۷ پرسش حیاتی برای کار کردن با تلفن همراه و تبلت اندرویدی!

question-android

اگر جزء آن دسته افرادی هستید که به تازگی وارد جمع بزرگ دوستدارن گوشی‌های هوشمند شده‌اید و یک تلفن همراه اندرویدی را بدین منظور انتخاب کرده‌اید، ممکن است سوالات زیادی در ابتدای کار در ذهن شما ایجاد شود. در اینجا ۷ سوال مهم به همراه پاسخ آن را برایتان گرد آورده‌ایم تا بتوانید بهترین استفاده را از ابزار هوشمند خود ببرید. پس با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

 

برای گوشی یا تبلت هوشمندم، چگونه بازی یا برنامه دانلود کنم؟!

بهترین پاسخی که به این سوال می‌توان داد، جستجوی نام بازی در گوگل است. مثلا اگر می‌خواهید بازی Modern Combat 4: Zero Hour را برای گوشی خود دانلود کنید، عبارت ” دانلود بازی Modern Combat 4: Zero Hour برای اندروید” را در موتور جستجوی گوگل تایپ نمایید. البته به هرسایتی نمی‌توان اعتماد کرد؛ پیشنهاد می‌کنم که از وب‌سایت‌های برتر ایرانی بازی و یا نرم افزار مد نظرتان را دریافت کنید.

بازی یا برنامه دانلود شده را چگونه نصب نمایم؟!

سیستم عامل به‌صورت پیش‌فرض هیچ‌گونه فایل منیجری ندارد بنابراین باید یک فایل منیجر نظیر Solid Explorer را برروی گوشی خود نصب کنید. سپس با استفاده از فایل منیجر، به‌دنبال بازی یا برنامه دانلود شده بگردید و با لمس آن، عملیات نصب را آغاز نمایید. لازم است که یادآوری کنم برخی بازی‌ها دارای دیتا می‌باشند که برای نصب آن‌ها، باید طبق راهنمای نصب سایت ارائه دهنده عمل کنید.

یک ویجت نصب کرده‌ام اما اجرا نمی‌شود! مشکل کجاست؟!

ویجت مورد نظر شما هیچ‌گاه به‌صورت یک برنامه برروی صفحه اصلی یا در بخش app drawer ظاهر نمی‌شود و هرگز هم این اتفاق نخواهد افتاد! به‌خاطر آنکه “ویجت” یک “اپلیکیشن” نیست. برای قراردادن یا اجرای یک ویجت، صفحه اصلی را نیشگون گرفته و در پنل بازشده، وارد بخش “Widget” شوید. سپس به‌دنبال ویجت موردنظرتان بگردید و با فشار طولانی، آن را در هر قسمت از صفحه‌ی اصلی که می‌خواهید، رها نمایید.

در برخی سایت‌های دانلود به‌جای لینک دانلود، یک بارکد سیاه و سفید قرار گرفته است! آن‌ها چه نقشی دارند؟!

بارکدهای مربعی، QR codes نامیده می‌شوند. این مربع‌های سیاه و سفید، یک میانبر برای دسترسی سریعتر به برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها می‌باشد. با استفاده از یک نرم افزار نظیر QR Scanner می‌توانید از این بارکدها استفاده کنید. البته مقاله کاملی را در این باره، به‌زودی در سایت خواهید خواهند.

روت کردن موبایل یا تبلت، چه معنی دارد؟!

با روت کردن یا ریشه کن کردن یک موبایل یا تبلت اندرویدی، ویژگی‌های مخفی سیستم عامل اندروید که تا قبل از روت کردن از نظر شما پنهان بوده‌اند، به‌روی شما گشوده خواهند شد. یکی از مزایایی عمده‌ای که روت کردن دارد، توانایی نصب برنامه‌ها در کارت حافظه می‌باشد. همچنین روت کردن، شما را قادر می‌‎کند تا نسخه‌های سفارشی غیررسمی سیستم عامل اندروید را برروی موبایل یا تبلت خود نصب نمایید. به‌یاد داشته باشید که کوچک‌ترین اشتباه در هنگام روت، ممکن است به موبایل یا تبلت شما صدمات جبران ناپذیری وارد کند!

از صفحه کلید مجازی اندروید خوشم نمیاد! آیا جایگزینی برای آن وجود دارد؟!

بله، نرم افزارهای مشابه بسیاری نظیر SwiftKey Keyboard وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

چگونه ظاهر گوشی هوشمند خودم را تغییر دهم؟!

بهتر است تا جای ممکن، از لانچر استفاده کنید. البته اگر نیاز دارید تا رابط نرم افزاری گوشی یا تبلت شما به‌کلی تغییر نماید، باید ابتدا آن را روت کرده و برروی آن، رام فلش بزنید. بهترین لانچرهایی که تا الان برای سیستم عامل اندروید عرضه شده، عبارتند از: Go Launcher, Apex Launcher, Espier Launcher, Next Launcher 3D, Solo Launcher

اگر سوال دیگری درباره نحوه‎‌ی کار با این سیستم عامل دارید، می‌توانید در بخش نظرات یا در انجمن مطرح کنید تا پاسخ خود را دریافت نمایید!

7 در مورد “۷ پرسش حیاتی برای کار کردن با تلفن همراه و تبلت اندرویدی!”

  1. خیلی خیلی خوب بود و در مورد همه سوالاتی که ممکنه برای یک کاربر اندروید پیش بیاد رو جواب داده بودن.

    دوست عزیز احتمالا منظور نویسنده این بود که فایل منیجر فابریک اندروید رو هیچ گوشی نصب نیست ، و اون فایل منیجری که شما میگید فلان گوشی داره کی گفته نداره و … منیجریه که شخص ثالث قبل از عرضه در بازار بر روی گوشی شما نصب کرده .

  2. چندتا سوال خیلی مهم درمورد اندروید کیت کت برا نکسوس 4 داشتم .1 – آیا با نصب کیت کت نوار مشکی استاتوس بار و دکمه های اندروید در پایین صفحه با پس زمینه همرنگ میشن؟ 2 – کیت کت مصرف باتری رو نسبت به قبل کاهش میده؟ و دیگه اینکه آیا کیفیت نکسوس 4 های بازارهمه در یه سطحه یا مثل بعضی محصولات سونی متفاوتن {مثل اکسپریا وی که صفحه نمایش بعضیهاش ساخت ژاپن دیسپلیه و بعضی دیگه ساخت شارپ}؟. مرسی

  3. سلام یه سوال؟چطور میتونم ساعت گوشیم رو روی صفحه گوشیم وقتی قفله ببینم بدون اینکه دکمه قفل رو بزنم چون خیلی ازش استفاده میکنم ممکنه خراب شه(huawei g510)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH