گوگل فوتوز به قابلیت جستجوی متنی مجهز شد!

گوگل فوتوز به‌خاطر موتور هوش مصنوعی‌ و توانایی‌ در جستجوی تصاویری برای رنگ‌های خاص، حیوانات و حالات چهره معروف است. حالا قابلیت جدید دیگری به این سرویس اضافه شده که در آن می‌توانید در تصاویر خودتان متن را نیز جستجو نمایید. شما همچنین امکان ویرایش متن را نیز در آن خواهید داشت.

برای این‌کار، می‌توانید به اپلیکیشن گوگل فوتوز بروید و هر متنی را که می‌دانید بر روی یکی از اسکرین‌شات‌ها یا یکی از عکس‌هایتان وجود دارد، تاپپ کنید. اگر هم قصد کپی کردن متن را دارید، فقط کافی است بر روی دکمه Lens فشار دهید و کلمات هایلات شده موردنظرتان را کپی/پیست نمایید. با این‌حال، تجربه ما با قابلیت جدید نشان می‌دهد که گوگل با حروف شکسته، کلمات کم‌تر شناخته شده و همچنین کلمات اختصاری مشکل دارد.

قابلیت جدید جستجو براساس متن گوگل فوتوز بر روی مرورگرهای دسکتاپی هم کار می‌کند، اما به دلایل روشنی قادر به استفاده از دکمه Lens نیست. ویژگی مذکور، علاوه بر مواردی که در بالا به آنها اشاره شد، با کلمات موج‌دار و علایم خارجی نیز مشکل دارد. بنابراین فعلا باید به حروف چاپی و فونت‌های شناخته شده اکتفا کرد. تجربه استفاده از این قابلیت همچنین نشان می‌دهد که موتور گوگل با وجود اینکه می‌تواند یک ماشین Nissan را تشخیص دهد، اما قادر به شناسایی کلمه “nissan” نیست. با این اوصاف به نظر می‌رسد که سرویس مذکور برای کامل‌تر شده نیاز به زمان بیشتری دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH