هواوی میت ۳۰ احتمالا بدون سرویس‌های گوگل عرضه خواهد شد!

خبرهای جدید حاکی از آن است که هواوی میت ۳۰ به احتمال زیاد هیچ کدام از سرویس‌های گوگل را در خود نخواهد داشت. هواوی مدت‌ها بود که برای ورود به بازار آمریکا تلاش می‌کرد، اما در ماه مه امسال با اعمال تحریم‌‌های آمریکا علیه این شرکت چینی همه برنامه‌های آن به هم خورد، بطوریکه حتی کمپانی‌های آمریکایی هم از همکاری با این شرکت منع شدند.

در حالیکه می‌دانیم گوگل نیز جزو همان شرکت‌هایی است که اجازه همکاری با هواوی را ندارد، اما گزارش جدیدی که امروز در رویترز منتشر شده تایید کرده است که هواوی قادر به استفاده از سرویس‌های گوگل پلی در هندست‌های آتی میت ۳۰ خود نخواهد بود. این بدین معنی است که هواوی مجبور است از یک بیلد AOSP (پروژه اوپن سورس اندروید) برای ارایه اپ استور اندرویدی مختص خودش استفاده کند. بدین ترتیب هیچ کدام از برنامه‌هایی مانند گوگل پلی استور، اپلیکیشن جیمیل و یوتیوب را روی دستگاه جدید هواوی نخواهیم دید.

هواوی

بنا به گزارش رویترز، وزرات بازرگانی آمریکا به تازه‌گی درخواست بیش از ۱۵۰ اپلیکیشن مختلف جهت ادامه همکاری با هواوی را رد کرده است.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، دلیل تحریم‌های مذکور را مشکلات امنیتی عنوان کرده است و ادعا می‌کند که هواوی روابطی با دولت چین دارد. ادعایی که خود شرکت به‌شدت آن را رد کرده است. ترامپ همچنین گفته است که یک معامله تجاری خوب با چین می‌تواند مشکلات فعلی را حل‌وفصل کند.

نبود سرویس‌های گوگل بر روی هندست‌های رده‌بالای هواوی میت ۳۰، اتفاق بدی برای آن خواهد بود. ضمن اینکه خود گوگل هم از این بابت دچار ضرر و زیان خواهد شد؛ بطوریکه دیگر قادر نخواهد بود از طریق ارایه لایسنس اندروید به گوشی‌هایی که توسط دومین سازنده بزرگ اسمارتفون دنیا ساخته می‌شوند، کسب درآمد کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH