هواوی بدون وجود گوگل قادر به ادامه حیات در بازارهای غربی نخواهد بود

کشمکش میان کمپانی هواوی و دولت ایالات‌متحده کماکان در جریان است. اگرچه هواوی کماکان اطمینان دارد که ممنوعیت‌های اعمال شده توسط ایالات‌متحده بر فعالیت کمپانی بی‌تاثیر یا حداقل کم‌اثر بوده است؛ اما یک نشریه تجاری آمریکایی با نام فوربس، حداقل در خصوص بازارهای غربی برداشت متفاوتی دارد. اگرچه هواوی سیستم‌عامل بومی جدیدی را در اختیار دارد؛ اما کارشناسان معتقدند که شانس موفقیت این سیستم چندان چشمگیر نیست. تد بومان؛ محقق اقتصاددان و تحلیل‌گر ارشد موسسه Banyan Hill Publishing چنین نگرشی دارد.

“هواوی یک تولیدکننده تجهیزات الکترونیکی است که صرفا در نقطه آغاز فرآیند توسعه یک سیستم‌عامل موبایلی جایگزین برای پلتفرم‌های اندروید گوگل و iOS اپل قرار دارد. از سوی دیگر، گوگل یک شرکت فناوری گسترده با علاقه‌مندی‌هایی در فضاهای بی‌شمار و مختلف است. این کمپانی با توجه به موقعیت انحصاری خود در زمینه جستجوی آنلاین، ثروت فراوانی را در اختیار دارد. بعلاوه اهمیت نقش‌آفرینی گوگل در زمینه محاسبات ابری نیز به شکل فزآینده‌ای در حال رشد است. این موارد، جریانات درآمدی بسیار متنوعی را به جیب گوگل سرازیر خواهند کرد و چنین ثروتی احتمالا در هرگونه نبرد قیمتی میان گوگل و هواوی به کمک غول آمریکایی خواهد آمد.”

بومان اعلام کرد که هواوی با وجود کمک‌های چین کماکان قادر به کسب درآمدی چشمگیر در بازار این کشور خواهد بود. پس از پایان جنگ تجاری، هواوی با تکیه بر پشتیبانی فنی قوی و سرمایه اندوخته خود در کشور چین می‌تواند دفاعیه‌ای را علیه گوگل تنظیم نماید. به عقیده آقای بومان، این موضوع صرفا یک فرضیه است (با این وجود، هواوی اساسا بازارهای غربی را به شرکت‌های گوگل و اپل واگذار نموده و صرفا بر بازار بومی و بازارهای کم‌درآمد در مناطق آسیا و آفریقا تمرکز خواهد کرد).

به گفته کلمنت تیبالت؛ تحلیل‌گر وب‌سایت Investing.com، تا زمانی که هواوی در فهرست گزینه‌های جهان غرب قرار داشته باشد؛ این کمپانی چینی در راستای رقابت صحیح و مناسب با رقبایی نظیر گوگل تلاش خواهد کرد.

به‌طور کلی برخی تحلیل‌گران معتقدند که هواوی بایستی به همکاری خود با گوگل ادامه دهد و یا حضور در بازارهای غربی را فراموش کند. تولیدکنندگان چینی بارها تمایل خود برای ادامه استفاده از سیستم‌عامل اندروید گوگل را ابراز نموده‌اند. با این‌حال هواوی اعلام کرده که چنان‌چه ممنوعیت‌های ایالات‌متحده مانع از دسترسی این شرکت به سیستم‌عامل اندروید شود؛ در این‌صورت غول چینی، پلن B خود را به‌کار خواهد بست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH