تصاویر جدید شیائومی می میکس آلفا با نوعی نمایشگر خمیده منحصربه‌فرد منتشر شد

به‌نظر می‌رسد که الگوی طراحی نمایشگر آبشاری به‌تدریج در حال تبدیل شدن به رویکردی جدید در صنعت موبایل است. این سبک از طراحی، پیش‌تر توسط اسمارت‌فون‌های ویوو نکس 3 و هواوی میت 30 پرو مورد استفاده قرار گرفت. با این‌حال هنوز مشخص نیست که آیا الگوی فوق از ماهیتی فراتر از یک رویکرد برخوردار خواهد بود یا خیر. اما در صورت بهره‌برداری برخی محصولات از ورژن پیشرفته‌تر این سبک طراحی، چه اتفاقی روی خواهد داد؟ در حال حاضر شیائومی و گوشی جدید سری می میکس این شرکت به‌دنبال درک پدیده فوق هستند. کمپانی چینی با برگزاری رویدادی بزرگ در روز 24 سپتامبر از یک هندست میکس جدید و بلندپروازانه رونمایی خواهد کرد. بر اساس اظهارات شیائومی این هندست از نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه 100 درصدی برخوردار خواهد بود. اکنون این هندست احتمالا مجهز به یک نمایشگر آبشاری است که با کشیدگی فوق‌العاده خود، کلیه محاسبات را برهم زده و به نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه فراتر از 100 درصد دست یافته است. این پدیده حداقل به لحاظ فنی صادق خواهد بود. از این گذشته، تصاویر تبلیغاتی اختصاصی شیائومی نیز ظاهرا نمای جانبی یک گوشی که با نمایشگر خمیده به‌طور کامل پوشانده شده است را نمایش می‌دهند.

تصاویر مفهومی شیائومی می میکس آلفا

با این‌حال ظاهرا تحقق سناریویی به‌مراتب جالب‌تر نیز امکان‌پذیر است. در این حالت، چرخه‌های صنعتی متحول شده و نتایج آن در قالب مجموعه‌ای از تصاویر متفاوت آشکار می‌شود. تصاویر مفهومی احتمالا تنها با هدف تاکید بر ماهیت فکری چنین پیشرفت‌های جدید و بالقوه‌ای به نمایش گذاشته می‌شوند. اما این‌بار یقینا با فناوری مربوط به یک نمایشگر که به سمت طرفین بدنه گوشی کشیده شده است؛ سروکار داریم. با توجه به این‌که پنل مذکور به‌نوبه‌خود خمیده بوده و فاقد ساختار تاشونده است؛ لذا کارآیی بالقوه این سبک از طراحی حتی در مقایسه با دستگاه‌هایی نظیر هواوی میت X یا سامسونگ گلکسی فولد نیز بیش‌تر خواهد بود.

با کمی بررسی بیش‌تر متوجه خواهیم شد که تحقق این سناریو در خصوص اسمارت‌فون‌های میکس 4 و میکس آلفا امری محتمل است. پیش‌تر شایعاتی پیرامون هر 2 هندست منتشر شد. به‌کارگیری عدد “4” احتمالا تنها یک اقدام منحرف‌کننده بوده است. با این‌حال معرفی چندین دستگاه سری میکس طی رویداد روز 24 سپتامبر امری محتمل است. در این مراسم، گونه‌هایی از نمایشگر خمیده آلفا احتمالا به‌صورت کاملا ویژه مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ مدل‌هایی که ضرورتا در این مقطع زمانی در دسترس کاربران نهایی قرار نخواهند گرفت. از این گذشته، پیدایش هندست‌های سری می میکس در وهله نخست با نمایش فناوری‌ها و تصاویر غالبا مفهومی کلید خورده است.

در ادامه به بررسی برخی شایعات و زمزمه‌های مطرح شده پیرامون محصولات آینده شیائومی می‌پردازیم. می‌توان انتظار داشت که توان پردازشی یکی از دستگاه‌های سری می میکس از طریق پلتفرم موبایلی پیشرفته شرکت کوالکام یعنی تراشه اسنپ‌دراگون 855 پلاس تامین شود. بعلاوه هندست میکس جدید احتمالا نخستین میزبان حسگر 108 مگاپیکسلی ISOCELL Bright HMX ساخت سامسونگ خواهد بود. در کنار این حسگر احتمالا از دوربین‌های تله‌فوتو و فوق‌عریض نیز بهره‌برداری می‌شود.

در خصوص دستگاه‌هایی با ماهیت کم‌تر اسرارآمیز نیز انتظار می‌رود که شیائومی از پرچم‌دار Mi 9 پرو رونمایی کند. این هندست همانند ورژن معمولی خود از یک نمایشگر سوپر آمولد 6.39 اینچی بهره خواهد برد. تراشه اسنپ‌دراگون 855 پلاس به‌همراه باتری قدرتمندتر 4000 میلی‌آمپرساعتی سایر مشخصات هندست جدید را تشکیل می‌دهند. بعلاوه این محصول احتمالا از فناوری شارژ بی‌سیم 30 واتی و جدید شیائومی موسوم به Mi Charge Turbo پشتیبانی می‌کند. نهایتا بر اساس پیش‌بینی‌ها در جریان برگزاری رویداد 24 سپتامبر از تلویزیون Mi TV Pro و رابط کاربری MIUI 11 نیز رونمایی خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH