انتشار ویدیو غیررسمی از طراحی احتمالی گوشی‌های آی‌فون 11 و آی‌فون 11 پرو

بر اساس پیش‌بینی‌ها، آی‌فون‌های مدل 2019 شرکت اپل در روز 10 سپتامبر معرفی خواهند شد. اما پیرامون مشخصات احتمالی این هندست‌ها، پیش‌تر اطلاعات مناسبی در اختیار کاربران قرار گرفته است. به لطف تصاویر و اطلاعات لو رفته مختلف، مدل‌های جدید به‌تدریج در کانون توجهات قرار گرفتند و اکنون نیز یک ویدیوی غیررسمی از ماکت آی‌فون‌های 6.1 اینچی (مجهز به پنل LCD) و آی‌فون 11 پرو منتشر شده است. آی‌فون 11 پرو احتمالا به‌همراه نمایشگری با 2 اندازه مختلف (5.8 و 6.5 اینچی) و مجهز به پنل‌های آمولد عرضه خواهد شد. هر 3 گوشی مجهز به ماژول دوربین مربعی‌شکل در گوشه فوقانی سمت چپ پنل شیشه‌ای پشتی هستند. با توجه به شایعات و اطلاعات لو رفته پیشین، آی‌فون 11 مجهز به 2 دوربین (یک حسگر اصلی به‌همراه یک لنز تله‌فوتو با زوم اپتیکال 2 برابری) خواهد بود؛ در حالی‌که مدل‌های پرو در کنار بهره‌گیری از این 2 دوربین دارای یک لنز فوق‌عریض اضافی نیز هستند. بر اساس اظهارات مطرح شده، این لنز از میدان دید 120 درجه‌ای برخوردار خواهد بود.

هفته گذشته گزارش جامعی پیرامون گوشی‌های جدید منتشر و در آن اعلام شد که دوربین‌های بازنگری شده قادر به ثبت عکس‌هایی با سطوح کیفی معادل برخی دوربین‌های رایج خواهند بود و به‌نظر می‌رسد که اپل برای ارتقا کیفیت تصاویر ثبت شده توسط آی‌فون در شرایط نوری ضعیف‌تر از حد بهینه، تمام تلاش خود را به‌کار بسته است. همین گزارش خاطرنشان می‌کند که یک مشخصه جدید، امکان ویرایش آنی ویدیوها را در اختیار کاربران آی‌فون قرار خواهد داد.

به گفته وب‌سایت TechRadar، ماکت‌های مشاهده شده در ویدیو توسط 2 شخص با اسامی Shai Mizrahi و Ran Avni و بر اساس اطلاعات عموما لو رفته تا به امروز تهیه شده‌اند. در این ویدیو از اپل پنسیل کوچک شایعه شده که احتمالا به‌همراه آی‌فون 11 پرو یا در قالب یک ابزارجانبی ارایه خواهد شد؛ هیچ نشانی دیده نمی‌شود. تصویر کیس ساخت شرکت الیکسار که برای مدل‌های آی‌فون 11 پرو تولید شده است از وجود حفره‌ای برای حمل یک ابزار حکایت دارد. اما این تولیدکننده ابزارجانبی همواره یک منبع قابل‌اعتماد به‌شمار نمی‌رود.

بر اساس شایعات، آی‌فون‌های سال 2019 اپل از مقاومت بیش‌تری در مقابل آب‌خوردگی برخوردار خواهند بود

توان پردازشی هر 3 مدل جدید آی‌فون توسط تراشه 7 نانومتری A13 بایونیک تامین خواهد شد و بر اساس پیش‌بینی‌ها، ظرفیت باتری این هندست‌ها بین 5 تا 20 درصد افزایش خواهد یافت. با توجه به پشتیبانی مدل‌های جدید از مشخصه شارژ معکوس بی‌سیم، اپل ظرفیت باتری‌های به‌کارگیری شده در آن‌ها را افزایش خواهد داد. فناوری شارژ معکوس بی‌سیم امکان استفاده از پنل پشتی آی‌فون 2019 به‌عنوان یک پد شارژ بی‌سیم جهت شارژ ایرپادهای موجود در کیس شارژ بی‌سیم، اپل واچ یا یک گوشی سازگار را فراهم می‌کند. این مشخصه از شارژ باتری گوشی میزبان استفاده می‌کند. بر اساس برخی گمانه‌زنی‌ها، گوشی آی‌فون 11 پرو (مدل 6.5 اینچی) به‌همراه یک باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی عرضه خواهد شد. این رقم بیان‌گر بیش‌ترین ظرفیت باتری مورد استفاده در آی‌فون تا به امروز خواهد بود.

ماژول دوربین پشتی اپل آی‌فون پرو

انتظار می‌رود که اپل برای مدل‌های جدید آی‌فون کماکان از درگاه لایتنینگ استفاده نموده و تلاش‌ها جهت جایگزینی احتمالی این پورت با درگاه USB-C در سال 2020 به ثمر خواهند رسید. با این‌حال گزارش شده که تولیدکننده آمریکایی، آی‌فون‌های جدید خود را با یک فست شارژر 18 واتی به‌همراه یک کابل Type-C به لایتنینگ روانه بازار خواهد کرد. پیش‌تر اعلام شد که اپل، آی‌فون جدید خود را به‌همراه یک آداپتور شارژ 5 واتی عرضه خواهد کرد و خریداری شارژر 18 دلاری از اپل استور، 29 دلار هزینه در برخواهد داشت.

بخش جالب‌توجه دیگر از گزارش اخیرا منتشر شده پیرامون آی‌فون 2019 نشان می‌دهد که اپل در زمینه افزایش مقاومت هندست‌های جدید خود در مقابل آب‌خوردگی موفق بوده است. مدل‌های فعلی آی‌فون XS و آی‌فون XS مکس دارای گواهی حفاظتی IP68 هستند. این پدیده بدان معناست که هندست‌های فوق می‌توانند تا حداکثر 30 دقیقه در عمق 5 فوتی (حدودا 1.5 متری) آب غوطه‌ور بمانند. آی‌فون XR دارای گواهی IP67 است و این موضوع امکان غوطه‌ور شدن گوشی در مایعات با عمق کمی بیش‌تر از 3 فوت و برای حداکثر مدت 30 دقیقه را فراهم می‌کند. اوایل سال جاری، شایعاتی پیرامون وجود حالت زیر آب (Underwater Mode) منتشر شد که بر اساس آن‌ها آی‌فون‌های 2019 به لطف برخورداری از این مشخصه، امکان عکاسی و پیمایش کاربران روی نمایشگر لمسی گوشی در زیر آب را فراهم می‌کنند (الگوی نام‌گذاری حالت فوق نیز ریشه در همین مسئله دارد). چند هفته بعد، تصویری از یک پتنت ثبت شده توسط اپل منتشر شد و از فناوری جدید گوشی‌های آی‌فون جهت بهینه‌سازی تجربه عکاسی در زیر آب رونمایی کرد.

ویدیو مذکور با نمایش ماکتی از آی‌فون 11 آغاز می‌شود و در ادامه از مدل 5.8 اینچی آی‌فون 11 پرو رونمایی خواهد شد. کیس‌های مشاهده شده در این کلیپ ویدیویی توسط یک تولیدکننده ابزارهای جانبی با نام Pitaka و از جنس فیبر کربن تولید شده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH