نمایشگر 300 هرتزی ایسوس

شرکت ایسوس از اولین نمایشگر 300 هرتزی خود در قالب چند مدل لپ‌تاپ گیمینگ رونمایی کرد

شرکت تایوانی ایسوس در نمایشگاه IFA 2019 برلین از اولین نمایشگر 300 هرتزی خود رونمایی کرد. ایسوس ادعا می‌کند که با این کار خود، حدود 25 درصد از استانداردهای مربوط به صفحه‌نمایش‌ها بالاتر رفته است. این نمایشگر در دو لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس با نام‌های Strix و Zephyrus مورد استفاده قرار گرفته است.

ایسوس در رابطه با مزایای نمایشگرهای دارای نرخ فریم بالا توضیح داد و گفت: “افزایش فرکانس موجب بهبود کیفیت می‌شود. هنگامی که نرخ تازه‌سازی (Refresh Rate) ثابت شده و میزان FPS کمتر از ماکزیمم باشد، یک تصویر باکیفیت خواهید داشت. با این کار، تاخیر بین چرخه تازه‌سازی کمتر می‌شود و این امکان را به نمایشگر می‌دهد تا هرچه سریع‌تر به فریم‌های تولید شده توسط GPU پاسخ دهد. اگر از حالت Vsync استفاده کنید، فرکانس بالا باعث کمتر شدن میزان لگ قابل مشاهده می‌شود. همین موضوع موجب انتظار نمایشگر تا دریافت چرخه بعدی فریم‌های جدید خواهد شد.”

نمایشگر 300 هرتزی ایسوس در دو مدل 15 و 17 اینچی در لپ‌تاپ Strix SCAR III تعبیه شده است. این لپ‌تاپ گیمینگ از کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 2070 به همراه قابلیت ROG Boost بهره می‌برد. هم‌چنین، نمایشگر 15 اینچی در لپ‌تاپ Zephyrus S GX502 و نمایشگر 17 اینچی در لپ‌تاپ Zephyrus S GX702 مورد استفاده قرار گرفته است. مدل دوم در ماه اکتبر به بازار عرضه خواهد شد.

در بخش گرافیکی لپ‌تاپ‌های گیمینگ ایسوس نیز تغییرات عمده‌ای رخ داده است. Zephyrus S GX502 از کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 2070 موجود در مدل Strix بهره می‌برد. اما Zephyrus S GX701 از کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 2080 با سرعت کلاک 1230 مگاهرتز و توان 100 وات در حالت Turbo استفاده خواهد کرد.

تمامی مدل‌های ذکر‌شده در این خبر از تاریخ ششم تا یازدهم سپتامبر در نمایشگاه IFA 2019 برای عموم به نمایش گذاشته خواهند شد. البته، هنوز هیچ حرفی از قیمت‌گذاری و زمان عرضه لپ‌تاپ Zephyrus S GX701 مطرح نشده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH