احتمالا پیکسل 4XL یکی از قابلیت‌های آیفون را کپی خواهد کرد!

روز دوشنبه گذشته شاهد انتشار جزئیات بیش‌تری در خصوص گوگل پیکسل 4XL بودیم و در این میان به برخی اطلاعات جدید پیرامون مشخصه‌های فیس آنلاک و Smooth Display اشاره شد. Smooth Display نامی است که گوگل برای نمایشگر 90 هرتزی پیکسل 4XL برگزیده است. این مشخصه، تجربه پیمایش کاملا روان بر روی صفحه‌نمایش و ارتقاء تجربه اجرای بازی‌های ویدیویی موبایلی بر روی گوشی را به‌همراه خواهد داشت. امروز وب‌سایت Nextrift؛ همان منبع منتشرکننده اطلاعات فوق، جزئیات جدیدی را پیرامون این اسمارت‌فون منتشر نموده است. این اطلاعات به نقل از وب‌سایت Android Authority و با توجه به هندست پیکسل 4XL تصاحب شده توسط وب‌سایت Nextrift مطرح شده‌اند. این دستگاه مجهز به نسخه ماقبل نهایی نرم‌افزار سیستم‌عامل است؛ با این‌حال پلتفرم مذکور اطلاعات بیش‌تری را در رابطه با گوشی روشن خواهد کرد.

پیش‌تر پیرامون برخی قابلیت‌‌های جدید اسمارت‌فون پیکسل 4XL نظیر فیس آنلاک و Motion Sense (فناوری مبتنی بر رادار که به کاربران امکان می‌دهد تا با استفاده از ژست‌های حرکتی دست به کنترل برخی اعمال مرتبط با دستگاه بپردازند) اخبار فراوانی منتشر شد؛ اما در خصوص بهره‌مندی احتمالی مدل جدید از مشخصه Active Edge هیچ‌گونه خبری به گوش نرسید. این مشخصه به کاربران اجازه خواهد داد تا با فشردن حواشی جانبی گوشی خود نسبت به فعال‌سازی دستیار صوتی گوگل اسیستنت اقدام نمایند. خبر خوب این‌که پیکسل 4XL از چنین قابلیتی برخوردار خواهد بود. اما احتمالا بزرگ‌ترین خبر در رابطه با دستیار گوگل این است که مشخصه فوق اکنون بر روی دستگاه اجرا می‌شود. بدین‌ترتیب سرعت عملکرد گوگل اسیستنت بسیار افزایش یافته و در جریان گفتگوهای ممتد نیز این دستیار به پرسش‌ها و سایر اعمال موردنظر پاسخ خواهد داد؛ بی‌آن‌که کاربر ناچار به بیان اصطلاح “Hey Google” در میان هر یک از درخواست‌های خود باشد.

مشخصه فیس آنلاک احتمالا در حد و اندازه مورد انتظار دارندگان اسمارت‌فون پیکسل 4XL ایمن نخواهد بود

پیکسل 4XL با یک مشخصه جدید در بخش نمایشگر موسوم به Ambient EQ عرضه خواهد شد. قابلیت مذکور مشابه مشخصه True Tone شرکت اپل بوده و بر اساس وضعیت روشنایی محیط، توازن رنگ سفید در نمایشگر گوشی را تنظیم خواهد کرد. بر اساس پیش‌بینی‌ها پیکسل 4XL از یک نمایشگر آمولد 6.23 اینچی با رزولوشن 1440×3040 پیکسل (+QHD) بهره خواهد برد. این نمایشگر با برخورداری از نسبت ابعاد 19:9 در مقایسه با صفحه‌‌نمایش اسمارت‌فون پیکسل 3XL اندکی باریک‌تر و کشیده‌تر خواهد بود. نمایشگر پیکسل 3XL دارای نسبت ابعاد 18.5:9 بود.

پیکسل 4XL تنها با رنگ‌های تماما مشکی، سفید براق و نارنجی پررنگ روانه بازار خواهد شد

بر اساس گمانه‌زنی‌های مطرح شده، گوگل برای مشخصه فیس آنلاک گوشی پیکسل 4XL از نوعی سیستم نگاشت سه‌بعدی استفاده خواهد کرد. با توجه به عدم به‌کارگیری اسکنر اثرانگشت، مشخصه فوق تنها گزینه امنیت بیومتریکی ارائه شده بر روی گوشی محسوب می‌شود. اما در این میان یک مشکل نگران‌کننده وجود دارد: افراد متفرقه با چهره‌ای بسیار مشابه با مالک گوشی (نظیر برادر یا خواهر دوقلوی وی)  قادر به بازگشایی قفل گوشی خواهند بود. به‌طور کلی این پدیده احتمالا مانع از آرامش خاطر کامل کاربران پیکسلی هنگام استفاده از سرویس گوگل پی بر روی دستگاه‌های خود خواهد شد. از سوی دیگر سیستم فیس آی‌دی اپل بسته به هویت فرد اجراکننده تست در برخی موارد مجوز دسترسی دوقلوها به آی‌فون طرف مقابل را صادر نکرد.

مشخصه Ambient EQ با توجه به وضعیت روشنایی محیط به تنظیم توازن رنگ سفید در نمایشگر گوشی خواهد پرداخت

توان پردازشی پیکسل 4XL از طریق پلتفرم موبایلی اسنپ‌دراگون 855 به‌همراه 6 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه‌داخلی تامین خواهد شد. ماژول دوربین مربعی‌شکل در قسمت پشتی دستگاه از دوربین اصلی 12.2 مگاپیکسلی و یک لنز تله‌فوتو 16 مگاپیکسلی میزبانی می‌کند. بر اساس شایعات، حسگر طیفی سوم نیز به منظور ثبت برخی پرتوهای خاص نظیر اشعه X، مادون‌قرمز و ماوراءبنفش که به‌طور معمول توسط چشم انسان قابل تشخیص نیستند به‌کار گرفته خواهد شد. دوربین سلفی گوشی مجهز به یک حسگر 8.1 مگاپیکسلی بوده و انرژی موردنیاز دستگاه نیز از طریق یک باتری 3700 میلی‌آمپرساعتی تامین می‌شود.

بر اساس پیش‌بینی‌ها، پیکسل 4XL و هندست کوچک‌تر پیکسل 4 در روز 15 اکتبر و در جریان رویداد آینده Made By Google معرفی خواهند شد. انتظار می‌رود که این هندست‌ها در 3 رنگ مختلف تماما مشکی، سفید براق و نارنجی پررنگ روانه بازار شوند. قیمت‌گذاری رسمی گوشی‌های پیکسلی آینده احتمالا تا زمان برگزاری مراسم رونمایی مشخص نخواهد شد؛ اما در صورت عدم تغییر روال گذشته احتمالا شاهد قیمت‌گذاری پایه 799 دلاری برای پیکسل 4 و برچسب قیمتی 899 دلاری به بالا برای پیکسل 4XL خواهیم بود.

بازگشت مشخصه Active Edge

سیستمعامل اندروید 10 به صورت پیشفرض بر روی هر 2 گوشی نصب خواهد شد و مطابق روال معمول، این هندستها از آخرین به روزرسانی پلتفرم اندروید برای مدت 3 سال بهره مند میشوند. پس از توقف فروش دستگاه توسط گوگل استور، به روزرسانیهای امنیتی برای مدت 18 ماه منتشر خواهند شد. در حال حاضر فروش این گوشی آغاز نشده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH