مقایسه بنچمارک هواوی میت 30 پرو با گوشی‌های مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 855 پلاس

نخستین امتیازات بنچمارک آنتوتو در خصوص اسمارت‌فون هواوی میت 30 پرو منتشر شده است و این گزارش نشان می‌دهد که های‌سیلیکون به‌عنوان واحد بومی طراح تراشه در شرکت هواوی در حال نزدیک شدن به رقبایی نظیر کوالکام و اپل است؛ اما تا دستیابی به جایگاه نخست، هنوز اندکی فاصله دارد.

گوشی تست شده از شماره مدل LIO-AL00 برخوردار بود که بر اساس اظهارات وب‌سایت TENAA متعلق به ورژن 4G میت 30 پرو است. دلیل چنین پدیده‌ای این است که گوشی‌های 4G و 5G از 2 ورژن تراشه کایرین 990 با تفاوت‌های جزئی بهره می‌گیرند. به شکل خلاصه بایستی خاطرنشان کرد که تراشه 5G بر اساس فرآیند 7nm+ EUV تولید شده و فرکانس هسته‌های پردازشی کورتکس A76 نیز 0.27 گیگاهرتز بالاتر است. بعلاوه واحد پردازش عصبی Da Vinci نیز مجهز به یک هسته بزرگ اضافی خواهد بود. از سوی دیگر تراشه 4G بر پایه فرآیند 7 نانومتری قدیمی‌تر تولید شده است.

بنابراین انتظار می‌رود که با عرضه هندست‌های هواوی میت 30 پرو 5G و میت 30 5G این دستگاه‌ها قادر به کسب امتیازاتی به‌مراتب بالاتر باشند. همچنین آنتوتو گزارش می‌دهد که فعال‌سازی نوعی حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی (Power-saving) احتمالا بر نتایج به‌دست آمده تاثیر می‌گذارند.

MATE 30 PRO

امتیازات هواوی میت 30 پرو (4G) در بنچمارک آنتوتو

کارآیی میت 30 پرو در حد فاصل میان گوشی‌های مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 855 و مدل‌های جدیدتر با تراشه اسنپ‌دراگون 855 پلاس قرار می‌گیرد. آنتوتو بر اساس امتیاز گوشی در بخش حافظه‌داخلی معتقد است که میت 30 پرو از حافظه پرسرعت UFS 3.0 بهره می‌گیرد.

بایستی یادآور شد که تست بنچمارک با استفاده از ورژن 8 اپلیکیشن آنتوتو اجرا شده است (در این ورژن، امتیاز حافظه به شکلی ویژه مورد توجه قرار گرفته است). در حال حاضر اسمارت‌فون‌های بلک شارک 2 پرو و ایسوس راگ‌فون 2 (هر 2 هندست مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 855 پلاس) رتبه‌های اول و دوم را به خود اختصاص داده‌اند. هندست وان‌پلاس 7 پرو با تراشه اسنپ‌دراگون 855 نیز رتبه سوم پیشین خود را به پرچم‌دار هواوی واگذار نموده است.

برای مقایسه بهتر در ادامه می‌توان امتیازات کلی مدل‌های سه‌گانه سری آی‌فون 11 را مشاهده کرد:

امتیازات مربوط به آی‌فون 11، آی‌فون 11 پرو و آی‌فون 11 پرو مکس در ورژن 8 اپلیکیشن آنتوتو

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH