تلوزیون هواوی آنر ویژن به عنوان اولین نماینده سیستم‌عامل هارمونی در اروپا به فروش می‌رسد

دیگر همه ما با سیستم‌عامل اختصاصی هواوی با نام هارمونی او اس (Harmony OS) آشنا شده‌ایم. این سیستم‌عامل به عنوان جایگزین اندروید در قاره اروپا فعالیت خواهد کرد. شاید شهرت و توانمندی‌های این سیستم‌عامل به اندروید نرسد، اما به جرات می‌توان گفت که سیستم‌عامل اختصاصی هواوی توانایی رقابت نزدیک با سیستم‌عامل گوگل، یعنی اندروید را دارد.

سیستم‌عامل هارمونی

البته باید این مطلب را به یاد داشته باشید که سیستم‌عامل هارمونی هواوی فقط مخصوص تلفن‌های هوشمند نیست، بلکه وینسنت پانگ، یکی از مدیران ارشد هواوی قبلا هم اعلام کرده بود که این سیستم‌عامل به هیچ وجه در سال جاری برای اسمارتفون‌ها عرضه نخواهد شد. بنابراین، می‌توان انتظار داشت که سیستم‌عامل جدید هواوی را در تلویزیون‌ها و گجت‌های پوشیدنی هوشمند مشاهده کنیم، آن هم در آینده‌ای بسیار نزدیک.

باید به یاد داشته باشیم که طراحی و عرضه سیستم‌عامل هارمونی به عنوان یک اقدام بزرگ و به موقع از طرف هواوی انجام شده است.

فراتر از چشم‌انداز‌های مختلفی که برای این سیستم‌عامل به عنوان نرم‌افزار اجرایی تلفن‌های هوشمند وجود دارد، باید این موضوع را لحاظ کنیم که تلویزیون هوشمند آنر ویژن (Honor Vision) به عنوان اولین نماینده سخت‌افزاری سیستم‌عامل هارمونی در قاره سبز به فروش خواهد رسید.

این تلویزیون هوشمند را می‌توان به عنوان پکیج کاملی از پیشرفت‌ها و حتی انقلاب هوشمند مطرح کرد. هواوی دقیقا همان کاری را با این تلویزیون می‌کند که با تلفن‌های هوشمند خود کرده است. قابلیت‌هایی که تلویزیون آنر ویژن در خود جا داده است، همانند قابلیت‌های یک تلفن هوشمند بوده و خانه شما را تا حدودی به یک خانه هوشمند تبدیل می‌کند.

سیستم‌عامل هارمونی

تلویزیون آنر ویژن در دو مدل معمولی و پرو به بازار عرضه خواهد شد. مدل پرو تلویزیون دارای دوربین جمع شدنی (پاپ‌آپ)، شش بلندگوی 10 وات (که تعداد آن در نسخه معمولی 4 عدد است) و پیکربندی مختلف حافظه‌ ذخیره‌سازی برای هر دو مدل معمولی و پرو متفاوت است. نسخه معمولی از 16 گیگابایت و نسخه پرو از 32 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌گیرد.

هر دو مدل تلویزیون هوشمند آنر ویژن همانند سامسونگ از پنل‌های 4K کوانتوم دات استفاده می‌کنند. در ابتدا، مدل 65 و 75 اینچی این تلویزیون به بازار اروپا عرضه خواهد شد و مدل‌های 55 و 85 اینچی هم در آینده‌ای بسیار نزدیک در دسترس مشتریان اروپایی قرار می‌گیرد.

در بخش داخلی تلویزیون آنر ویژن یک پردازنده هشت هسته‌ای با نام Honghu 818 قرار دارد که قابلیت‌های یک تلویزیون هوشمند برای بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته پردازش تصویر، مانند سامانه تخمین و جبران حرکت (MEMC) را در خود جا داده است.

از سایر ویژگی‌ها و فناوری‌های مورد استفاده در این تلویزیون هوشمند می‌توان به فناوری‌های HDR، فراتفکیک‌پذیری (SR)، کاهش نویز (NR)، بهبود دینامیک کنتراست (DCI)، مدیریت خودکار رنگ (ACM) و لوکال دایمینگ (LD) اشاره کرد.

هم‌چنین، یک چیپست های‌سیلیکون Hi1103 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز قادر به پشتیبانی از باند دو طرفه 5 هرتز و پهنای باند 160 مگاهرتز است که توانایی دانلود فایل‌ها تا سرعت 1.7 گیگابیت بر ثانیه را دارد. تقریبا این سرعت دانلود را نمی‌توان در هیچ کدام از تلوزیون‌های هوشمند خانگی پیدا کرد!

این تلویزیون از یک تراشه های‌سیلیکون Hi3516DV300 NPU اختصاصی، برای دوربین خود استفاده می‌کند که ویژگی‌های جالب مربوط به هوش مصنوعی دوربین را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. ویژگی‌های مربوط به هوش مصنوعی دوربین تلویزیون در مکالمات ویدیویی کاربرد زیادی دارد.

با استفاده از سیستم‌عامل هارمونی و پلتفرم HiLink هواوی نیز می‌توان از این تلویزیون به عنوان یک هاب مرکزی برای دستگاه‌های هوشمندی که از اینترنت اشیا بهره می‌برند، استفاده کرد.

هنوز هیچ خبری از قیمت و زمان فروش تلویزیون آنر ویژن در اروپا وجود ندارد. حتی این موضوع را نمی‌دانیم که آیا هردو مدل این تلوزیون یا فقط یک مدل آن به بازار اروپا خواهد رسید. شاید هواوی بیشتر از آنر در تلاش است تا تمامی قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که کاربران غربی از یک تلویزیون هوشمند انتظار دارند را به تلویزیون و سیستم‌عامل هارمونی اضافه کند. به نظر می‌رسد که گوگل و ایالات متحده در این زمینه شکست خورده‌اند، زیرا هیچ شرکت یا دولتی قادر نیست تا از توسعه نرم‌افزار توسط سایر کشورها یا شرکت‌ها ممانعت کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH