بزرگترین خودرو برقی دنیا

بزرگترین خودرو برقی دنیا را ببینید؛ یک کامیون ۴۵ تنی با ۹ متر طول!

در حالیکه تعداد خودروهای برقی در همه جای دنیا به‌سرعت در حال افزایش است، اما اکثر موتورهای برقی بر روی ماشین‌های کوچک‌تر نصب می‌شوند. به باور بعضی‌ها، فقط موتورهای دیزلی می‌توانند از پس کارهای سنگین بر بیایند، اما حالا کامیون Elekto Dumper، به‌عنوان بزرگترین خودرو برقی دنیا این گفته را به چالش کشیده است.

کامیون Elekto Dumper، برای حمل مواد معدنی از دامنه کوه‌های سوییس مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مصالح مستقیما به یک کارخانه سیمان که در آن منطقه قرار دارد، منتقل می‌شوند. اما نکته جالب‌توجه در مورد این کامیون سنگین این است که ماشین به لطف یک کار مهندسی واقعا فوق‌العاده، دیگر نیازی به شارژ موتور برقی خود ندارد.

بزرگترین خودرو برقی دنیا

خود کامیون ۴۵ تن وزن دارد و هر روز از تپه‌ای به شیب ۱۳ درصد بالا می‌رود. وزن ماشین در هنگام بازگشت چیزی بیش از ۲ برابر می‌شود و ۶۵ تن سنگ معدن را با خود به کارخانه می‌آورد. حالا برای آنکه این کامیون برقی، نیاز به شارژ الکتریکی نداشته باشد، «سیستم ترمز احیاکننده» (regenerative braking system) آن، انرژی تولید شده در اثر حرکت ماشین به سمت پایین تپه را ذخیره کرده و با استفاده از آن، باتری کامیون را در حین برگشت به بالای تپه شارژ می‌کند.

در حالیکه نام رسمی این کامیون، Elektro Dumper است، اما شرکت آلمانی سازنده آن یعنی Kuhn Schweitz، اسم eDumper را برای آن انتخاب است. eDumper به‌عنوان بزرگترین خودرو برقی دنیا بر روی یک ابرکامیون کوماتسو HB 605-7 مدل‌سازی شده و حدود ۹ متر طول، ۴ متر عرض و ۴ متر ارتفاع دارد. ارتفاع تایرهای آن نیز حدود ۲ متر است.

بزرگترین خودرو برقی دنیا

شرکت Kuhn Schweitz بر روی این کامیون برقی سبز رنگ، یک باتری ۶۰۰ کیلووات‌ساعتی نصب کرده که برای قدرت‌دهی به شش ماشین برقی تسلا مدل اس کافی است.

Kuhn Schweitz می‌گوید که کامیون برقی هر روز حدود ۲۰ بار از معدن به سمت کارخانه جابه‌جا می‌کند و در طول این مدت انرژی‌ معادل ۲۰۰ کیلووات‌ساعت (۷۷ مگاوات‌ساعت در سال) تولید می‌کند. این در حالی است که کامیون‌های معمولی هر سال چیزی بین ۱۱۰۰۰ تا ۲۲۰۰۰ گالون سوخت دیزلی مصرف می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH