جدیدترین پتنت گوشی تاشو سامسونگ خبر از یک دستگاه تاشونده عمودی می‌دهد!

آخرین پتنت گوشی تاشو سامسونگ منتشر شد. به نظر می‌رسد که سامسونگ به دنبال ساخت یک گوشی تاشو دیگری است که به طور عمودی خم می‌شود.

همانطور که می‌دانید انتظار می‌رود شرکت موتورولا برند ریزر خود را با یک بازطراحی جدید کاسه‌صدفی شکل مجددا روانه بازار کند. در این بازطراحی، دستگاه بعد از باز شدن، تبدیل به یک اسمارتفون بزرگ با صفحه‌نمایش بلند خواهد گردید. در مقابل آن، اولین گوشی تاشو سامسونگ به شیوه‌ متفاوتی خم می‌شود. گلکسی فولد، موقع باز شدن تبدیل به یک تبلت بزرگ و هنگام تا شدن تبدیل به یک مکعب ضخیم می‌گردد. با این‌حال، پتنت جدیدی که سامسونگ اخیرا در اداره جهانی مالکیت فکری (WIPO) به ثبت رسانده نشان می‌دهد که این شرکت کره‌ای همچنین در حال کار بر روی یک دستگاه تاشو دیگری جهت رقابت با برند ریزر موتورولا است. حالا وب‌سایت LetsGoDigital، رندرهایی از این هندست منتشر کرده که نحوه کار آن را نشان می‌دهد.

همانطور که در تصاویر دیده می‌شود، دستگاه مذکور، مانند هواوی میت X، به سمت بیرون تا خواهد شد. این کار باعث خواهد گردید تا گوشی جای کمتری را اشغال کند و سایر بخش‌های نمایشگر آن، همچنان کارهای خودشان را انجام دهند.

این کارها ممکن است شامل تغییر دادن تِرک‌های موسیقی، سلفی گرفتن و مشاهده نوتیفیکیشن‌ها باشد. چیزی که این طراحی را از دیزاین موتورولا متفاوت می‌کند مکانیزم تاشدگی آن است؛ بطوریکه لولاهای آن، امکان حرکت بیشتری دارند و به نمایشگر اجازه می‌دهند تا به سمت داخل یا خارج خم گردد.

ایده به‌کار رفته در جدیدترین پتنت گوشی تاشو سامسونگ قطعا جدید و هیجان‌انگیز است و می‌تواند سازندگان گوشی‌های هوشمند را به ایجاد یک فرم فکتور کاملا جدید ترغیب نماید. با توجه به اینکه چندین شرکت بزرگ وارد حوزه گوشی‌های تاشو شده‌اند، به نظر می‌رسد که مسیر آینده اسمارتفون‌ها به سمت این نوع طراحی‌ها حرکت خواهد کرد. هرچندکه شروع‌به‌کار این بخش، با دو گوشی تاشو هواوی میت X و گلکسی فولد سامسونگ، با مشکلات و تاخیرهای پی‌در‌پی‌ در عرضه دستگاه‌ها روبه‌رو شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH