حالت تیره در مایکروسافت اج

مایکروسافت اج از قابلیت حالت تیره در اندروید 10 استفاده می‌کند

اپلیکیشن‌های مختلف می‌توانند با استفاده از قابلیت گنجانده شده در اندروید 10، بخش حالت تیره را فعال کنند. به گزارش Android Police، یکی از نرم‌افزارهایی که به تازگی از این ویژگی بهره‌مند شده، نسخه اندروید مرورگر مایکروسافت اج است. با باز کردن این اپلیکیشن و رفتن به آدرس Settings > Appearance > Theme کاربر با چهار گزینه روبرو می‌شود: گزینه Default  تب‌هایی روشن و تب‌های inPrivate  تاریک ارایه می‌کند، گزینه Your Device از سیستم تنظیمات اندروید 10 استفاده می‌کند، با انتخاب گزینه Light تمام تب‌ها روشن شده و گزینه Dark تمام تب‌ها را تیره می‌کند.

در حالی که دیگر مرورگرهای اندرویدی مانند کروم به دنبال اعمال تغییرات در وبسایت‌ها نیز هستند، اج این کار را نمی‌کند. در واقع حالت تیره در این اپلیکیشن محدود به خطوط بالا و پایین می‌شود؛ خط بالا شامل آدرس بار و خط پایین دکمه‌های مربوط به نویگیشن بار را در بر می‌گیرد. وبسایت‌ها نیز در رنگ اصلی خود نمایش داده می‌شوند.

حالت تیره در مایکروسافت اج

گفتنی است حالت تیره برای جلوگیری از آسیب‌های صفحه زمینه سفید به چشم کاربران در شرایط نوری کم، طراحی و گسترش یافته است. در این حالت به جای صفحه زمینه سفید و خطوط سیاه، صفحه زمینه‌ای مشکی و خطوطی سفید وجود دارد. در صفحه نمایش‌های امولد، استفاده از این حالت می‌تواند منجر به صرفه‌جویی در مصرف باتری نیز گردد. بر خلاف ال‌سی‌دی‌ها که تمام مدت دارای نور پس‌زمینه هستند، پنل‌های اولد رنگ مشکی را با خاموش کردن پیکسل‌ها به وجود می‌آورند. وقتی که این اتفاق می‌افتد، پیکسل‌های خاموش مصرف باتری نخواهند داشت.

کاربران اندروید، می‌توانند از طریق دریافت آخرین نسخه پایدار این نرم‌افزار از قابلیت‌های گفته شد برای مایکروسافت اج بهره‌مند شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH