اسمارت‌فون‌های هواوی میت 30 و میت 30 پرو در روز 19 سپتامبر معرفی می‌شوند

امروز هواوی با مراجعه به حساب‌کاربری رسمی خود در توئیتر اعلام کرد که هندست‌های سری میت 30 این شرکت در روز 19 سپتامبر معرفی خواهند شد. با توجه به تصاویر منتشر شده توسط وب‌سایت PhoneArena، این موضوع چندان شگفت‌آور نیست؛ چرا که پیش‌تر و در روز 11 آگوست اعلام شد که وانگ چنگلو؛ رئیس واحد نرم‌افزار هواوی، زمان عرضه هندست‌های فوق را با وب‌سایت Hi-tech.mail در میان گذاشته است. میت 30 پرو پیشرفته‌ترین گوشی غیرتاشوی تولیدکننده چینی طی سال جاری به‌شمار خواهد رفت و در شرایط معمول، تقاضا برای این سری احتمالا هواوی را به برترین برند صنعت اسمارت‌فون در زمینه فروش تبدیل خواهد کرد. اما امسال هواوی سالی عادی را پشت سر نگذاشته است.

پیش‌تر و در روز 16 مه، وزارت بازرگانی ایالات‌متحده بنا بر دلایل امنیتی، نام هواوی را در لیست سیاه خود قرار داد. این اقدام، دسترسی کمپانی چینی به زنجیره تامین آمریکایی را مسدود کرد. سال گذشته هواوی در این راستا مبلغی معادل 11 میلیارد دلار هزینه کرد. با وجود اعمال برخی استثنائات جهت فراهم نمودن امکان سرویس‌دهی هواوی به مشتریان فعلی، کمپانی چینی از خریداری تراشه‌های حافظه از شرکت میکرون و سایر قطعات از کمپانی‌های اینتل و کوالکام محروم شد. اما موضوعی که احتمالا بیش‌ترین صدمه را متوجه هواوی خواهد کرد این است که کمپانی قادر به دریافت تاییدیه ورژن مبتنی بر خدمات گوگل پلی سیستم‌عامل اندروید برای دستگاه‌های جدید خود نخواهد بود. هفته گذشته گوگل به رسانه‌ها اعلام کرد که سری میت 30 مجاز به استفاده از ورژن اندروید موردتایید این شرکت نبوده و به‌دنبال آن هندست‌های فوق از به‌کارگیری اپلیکیشن‌های اندرویدی اصلی گوگل شامل گوگل پلی استور محروم خواهند شد.

به لطف وجود موج میهن‌پرستی در چین، فروش سری هواوی میت 30 در این کشور مطلوب خواهد بود

اگرچه هواوی طی ماه گذشته از سیستم‌عامل بومی خود موسوم به HarmonyOS رونمایی کرد؛ اما بر اساس اظهارات کمپانی، نرم‌افزار جدید در دستگاه‌های پیشرفته هواوی به‌کار گرفته نخواهد شد. هواوی احتمالا ناچار به استفاده از نسخه اوپن سورس اندروید، مشابه ورژن FireOS به‌کارگیری شده در تبلت‌های شرکت آمازون خواهد بود. بعلاوه آمازون در گوشی فایرفون خود نیز از این ورژن فرعی اندروید بهره گرفت و این پدیده یکی از بزرگ‌ترین ناکامی‌های کمپانی (اگر نگوییم بزرگ‌ترین آن‌ها) را رقم زد. حتی اگر هواوی تصمیم بگیرد تا در گوشی‌های سری میت 30 از ورژن متن‌باز سیستم‌عامل اندروید استفاده کند؛ در این‌صورت مدل‌های فوق کماکان فروش کاملا مناسبی را در کشور چین تجربه خواهند کرد. ممنوعیت‌های وضع شده توسط ایالات‌متحده، موجی از میهن‌پرستی را در میان مشتریان چینی به‌راه انداخته است و بر همین اساس، هواوی ادعا کرده که طی 3 ماهه دوم امسال، سهم 38.2 درصدی از بازار بومی را تصاحب نموده است. این رقم در مقایسه با سهم 18.3 درصدی برند در حال پیشرفت اوپو از بازار چین در حد فاصل ماه‌های آوریل تا ژوئن، بالغ بر 2 برابر بیش‌تر است. طی 6 ماهه نخست سال 2019 هواوی موفق به فروش 118 میلیون دستگاه هندست در سراسر جهان شد؛ در حالی‌که طی 6 هفته از این دوره، نام هواوی در لیست سیاه ایالات‌متحده قرار داشت. سال گذشته این کمپانی توانست 206 میلیون گوشی تلفن‌همراه را به فروش برساند.

تصویر ماژول دوربین دایروی‌شکل در پشت گوشی هواوی میت 30 پرو به‌همراه یک کیس ویژه که اخیرا منتشر شد

بر اساس پیش‌بینی‌ها، هواوی میت 30 پرو از یک نمایشگر آمولد 6.7 اینچی با نرخ نوسازی 90 هرتزی و لبه‌های خمیده بهره خواهد برد. این نرخ نوسازی در مقایسه با نمایشگرهای معمول اسمارت‌فونی، 50 درصد سریع‌تر بوده و نمایش روان‌تر انیمیشن‌ها برای گیمرها و تجربه پیمایشی دلنشین‌تر برای کاربران را در پی خواهد داشت. همچنین این عامل می‌تواند مدت شارژدهی باتری را کاهش دهد؛ موضوعی که احتمالا یکی از دلایل عرضه میت 30 پرو همراه با یک باتری داخلی 4500 میلی‌آمپرساعتی به‌شمار می‌رود. شارژ معکوس بی‌سیم یکی دیگر از مشخصه‌های تاثیرگذار بر میزان شارژدهی باتری است. این مشخصه امکان استفاده از پنل پشتی گوشی به‌عنوان یک پد شارژ بی‌سیم جهت شارژ برخی ابزارهای جانبی ویژه و هندست‌های سازگار را فراهم می‌کند. بر اساس گزارشات، هواوی میت 30 همراه با یک باتری 4200 میلی‌آمپرساعتی عرضه خواهد شد.

تصویر کیس که نمایی کلی از هواوی میت 30 پرو را در اختیار کاربران قرار می‌دهد

تصاویر میت 30 پرو نشان می‌دهند که این اسمارت‌فون از یک نمایشگر آبشاری استفاده خواهد کرد. چنین پدیده‌ای بدان معناست که قسمت‌های جانبی نمایشگر، حالتی خمیده داشته و با زاویه‌ای نزدیک به 90 درجه به سمت پایین خم می‌شوند. بدین‌ترتیب با مشاهده گوشی از سمت مقابل، قادر به تشخیص حواشی جانبی باریک دستگاه نخواهیم بود. همچنین میت 30 پرو از یک ناچ عریض در بخش فوقانی نمایشگر بهره می‌گیرد. توان پردازشی هر 2 گوشی از طریق تراشه بومی جدید هواوی موسوم به کایرین 990 تامین خواهد شد. این تراشه توسط واحد های‌سیلیکون هواوی طراحی شده و کمپانی تایوانی TSMC نیز با استفاده از فرآیند 7 نانومتری خود به تولید آن پرداخته است. بعلاوه تراشه کایرین 990 از یک تراشه مودم 5G یکپارچه و واحد پردازش عصبی (NPU) جهت اجرای اعمال متکی بر هوش مصنوعی بهره خواهد برد.

آیا باور می‌کنید؟ شمارش معکوس برای رونمایی از هواوی میت 30 اکنون آغاز شده است! ما در تدارک برگزاری مراسم روز 19 سپتامبر در شهر مونیخ هستیم. با پخش زنده این مراسم، ما را همراهی کنید. – هواوی موبایل؛ 1 سپتامبر 2019

سری میت 30 در عوض به‌کارگیری الگوی مربعی‌شکل دوربین پشتی اسمارت‌فون میت 20 پرو از یک ماژول دایروی‌شکل استفاده می‌کند. این موضوع تا حدودی جالب‌توجه است؛ چرا که امسال شرکت‌های گوگل و اپل به سوی استفاده از ماژول‌های دوربین مربعی‌شکل برای هندست‌های جدید خود گرایش پیدا کرده‌اند. میت 30 پرو مجهز به ماژول دوربین پشتی دایروی‌شکل شامل 4 حسگر خواهد بود. این ماژول از 2 دوربین 40 مگاپیکسلی (یکی به‌عنوان دوربین اصلی و دیگری جهت ثبت تصاویر فوق‌عریض با میدان دید 120 درجه‌ای)، یک دوربین تله‌فوتو 8 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 5 برابری و یک حسگر تشخیص عمق از نوع TOF جهت بهبود حالت بوکه در تصاویر پرتره میزبانی می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH