چگونه از فروشگاه آمازون خرید کنیم؟

امروزه با گسترش روزافزون دسترسی به اینترنت در سراسر دنیا، کسب‌وکارها نیز به‌تدریج از شکل سنتی خود فاصله گرفته و بعضا به‌صورت آنلاین انجام می‌شوند. همچنین برخی خرده‌فروشی‌ها نیز به دریافت سفارشات مشتریان از طریق اینترنت روی آورده‌اند. در این میان، آمازون یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین خرده‌فروشی‌های آنلاین دنیا محسوب می‌شود. این فروشگاه در سال 1994 و در شهر سیاتل آمریکا تاسیس شد و ابتدا در قالب یک کتاب‌فروشی آنلاین آغاز به کار کرد. این خرده‌فروشی با گذشت زمان و ارایه محصولاتی متنوع بالغ بر 500 میلیون کالا به بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین جهان تبدیل شد. طی سالیان اخیر آمازون تلاش کرده تا با قیمت‌گذاری معقول، ارایه تخفیفات مناسب، تسریع زمان تحویل و تضمین اصالت محصولات، رضایت مشتریان خود را جلب نماید.

به‌طور کلی، خرید از آمازون دارای مزایایی به شرح زیر است:

  • امکان خریداری کالاهایی که بعضا در ایران قابل دسترس نیستند.
  • امکان خرید محصولاتی که اصالت آن‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد.
  • امکان خرید محصولات با تخفیفات ویژه در بازه‌های زمانی خاص
  • امکان خریداری کالاهایی حتی ارزان‌تر از نمونه‌های موجود در بازار ایران (به‌دلیل حذف واسطه‌های متعدد)

سایت اصلی این فروشگاه در ایالات‌متحده قرار دارد و با توجه به تحریم‌های بانکی آمریکا علیه کشورمان و دسترسی دشوار کاربران ایرانی به کارت‌های اعتباری بین‌المللی، بسیاری از مشتریان قادر به ثبت مستقیم سفارشات خود در وب‌سایت آمازون نیستند. بعلاوه فرآیند ارسال کالا از ایالات‌متحده به ایران نیز با محدودیت‌های فراوانی مواجه بوده و هزینه‌های گزافی را به‌همراه دارد.

در این میان برخی شرکت‌های داخلی برای حل مشکلات فوق دست‌به‌کار شده و ادعا می‌کنند که بسیاری از کالاهای ارایه شده در فروشگاه آمازون را به‌صورت بی‌واسطه و با قیمتی مناسب در اختیار مشتریان ایرانی قرار خواهند داد. وب‌سایت‌هایی نظیر ایگرد، لک‌لک، Pay98 و مالتینا ارائه‌دهنده چنین خدماتی هستند. بعلاوه مشتریان با تهیه یک مسترکارت اعتباری و شارژ آن از طریق وب‌سایت‌هایی نظیر آسان‌کارت و ساخت حساب‌کاربری در فروشگاه آمازون می‌توانند سفارشات خود را مستقیما ثبت نمایند.

فرآیند ثبت سفارش در وب‌سایت‌های مذکور، سازوکار نسبتا مشابهی دارد. بدین منظور ابتدا بایستی نام برند یا محصول موردنظر خود را در وب‌سایت آمازون جستجو نماییم. سپس لینک مربوط به آن کالا را کپی کرده و داخل نوار جستجوی تعبیه شده در وب‌سایت‌های واسطه ایرانی وارد می‌کنیم. در ادامه، قیمت نهایی محصول بر مبنای ریالی محاسبه و نمایش داده خواهد شد. این هزینه با توجه به بهای کالا، هزینه‌های حمل‌ونقل، عوارض و تعرفه‌های گمرکی محاسبه می‌شود. پس از انتخاب قطعی و نهایی‌سازی سفارش، جهت پرداخت هزینه تمام شده آن به درگاه اینترنتی بانک هدایت می‌شوید. با پرداخت هزینه سفارش، خرید مشتری قطعی شده و مشمول پرداخت هیچ‌گونه هزینه اضافی نخواهد بود. این موضوع بدان معناست که مشتریان بدون کوچک‌ترین نگرانی در خصوص نوسانات ارزی و تغییرات قیمت‌گذاری محصول در آمازون می‌توانند سفارش خود را ثبت نمایند.

همچنین برخی وب‌سایت‌های داخلی به منظور تشویق و جلب رضایت هرچه بیش‌تر مشتریان، خدمات ویژه‌ای را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. به‌عنوان مثال، آمازون همانند بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی دیگر، برخی از محصولات خود را با تخفیفاتی ویژه برای یک دوره زمانی محدود ارایه می‌دهد. برخی وب‌سایت‌ها، قیمت‌گذاری محصولات عرضه شده در آمازون را به‌صورت پیوسته رصد نموده و کاربران خود را از آخرین تخفیفات اعمال شده مطلع خواهند کرد. بعلاوه سفارشات ثبت شده توسط مشتریان با تضمین سلامت و اصالت کالا تحویل خواهند شد. در صورت بروز هرگونه آسیب‌دیدگی، ثبت مجدد سفارش به‌صورت رایگان انجام شده یا وجه پرداختی مشتری به‌طور کامل عودت داده می‌شود.

البته اعتماد به برخی وب‌سایت‌های واسطه ایرانی با مخاطراتی نیز همراه خواهد بود. بایستی به‌خاطر داشت که آمازون صرفا محصولات نو و دسته اول را به فروش نمی‌رساند و در صفحه مربوط به لینک ارسالی توسط مشتریان، چندین نمونه کارکرده، تعمیر شده یا مرجوعی نیز نمایش داده می‌شود که خریداری آن‌ها طبیعتا هزینه کم‌تری را به‌همراه دارد. برخی شرکت‌ها با سواستفاده از این موضوع و غفلت خریداران، سود هنگفتی را به جیب می‌زنند. بعلاوه شهرت فراگیر فروشگاه آمازون موجب می‌شود تا فروشندگان، محصولات خود را با قیمت‌هایی بعضا گران‌تر عرضه نمایند.

نهایتا برای خرید از آمازون، بهترین گزینه ارتباط با اقوام یا دوستان مقیم در خارج از کشور خواهد بود. در غیر این‌صورت می‌توان به دانشجویان یا مسافران قابل‌اعتماد که قصد بازگشت به ایران را دارند، مراجعه کرد. نهایتا در صورت عدم دسترسی به گزینه‌های فوق می‌توان از وب‌سایت‌های واسطه‌گر مطمئن استفاده کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH