فایل زیلا هشدار داد، ویروس جدیدی در راه است

1-1

فایل زیلا هشدار داد، ویروس جدیدی در راه است و اعلام کرد که در روز سه شنبه  نسخه  جعلی این برنامه انتقال فایل منتشر شده است که ویروس موجود در آن اطلاعات را از روی وب‌سایت‌های میزبان می‌دزدد.

هکرها با استفاده از این نرم‌افزار متن باز نسخه‌ ویروس آن را بر روی وب قرار داده‌ و به همین دلیل نیز این شرکت اعلام کرده‌ که کاربران باید در استفاده از نرم‌افزار این شرکت تا زمان حذف نسخه نامناسب احتیاط کنند. این سازمان اعلام کرده که این ویروس به واسطه نرم‌افزار فایل زیلا که در بیشتر سایت‌ها اجرا می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این شرکت در تاریخ کاری آن است.

فایل زیلا در بیانیه‌ای دراین‌باره این‌چنین اعلام کرده است: «ما از این دست اعمال چشم پوشی نمی‌کنیم و تدابیری برای شناختن و ازبین بردن منشآ این مشکل عظیم اتخاذ شده‌اند. تا زمانی که برنامه  شرکت فایل زیلا انتقالات و اصلاحات سودمند فایل  در قالب برنامه رایگان متن باز و مورد تایید عموم است، تلاش این شرکت برای رفع موارد این‌چنینی کاهش نخواهد یافت.»

شرکت‌ و تولید‌ مشهور آنتی ویروس،Avast دراین‌باره بر روی وب‌سایت خود نوشته است که متخصصین این شرکت به این نتیجه رسیده‌اند که نسخه‌های اصلاح‌شده تقریباً با نسخه‌های اصلی همسان هستند، آیکون‌ها، کلیدها و عکس‌ها یکسان هستند و تنها فایل EXE آن کمی کوچک تر از ورژن اصلی است.

اواست درون ورژن اصلی کدی را پیدا کرده است که اطلاعات لاگ افرادی که از آن استفاده می‌کنند را می‌دزدد و به این ترتیب نام کاربری، رمز و اطلاعات سرور اف تی پی و پورت کاربران به وسیله این الگوریتم رمزگشایی می‌شود و به سرورهای مورد نظر ویروس مهاجم فرستاده می‌شود. و همه این کارها بسیار سریع و به صورت کاملاً مخفیانه انجام می‌شود. اطلاعات دزدی به سروری در آلمان رفته و آدرس Ip مشابه همان گروه سرور در سه جای دیگر ثبت می‌کند که aVAST می‌گوید با فعالیت‌های اسپم و سایر مدل‌های تخریبی مرتبط است. در این میان مهم‌ترین راهکار دانلود مستقیم نرم‌افزار از وب‌سایت شرکت است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH