آی‌فون 11 پرو و پرو مکس با سیستم دوربین سه‌گانه معرفی شدند

کمپانی اپل از نسل جدید آی‌فون‌های خود شامل مدل 5.8 اینچی آی‌فون 11 پرو و هندست 6.5 اینچی آی‌فون 11 پرو مکس رونمایی کرد. علیرغم آن‌که ارقام به‌کارگیری شده در نام‌گذاری این هندست‌ها تغییر کرده است؛ اما هر 2 گوشی به لحاظ ظاهری کاملا مشابه با مدل‌های سال گذشته آی‌فون XS و آی‌فون XS مکس به‌نظر می‌رسند. البته در این میان یک تغییر اساسی یعنی دوربین پشتی سه‌گانه قابل مشاهده است.

در کنار این 2 گوشی پرچم‌دار از سومین مدل آی‌فون‌های جدید موسوم به آی‌فون 11 نیز رونمایی شد. این هندست در واقع مدل جانشین آی‌فون XR به‌شمار می‌رود.

بر اساس اظهارات تیم کوک؛ مدیرعامل اپل، آی‌فون 11 پرو برای آن‌دسته از مشتریانی طراحی شده که خواهان دسترسی به پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز هستند. رنگ‌آمیزی مات پنل پشتی و ارایه مدل‌های رنگی جدید شامل سبز، خاکستری، نقره‌ای و طلایی از جمله مشخصات این اسمارت‌فون محسوب می‌شوند. بعلاوه اپل، نمایشگر این گوشی را به یک پنل اولد جدید ارتقاء داده است. میزان روشنایی این نمایشگر حتی از 1200 نیت نیز فراتر رفته و نرخ کنتراست آن نیز معادل با 1 به 2 میلیون خواهد بود. بعلاوه بهره‌وری انرژی نمایشگر نیز 15 درصد افزایش یافته است. اپل این نمایشگر را سوپر رتینا XDR نام‌گذاری نموده است (این الگوی نام‌گذاری مشابه برند Pro Display XDR است که کمپانی در اوایل سال جاری از آن رونمایی کرد). همچنین اپل ادعا می‌کند که شیشه به‌کارگیری شده در این نمایشگر، “مستحکم‌ترین شیشه مورد استفاده در یک اسمارت‌فون” به‌شمار می‌آید.

مدل‌های جدید آی‌فون 11 پرو دقیقا همانند نسخه استاندارد آی‌فون 11 از تراشه A13 بایونیک اپل بهره خواهند برد. اپل اعلام کرده که این تراشه از سریع‌ترین CPU و GPU مورد استفاده در اسمارت‌فون‌ها تا به امروز برخوردار است. بعلاوه اپل به ارتقا عملکرد یادگیری ماشینی نیز اشاره نموده است (بر اساس ادعای اپل، تراشه مذکور از بهترین پلتفرم یادگیری ماشینی در یک اسمارتفون بهره می‌گیرد).

اپل اعلام کرده که با توجه به کلیه اصلاحات اعمال شده در زمینه بهره‌وری دستگاه، شارژدهی باتری مدل 5.8 اینچی آی‌فون 11 پرو احتمالا در مقایسه با هندست سال گذشته آی‌فون XS تا حداکثر 4 ساعت بیش‌تر خواهد بود. همچنین مدت شارژدهی باتری مدل بزرگ‌تر آی‌فون 11 پرو مکس نیز در مقایسه با آی‌فون XS مکس حداکثر 5 ساعت بیش‌تر است.

سیستم دوربین جدید یکی از پیشرفت‌های شاخص آی‌فون‌های 2019 به‌شمار می‌رود (این سیستم به معنای واقعی کلمه، کامل بوده و ماژول مربعی‌شکل غول‌پیکر در بخش پشتی گوشی نیز به این مسئله اشاره دارد). حسگر جدید شامل یک لنز 12 مگاپیکسلی فوق‌عریض با میدان دید 120 درجه‌ای است که در کنار دوربین‌های تله‌فوتو و عریض پیش‌تر ارایه شده توسط اپل قرار می‌گیرد. بعلاوه دوربین تله‌فوتو نیز شاهد اصلاحاتی بوده و اکنون از گشودگی دیافراگم بزرگ‌تر f/2.0 برخوردار است. اپل ادعا می‌کند که این دوربین قادر به جذب 40 درصد نور بیش‌تر در مقایسه با دوربین آی‌فون XS خواهد بود. همچنین دوربین جلویی گوشی همانند آی‌فون 11 مجهز به یک حسگر 12 مگاپیکسلی است. این دوربین قادر به ضبط ویدیوهای اسلوموشن و 4K خواهد بود.

با این‌حال اصلاحات اعمال شده در سخت‌افزار فیزیکی دوربین تنها بخشی از داستان به‌شمار می‌روند؛ چرا که اپل، نرم‌افزار دوربین را نیز ارتقا داده است و نهایتا با اضافه شدن حالت شبانه اختصاصی جهت بهبود کیفیت عکاسی در محیط‌های کم‌نور، اکنون به‌نظر می‌رسد که نرم‌افزار دوربین با برخی پرچم‌داران اندرویدی نظیر سری پیکسل قابل رقابت خواهد بود. هنگام عکس‌برداری در فضاهای تاریک، این مشخصه به‌صورت خودکار فعال خواهد شد. محتوای تبلیغاتی مختصر به نمایش گذاشته شده روی استیج کاملا خیره‌کننده به‌نظر می‌رسید.

بعلاوه اپل از پیشرفت چشمگیر مشخصه جدید عکاسی محاسباتی موسوم به “Deep Fusion” رونمایی کرد. این مشخصه اقدام به ثبت 9 عکس خواهد کرد که 4 عدد از آن‌ها با نورپردازی کوتاه، 4 عدد با نورپردازی متوسط و 1 عدد با نورپردازی طولانی به ثبت می‌رسند. سپس این تصاویر با استفاده از تکنیک یادگیری ماشینی با یکدیگر ترکیب شده و تصویر نهایی را تولید خواهند کرد. این تصویر از سطح جزئیات بالاتر و نویز کم‌تری برخوردار است. فیل شیلر؛ معاون ارشد اپل این قابلیت را “علم پیچیده عکاسی محاسباتی” نام‌گذاری می‌کند. با این‌حال گوشی‌های جدید در زمان عرضه از این مشخصه بهره‌مند نخواهند بود و اپل اعلام کرده که قابلیت فوق در اواخر پاییز پیش رو و به‌همراه یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری عرضه خواهد شد.

یک دموی تبلیغاتی دیگر از ورژن جدید مشخصه Filmic Pro رونمایی کرد. این ویدیو به قابلیت گوشی‌های جدید آی‌فون 11 پرو برای فیلم‌برداری با استفاده از 2 دوربین به‌صورت هم‌زمان اشاره دارد (اگرچه اپلیکیشن پیش‌فرض دوربین احتمالا به‌تنهایی قادر به انجام این‌کار نخواهد بود).

یکی از اصلاحات دیگر به سیستم فیس آی‌دی مربوط می‌شود. اکنون این سیستم در زوایای بیش‌تری عمل خواهد کرد. بعلاوه نهایتا یک شارژر 18 واتی در بسته‌بندی این هندست‌ها گنجانده خواهد شد.

قیمت‌گذاری آی‌فون 11 پرو از رقم 999 دلار آغاز خواهد شد؛ در حالی‌که قیمت‌گذاری آی‌فون 11 پرو مکس از 1099 دلار شروع می‌شود. این هندست‌ها با ظرفیت‌های 64، 256 و 512 گیگابایتی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. پیش‌سفارش مدل‌های فوق از روز جمعه 13 سپتامبر (ساعت 8 صبح به وقت منطقه شرقی و 5 صبح به وقت منطقه اقیانوس آرام) آغاز خواهد شد و فروش آن‌ها نیز یک هفته بعد و از روز 20 سپتامبر شروع می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH