گوگل از رابط کاربری جدید خود برای فروشگاه پلی استور رسما پرده برداشت

پیش‌تر در ماه مه و به‌دنبال آن، چند روز پیش اعلام شد که گوگل در تدارک عرضه یک رابط کاربری جدید برای فروشگاه گوگل پلی بوده است. امروز گوگل از این تغییرات جدید رسما رونمایی کرد. در واقع اکنون کاربران اسمار‌ت‌فون پیکسل 2 XL در صورت نصب بتای 6 اندروید Q می‌توانند رابط کاربری جدید را مشاهده نمایند. رابط کاربری به‌روزرسانی شده گوگل پلی از الگوی متریال دیزاین شامل فونت Google Sans استفاده می‌کند. اما اصلاحات مهم دیگری نیز در این اپلیکیشن اعمال شده است.

در دستگاه‌های موبایل، گوگل نوار پیمایشی مخصوص خود را به قسمت تحتانی نمایشگر منتقل نموده است. این اقدام موجب تسهیل دسترسی کاربران به نوار پیمایش در هندست‌هایی با نمایشگر بزرگ خواهد شد. در تبلت‌ها و دستگاه‌های مجهز به Chrome OS، نوار پیمایشی در سمت چپ نمایشگر دستگاه قابل رویت خواهد بود. اکنون بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها دارای تب‌های مجزایی هستند و این پدیده احتمالا یافتن فهرستی خاص در پلی استور را تسهیل خواهد کرد. اکنون هر فهرست دارای اطلاعات بیش‌تری از قبیل تعداد بازدیدها و متوسط امتیازات، تعداد دفعات نصب بازی یا اپلیکیشن و رتبه ESRB در فضای نزدیک به بخش فوقانی نمایشگر است.

“فروشگاه گوگل پلی ماهیانه پذیرای بیش از 2 میلیارد کاربر فعالی است که به منظور یافتن اپلیکیشن، بازی و سایر محتوای دیجیتالی مدنظر خود به این فروشگاه مراجعه می‌کنند. ما برای راه‌اندازی یک رابط بصری کاملا بازطراحی شده جهت ارتقا تجربه کلی کار با فروشگاه هیجان‌زده هستیم. با وجود به‌کارگیری زبان طراحی متریال دیزاین، اکنون از چندین مورد اصلاحات بصری برای کاربران رونمایی شده است. این تغییرات با هدف ارایه فروشگاهی برتر و قابل‌فهم‌تر، ارتقا سطح دسترسی و قابلیت کشف اپلیکیشن برای طیف‌های مختلف کاربران اعمال شده‌اند.” – گوگل

رابط کاربری جدید گوگل پلی استور اکنون رسما معرفی شده است

اگرچه اکنون فروشگاه گوگل پلی از زبان طراحی متریال دیزاین استفاده می‌کند؛ اما حتی با فعال‌سازی تم تیره اندروید Q در سراسر سیستم نیز رابط کاربری فروشگاه فاقد حالت نمایشی تاریک بوده و کماکان از رنگ‌بندی روشن بهره خواهد برد. با توجه به آن‌که به‌روزرسانی مذکور از جانب سرور منتشر می‌شود؛ لذا لازم نیست کاری انجام دهید و صرفا بایستی تا زمان انتشار رابط کاربری جدید برای دستگاه اندرویدی خود منتظر بمانید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH