نوکیا 7.2

اسمارتفون‌های جدید نوکیا 6.2 و نوکیا 7.2 در نمایشگاه IFA 2019 برلین معرفی شدند

شرکت HMD Global در نمایشگاه IFA 2019 برلین از جدیدترین اسمارتفون‌های اندرویدی نوکیا با نام نوکیا 6.2 و نوکیا 7.2 رونمایی کرد. البته این دو تلفن شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند و می‌توان نوکیا 7.2 را به عنوان نسخه پرو نوکیا 6.2 با دوربین‌های بهتر و چیپست سریع‌تر معرفی کرد.

نوکیا 7.2

این گوشی دارای یک دوربین سه‌گانه است که در مجموعه‌ای دایره‌ای شکل و در مرکز بدنه پشتی تلفن قرار گرفته‌‌اند. لنز اصلی و بزرگ این مجموعه با اندازه 2/1 اینچ و کیفیت 48 مگاپیکسل معرفی شد. شرکت HMD با استفاده از فناوری‌های مربوط به پردازش تصویر نسبت به افزایش کیفیت تصاویر ثبت شده احساس مسئولیت کرد تا سحر و جادوی نرم‌افزاری فرآیند پردازش تصویر را به همگان نمایش دهد.

نوکیا 7.2

استفاده از روش Pixel Binning به همراه روش ادغام تصویر (Image Fusion) و پشته‌سازی (Stacking) باعث ایجاد یک تصویر باکیفیت می‌شود. با استفاده از همین روش، در حالت HDR می‌توان 6 تصویر را ترکیب کرد. در صورت استفاده از سه‌پایه و حالت شبانه (Night Mode) دوربین، حداکثر 20 تصویر و در صورت عدم استفاده از سه‌پایه، حداکثر 10 تصویر را می‌توان ترکیب کرد.

لنز دوم نوکیا 7.2 از نوع الترا‌واید و کیفیت 8 مگاپیکسل (میدان دید 118 درجه‌ای) است. سنسور عمق 5 مگاپیکسلی شرکت ZEISS نیز ثبت تصاویر در سبک‌های بوکه، مدرن، چرخشی و ساده را برای شما فراهم می‌کند.

نوکیا 7.2

دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی نوکیا 7.2 با استفاده از روش ترکیب چهار به یک پیکسل‌ها، تصویری با کیفیت در اختیار شما قرار می‌دهد. تمامی سنسور‌های دوربین اصلی و سلفی ساخت شرکت ZEISS هستند.

دوربین سلفی دستگاه در فضای بریدگی نمایشگر 6.3 اینچی LCD تلفن قرار گرفته است. صفحه‌نمایش مذکور با رزولوشن +1080p قادر به پشتیبانی از حالت HDR10 برای استریم محتوا (مانند آمازون) و تبدیل ویدیو‌های SD به HD است.

این تلفن از تراشه اسنپدراگون 660 بهره می‌برد و به نظر می‌رسد که HMD اهل ماجراجویی در میان چیپست‌ها نیست، به همین دلیل تصمیم گرفت تا از اسنپدراگون 660 که به اندازه کافی سریع است، در نوکیا 7.2 استفاده کند.

نوکیا 7.2

این هندست در دو پیکربندی مختلف حافظه رم و حافظه داخلی معرفی شد. مشتریان نوکیا می‌توانند با انتخاب رم 4 یا 6 گیگابایتی در کنار حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایت نسبت به خرید این تلفن اقدام کنند. هم‌چنین، دو شیار سیم‌کارت و یک شیار کارت حافظه microSD تا ظرفیت 512 گیگابایت در نوکیا 7.2 تعبیه شده است.

نرم‌افزار تلفن جدید نوکیا توسط سیستم‌عامل اندروید پای اجرا می‌شود و HMD متعهد شد که اندروید 10 را برای آن منتشر کند. این نکته را هم به یاد داشته باشید که شرکت HMD در انتشار به‌روز‌رسانی‌های خود بسیار خوب عمل کرده است. این تلفن تا دو سال قادر به دریافت به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل بوده و دریافت آپدیت‌های امنیتی ماهانه تا سه سال آینده امکان‌پذیر است.

نوکیا 7.2 دارای یک باتری با ظرفیت 3500 میلی‌آمپر و پورت USB-C برای شارژ استاندارد 10 وات است. جک 3.5 میلی‌متری هدفون نیز یکی دیگر از اتصالات سیمی دستگاه به شمار می‌رود. در صورت استفاده از اتصالات بی‌سیم می‌توان از بلوتوث با aptX استفاده کرد.

جدیدترین و برترین اسمارتفون نوکیا در پایان ماه سپتامبر با قیمت 300 یورو برای مدل 4/64 گیگابایت روانه بازار خواهد شد. این تلفن در سه رنگ سبز (Cyan Green)، مشکی ذغالی (Charcoal) و سفید یخی (Ice) به دست مشتریان علاقه‌مند خواهد رسید.

نوکیا 6.2

این تلفن همانند برادر بزرگتر خود از یک صفحه‌نمایش 6.3 اینچی +1080p و پشتیبانی از تصاویر HDR10 بهره می‌برد. در بخش باتری این تلفن هیچ تغییری مشاهده نمی‌شود و HMD از همان باتری نوکیا 7.2 با ظرفیت 3500 میلی‌آمپر و شارژ استاندارد 10 وات از طریق پورت USB-C استفاده کرده است.

در بخش دوربین این دستگاه هیچ اثری از نام ZEISS وجود ندارد، بنابراین، تمامی لنز‌های موجود برروی نوکیا 6.2 ساخت این شرکت نیستند.

در بخش دوربین اصلی این اسمارتفون یک مجموعه سه‌گانه مشاهده می‌شود. سنسور اصلی با کیفیت 16 مگاپیکسل قادر به ثبت تصاویر در حالت‌های HDR و شبانه با استفاده از قابلیت‌های ادغام و پشته‌سازی تصویر است. باید بگوییم که قابلیت ترکیب پیکسل‌ (Pixel Binning) در این تلفن مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

سنسور الترا‌واید با کیفیت 8 مگاپیکسل و میدان دید 118 درجه در کنار سنسور عمق 5 مگاپیکسلی قرار دارد. نوکیا علاوه‌بر حذف لنز‌های ZEISS برای صرفه‌جویی بیشتر، اقدام به کاهش کیفیت دوربین سلفی کرده و آن را به 8 مگاپیکسل رسانده است.

مهم‌ترین تغییر در بخش پردازنده مرکزی نوکیا 6.2 رخ داده است. این تلفن هوشمند از تراشه اسنپدراگون 636 استفاده می‌کند که همانند اسنپدراگون 660 از هشت هسته پردازشی متشکل از چهار هسته Kryo-A53 و چهار هسته Kryo-A73 برای پردازش اطلاعات بهره می‌گیرد. با این حال، تمامی هسته‌های این پردازنده با سرعت کلاک پایین‌تری کار می‌کنند.

بدنه هر دو تلفن نوکیا 6.2 و نوکیا 7.2 از جنس کامپوزیت پلیمری است و خبری از مواد رایجی مثل پلی‌کربنات و آلومینیوم نیست. HMD ادعا می‌کند که این نوع از بدنه دو برابر قوی‌تر از پلی‌کربنات بوده و وزن آن نیز نصف آلومینیوم است. شیشه پشتی و نمایشگر تلفن برای جلوگیری از ایجاد خراش از محافظ گوریلا گلس 3 بهره می‌گیرند.

نوکیا 6.2 در ماه اکتبر به بازار عرضه می‌شود. قیمت نسخه استاندارد این تلفن با حافظه رم 3 گیگابایت و حافظه داخلی 32 گیگابایت، 200 یورو و نسخه دارای رم 4 و حافظه داخلی 64 گیگابایت با قیمت 250 یورو به فروش خواهد رسید. نوکیا 6.2 در دو رنگ مشکی سرامیکی و سفید یخی به دست مشتریان می‌رسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH