دوربین اسمارت‌فون پیکسل 4 از قابلیت زوم 8 برابری و حالت شبانه ارتقایافته برخوردار خواهد بود

با گذر زمان، اخبار بیش‌تری پیرامون سری پیکسل 4 گوگل به گوش می‌رسد و گمانه‌زنی‌ها در خصوص تلاش گوگل جهت ارتقا هرچه بیش‌تر هندست‌های خود و افزایش توان رقابتی آن‌ها در مقابل آی‌فون‌های اپل و مدل‌های پرچم‌دار سامسونگ پررنگ‌تر می‌شوند. گوگل رسما تایید کرده که هندست‌های جدید از یک سیستم فیس آنلاک ایمن، مشابه با سامانه فیس آی‌دی اپل بهره خواهند برد. مشخصه جدید Motion Sense از تراشه راداری Soil استفاده کرده و امکان کنترل برخی جوانب کاربردی گوشی (نظیر تعویض آهنگ‌ها، به تعویق انداختن هشدارها و قطع صدای زنگ تماس‌های تلفنی) از طریق ژست‌های حرکتی دست را در اختیار کاربران پیکسل 4 قرار می‌دهد.

عکاسی یکی از حوزه‌هایی است که اکنون دستگاه‌های پیکسلی در آن با تولیدات سامسونگ و اپل رقابت می‌کنند. در این میان، گوگل بی‌کار ننشسته است و کدهای مخفی مشاهده شده در اپلیکیشن دوربین گوگل نشان می‌دهند که اسمارت‌فون‌های پیکسل 4 و پیکسل 4XL احتمالا از طیف رنگ گسترده P3 جهت عکاسی بهره خواهند برد. طیف رنگ مذکور پیش‌تر توسط دوربین آی‌فون 7 و مدل‌های پس از آن به‌کار گرفته شد. این الگو در مقایسه با سیستم sRGB مورد استفاده در اکثر گوشی‌های اندرویدی قادر به ثبت عکس‌ها با 25 درصد طیف رنگی گسترده‌تر خواهد بود. همچنین برای نخستین بار تا به امروز، گوگل از پیکره‌بندی چند دوربینه در قسمت پشتی یک دستگاه پیکسلی بهره گرفته است. بر اساس پیش‌بینی‌ها پیکسل 4 از یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و یک دوربین تله‌فوتو 16 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 5 برابری استفاده خواهد کرد. پیکسل 4XL نیز احتمالا مجهز به این 2 دوربین بوده و از یک حسگر طیفی نیز بهره خواهد برد. هر 2 گوشی احتمالا به‌همراه یک دوربین سلفی عریض ارایه خواهند شد.

مشخصه Motion Mode امکان ثبت تصاویر اسپورت و اکشن فوق‌العاده را در اختیار کاربران پیکسل 4 قرار خواهد داد

امروز وب‌سایت 9to5Google به نقل از یک منبع قابل‌اعتماد اعلام کرد که دوربین‌های اسمارت‌فون پیکسل 4 از یک مشخصه جدید و جالب موسوم به Motion Mode بهره‌مند خواهند بود. مشخصه مذکور به کاربران امکان خواهد داد تا از صحنه‌های اکشن شامل سوژه‌های متحرک در پیش‌زمینه به‌همراه یک پس‌زمینه مات، عکس‌برداری نمایند. بعلاوه این منبع قابل‌اعتماد ادعا می‌کند که سری پیکسل 4 مجهز به نسخه ارتقایافته حالت شبانه موسوم به Night Sight خواهند بود. این مشخصه به کاربران گوشی‌های پیکسل اجازه خواهد داد تا تصاویر چشمگیری را در شرایط نوری ضعیف به ثبت برسانند. در سری پیکسل 4 این مشخصه، عملکرد به‌مراتب مناسب‌تری از خود نشان خواهد داد.

عکاسی از ستارگان، نامی است که به‌ندرت شنیده شده است و به فرآیند عکاسی از ستارگان موجود در آسمان اشاره دارد. ظاهرا گوگل با نمایش تصاویر ثبت شده از ستارگان آسمان در شب‌ها توسط دوربین پیکسل 4 قصد دارد به قابلیت‌های حالت شبانه ارتقایافته در این هندست اشاره نماید.

اخیرا یک تصویر کشف شده توسط انجمن XDA در شبکه اجتماعی Weibo منتشر شده است. این تصویر نشان‌دهنده بهره‌مندی پیکسل 4 از قابلیت بزرگنمایی 8 برابری است؛ پدیده‌ای که به لطف زوم اپتیکال 5 برابری و فناوری زوم سوپر رزولوشن گوگل امکان‌پذیر خواهد شد. نوار کشویی زوم در واقع نمایان‌گر میزان بزرگنمایی فعلی است. یک تصویر دیگر نشان می‌دهد که این هندست‌ها مجهز به رم 6 گیگابایتی خواهند بود. این تصاویر بعدها از وب‌سایت چینی حذف شدند.

تصویر اپلیکیشن دوربین پیکسل 4 از قابلیت زوم 8 برابری حکایت دارد

بر اساس برآوردها، پیکسل 4 به‌همراه یک نمایشگر آمولد 5.7 اینچی با رزولوشن 1080×2280 پیکسل عرضه خواهد شد؛ در حالی‌که پیکسل 4 XL ظاهرا از یک نمایشگر آمولد 6.3 اینچی با رزولوشن 1440×3040 پیکسلی بهره خواهد برد. هر 2 مدل دارای نسبت ابعاد 19:9 بوده و از نمایشگرهایی با نرخ نوسازی 90 هرتزی استفاده می‌کنند. این نمایشگرها در مقایسه با پنل‌های اسمارت‌فونی معمول 50 درصد سریع‌تر هستند. نمایش روان‌تر انیمیشن‌های بازی‌ها و تجربه پیمایشی کاملا لذت‌بخش از جمله دستاوردهای به‌کارگیری این پنل‌ها محسوب می‌شوند. البته مشخصه مذکور، میزان مصرف شارژ باتری را افزایش خواهد داد؛ لذا بررسی شایعات مطرح شده پیرامون ظرفیت باتری‌های پیکسل 4 و پیکسل 4 XL جالب‌توجه خواهد بود. پیکسل 4 احتمالا از یک باتری 2800 میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند؛ در حالی‌که ورژن بزرگ‌تر احتمالا به‌همراه یک باتری 3700 میلی‌آمپرساعتی در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. توان پردازشی هر 2 دستگاه از طریق پلتفرم موبایلی اسنپ‌دراگون 855 (و نه نسخه پلاس آن) تامین می‌شود و مدل‌های مذکور مجهز به 64 یا 128 گیگابایت حافظه‌داخلی خواهند بود.

تصویر فوق نشان می‌دهد که سری پیکسل 4 مجهز به حافظه رم 6 گیگابایتی خواهد بود

سال گذشته شرکت گوگل توانست 4.7 میلیون هندست پیکسلی را به فروش برساند که 70 درصد این دستگاه‌ها در ایالات‌متحده عرضه شدند. امسال و به‌دنبال موفقیت خیره‌کننده سری میان‌رده پیکسل 3a، گوگل قصد دارد تا برای سال 2019 بین 8 تا 10 میلیون دستگاه پیکسل را تولید نماید.

اگرچه این گوشی‌ها عمدتا در ایالات‌متحده فروخته می‌شوند؛ اما مونتاژ آن‌ها در کشور چین انجام می‌شود و بر اساس گزارشات، گوگل به منظور گریز از‌ پرداخت تعرفه مالیاتی 15 درصدی وضع شده روی کالاهای وارداتی چینی شامل اسمارت‌فون‌ها، مشغول جابه‌جایی خطوط تولید خود به کشور ویتنام است. اعمال تعرفه‌های تجاری روی این گروه از محصولات از روز 15 دسامبر آغاز می‌شود و آی‌فون‌های اپل نیز مشمول این تعرفه خواهند بود. تولیدکنندگان می‌توانند از پرداخت کل مبلغ مالیات یا بخشی از آن ممانعت نموده و به منظور حفظ تعادل مالی خود، قیمت‌گذاری خرده‌فروشی محصولات خود را افزایش دهند. بدین‌ترتیب پرداخت هزینه تعرفه مالیاتی بر دوش مصرف‌کنندگان سنگینی خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH