اپل واچ 5

اطلاعاتی که نشان می‌دهد رونمایی از اپل واچ 5 در رویداد دهم سپتامبر قطعی خواهد بود

حدود یک هفته به دهم سپتامبر و رونمایی اپل از محصولات جدید خود باقی مانده است. در حالی که بیشتر اخبار در این خصوص به آی‌فون های 2019 اختصاص پیدا کرده است، بسیاری از علاقه‌مندان به محصولات کوپرتینویی‌ها پیگیر اخبار مربوط به اپل واچ 5 هستند. آخرین مدل از مشهورترین ساعت هوشمند جهان در رویداد دهم سپتامبر رونمایی خواهد شد و نشانه‌هایی یافت شده است که این گفته را تایید می‌کند. به گزارش T3، فروشگاه آنلاین محصولات اپل به تازگی اقدام به فروش بندهایی کرده است که ظاهرا مختص نسل پنجم اپل واچ هستند. با توجه به این که این شرکت همیشه پیش از رونمایی از یک اسمارت‌واچ جدید، بندهای آن را در دسترس خریداران می‌گذارد، بسیاری عنوان کرده‌اند این اتفاق نشانه‌ای قطعی برای عرضه جدیدترین گجت پوشیدنی اپل است.

اپل واچ 5

ماه گذشته بود که تصویری از اپل واچ 5 با شماره مدل A2157 منتشر شد. از نظر طراحی تفاوت زیادی میان این مدل و نسل قبلی اسمارت‌واچ اپل وجود ندارد. با این وجود این صحبت به معنی آن نیست که نباید منتظر ویژگی‌های جدیدی باشیم. با توجه به موفقیت‌های EKG در اپل واچ 4، گفته می‌شود نسل پنجم این گجت مجهز به سنسور اندازه‌گیری فشار خون خواهد شد. نشان‌دهنده ضربان قلب و EKG اپل واچ در سال گذشته جان افراد بسیاری را نجات دادند و مطمئنا اضافه شدن سنسور اندازه‌گیری فشار خون می‌تواند کفه سلامت را در مقایسه با دیگر رقبا، به شدت به نفع اپل واچ 5 سنگین کند.

ویژگی‌های بسیاری عنوان شده‌اند که احتمال حضور آنها در این نسل از اپل واچ بعید است، اما شاید شاهد حضور آنها در نسل‌های بعدی این گجت باشیم. یکی از این ویژگی‌ها رهگیری خواب کاربر است که دیگر اسمارت‌واچ‌ها نیز به شدت به دنبال بهره‌گیری از آن هستند. در سال جاری اپل واچ دوربینی نخواهد داشت، اما چندی پیش اطلاعات ثبت شده از یک پتنت نشان می‌داد که بر روی بند این ساعت دوربینی تعبیه شده است. یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب ثبت شده توسط شرکت اپل مربوط به جسچرهای حرکتی برای کنترل ساعت می‌شود. بر اساس این پتنت، کاربر می‌تواند با مشت کردن دست خود تماس‌هایش را پاسخ دهد و یا با تکان دادن دست خود در میان پیام‌ها حرکت کند. شاید برخی از این جسچرها به صورت محدود در اپل واچ 5 مورد استفاده قرار بگیرند، اما همانطور که گفته شد برای مشاهده بسیاری از ویژگی‌های مطرح شده در ساعت‌های هوشمند باید چند سال دیگر صبر کرد.

اپل واچ 5

بر اساس شنیده‌ها اپل در حال حاضر مشغول کار بر روی یک ویژگی متمایزکننده برای اسمارت‌واچ خود است: قابلیت اندازه‌گیری قند خون بدون نیاز به خون. بیماران دیابتی که از انسولین استفاده می‌کنند، باید قبل از هر وعده غذایی با زخم کردن قسمتی از دست خود اقدام به اندازه‌گیری قند خون خود کنند. در واقع اگر کوپرتینویی‌ها بتوانند این ویژگی را بر روی اپل واچ 5 ارایه کنند، دستاوردی شگرف محسوب خواهد شد؛ چرا که نه تنها بیماران دیابتی را از درد خون کشیدن راحت می‌کنند، بلکه صدها دلار هزینه صرف شده برای خرید تسترهای قند خون را نیز برای آنها پس‌انداز خواهند کرد.

براساس تصاویری که تا به حال از اپل واچ 5 فاش شده، به نظر می‌رسد اسمارت‌واچ جدید سیب گازخورده در اندازه‌های 40 و 44 میلی‌متری با کیس‌های سرامیکی و آلومینیومی عرضه خواهد شد. اپل در سری‌های دوم و سوم از اسمارت‌واچ‌های خود از سرامیک استفاده کرده بود و حالا در نسل جدید این محصولات نیز دوباره به رسم سابق خود برخواهد گشت. اپل واچ 5 از نظر نرم‌افزاری به صورت پیش فرض از سیستم عامل WatchOS 6 استفاده می‌کند. نسخه جدید سیستم عامل گجت‌های پوشیدنی شرکت دارای اپ استور مستقلی برای اپل واچ خواهد بود. ماشین حساب، کتاب‌های صوتی و اپلیکیشن Voice Memo از دیگر قابلیت‌های WatchOS 6 به شمار می‌رود. ویژگی جدید Trends کاربران را قادر خواهد کرد تا اطلاعات مربوط به فیتنس خود را در دوره‌های طولانی‌تری مشاهده کنند و بدین ترتیب باتری دستگاه نیز عملکرد بهتری خواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH