و میت 30 پرو خود به احتمال فراوان می‌توانست از سامسونگ پیشی گرفته و به بزرگ‌ترین تولیدکننده اسمارت‌فون در جهان تبدیل شود. سال گذشته، هواوی 206 میلیون دستگاه هندست را به فروش رساند و پس از سامسونگ و اپل، عنوان سومین تولیدکننده بزرگ اسمارت‌فون در جهان را از آن خود کرد. فروش جهانی غول چینی طی 3 ماهه نخست امسال، رشد 50.3 درصدی را تجربه کرد و به 59 میلیون واحد رسید. بدین‌ترتیب، فروش هواوی طی دوره 3 ماهه مذکور از اپل پیشی گرفت و این کمپانی، جایگاه دوم را به خود اختصاص داد. طی 3 ماهه دوم امسال، هواوی 59 میلیون دستگاه هندست دیگر را به فروش رساند و مجموع فروش جهانی خود طی 6 ماهه نخست امسال را به 118 میلیون واحد ارتقاء داد. اگرچه این ارقام برای بسیاری از شرکت‌ها هیجان‌انگیز است؛ اما گزارشات مالی هواوی به‌طور سنتی از افزایش پیوسته میزان فروش در حد فاصل 3 ماهه اول تا دوم سال حکایت دارند. در واقع عدم تغییر تعداد هندست‌های فروخته شده طی این دوره زمانی نشان می‌دهد که ممنوعیت زنجیره تامین ایالات‌متحده بر کسب‌وکار اسمارت‌فونی هواوی، تاثیرات مخربی گذاشته است.

در ابتدای امر، هواوی قصد داشت تا پس از عرضه گوشی تاشوی میت X در ماه سپتامبر، هندست‌های میت 30 و میت 30 پرو خود را روانه بازار کند. اما با توجه به بروز تغییر در زمان عرضه میت X و موکول شدن این رویداد به ماه نوامبر، اکنون به‌نظر می‌رسد که دستگاه تاشوی هواوی تا پیش از عرضه مدل‌های میت 30 و میت 30 پرو روانه بازار نخواهد شد. با این‌حال نبایستی انتظار داشت که هیچ‌یک از این هندست‌ها برای فروش در بازار ایالات‌متحده عرضه شوند. اوایل سال جاری، فروشگاه B&H Photo در شهر نیویورک، مدل‌های آمریکای‌لاتین هواوی P30 و هواوی P30 پرو را به‌همراه ضمانت‌نامه شخصی این خرده‌فروشی الکترونیکی به فروش رساند. این گوشی‌ها با شبکه‌های GSM نظیر AT&T و T-Mobile سازگاری داشتند. اما با قرارگیری نام هواوی در لیست سیاه ایالات‌متحده، B&H بلافاصله فرآیند دریافت سفارش و فروش این گوشی‌ها را متوقف کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH