سریع‌ترین به‌روزرسانی اندروید ۹ پای در گوشی‌‌های نوکیا اتفاق افتاده است!

گزارش جدیدی می‌گوید که اسمارتفون‌های نوکیا سریع‌تر از بقیه برندها سیستم عامل اندروید ۹ پای را دریافت کرده‌اند. همانطور که می‌دانید مردم گوشی‌های خود را معمولا برای مدت زمان طولانی نگه می‌دارند. دوره جایگزینی هندست‌ها در آمریکا، اروپا و چین در حال‌حاضر نزدیک به ۳۰ ماه است. این موضوع باعث شده تا تمرکز شرکت‌ها، بیشتر بر روی پشتیبانی نرم‌افزاری دستگاه‌ها قرار بگیرد. ارایه نرم‌افزار جدید برای یک گوشی می‌تواند حتی بعد از دو سال، آن را تازه و سرحال نشان دهد.

موسسه Counterpoint Research به‌تازه‌گی داده‌هایی را در مورد برنامه زمان‌بندی آپدیت اندروید در برندهای مختلف گوشی هوشمند جمع‌آوری کرده و در گزارش خود نشان داده است که چگونه این برندها دستگاه‌های خود را به اندروید ۹ پای به‌روزرسانی کرده‌اند. تمرکز این تحقیق بر روی مدل‌هایی بوده است که از سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ عرضه شده‌اند. در این تحقیق سرعت به‌روزرسانی‌ها هم مورد بررسی قرار گرفته است.

اندروید ۹ پای

برنده بلامنازع این رقابت، کمپانی HMD و گوشی‌های نوکیا این شرکت بوده‌اند. در حال‌حاضر، حدود ۹۶ درصد از هندست‌های نوکیا که از سه ماهه سوم سال گذشته معرفی شده‌اند دارای سیستم عامل اندروید پای هستند. تصویر زیر گویای همه چیز است؛ نه تنها مدل‌های ۲۰۱۸، بلکه حتی نوکیاهای ۶ و ۸ سال ۲۰۱۷ نیز در حال‌حاضر از این سیستم عامل استفاده می‌کنند.

سامسونگ و شیائومی به ترتیب با عرضه اندروید ۹ پای بر روی  ۸۹ و ۸۴ درصد از گوشی‌های خود در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند. هواوی هم با ۸۲ درصد، بسیار نزدیک به آنها ایستاده است. البته این جدول، کاستی‌هایی هم دارد. برای مثال، بعضی از برندها در آن آورده نشده‌اند که از جمله آنها می‌توان به شرکت وان پلاس اشاره کرد. وان پلاس هم‌اکنون ۱۰۰ درصد گوشی‌های خود را از زمان عرضه وان پلاس ۳ (یعنی همه مدل‌های شرکت از سال ۲۰۱۶) مجهز به اندروید پای کرده است.

ضمنا باید به این نکته هم اشاره کنیم که نوکیا و شیائومی در پشتیبانی از هندست‌های میان‌رده خود نیز بسیار خوب عمل کرده‌اند؛ در حالیکه بقیه شرکت‌ها این‌گونه نبوده‌اند. در واقع، هم‌اکنون فقط حدود یک سوم کل گوشی‌های زیر ۲۰۰ دلاری دنیا از اندروید ۹ پای استفاده می‌کنند.

کمپانی HMD با ارایه سیستم عامل پای بر روی بیش از ۹۰ درصد از دستگاه‌های زیر ۲۰۰ دلاری خود، با فاصله بسیار زیادی بالاتر از همه شرکت‌ها قرار دارد. شیائومی و لنوو نیز در رده‌های بعدی این لیست جای گرفته‌اند.

البته موضوع فقط ارایه به‌روزرسانی مذکور نیست، بلکه سرعت عرضه آن نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. دارندگان نوکیا در پاسخ این به سوال که چقدر طول کشید تا آپدیت اندروید ۹ پای را دریافت کنند گفته‌اند «نه زیاد». شرکت HMD در مدت زمان کمتر از یک سال، ۹۴ درصد از مدل‌های خود را مجهز به سیستم عامل جدید کرده است.

سامسونگ در این رابطه نسبتا کند عمل کرده است. هواوی نیز چنین وضعیتی دارد. اما شیائومی و لنوو برای تصاحب جایگاه دوم رقابت سختی در این زمینه داشته‌اند. شرکت HMD همچنین در به‌روزرسانی جدید پای، روش تهاجمی خود برای مدیریت حافظه دستگاه‌ها را کنار گذاشته و به استفاده از ویژگی استاندارد Android Adaptive Battery روی آورده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH