آی‌فون آینده اپل احتمالا فاقد نمایشگر ناچ‌دار خواهد بود

در حالی‌که پیش‌تر برخی تولیدکنندگان هندست‌های اندرویدی نظیر سامسونگ و وان‌پلاس با کنار گذاشتن ناچ از الگوهای پیشرفته‌تری نظیر نمایشگر حفره‌دار یا دوربین پاپ‌آپ بهره گرفتند؛ اما الگوی ناچ توسعه‌یافته توسط اپل به یک مشخصه ساختاری طراحی آی‌فون‌ها طی 3 نسل گذشته تبدیل شده است. اکنون به‌نظر می‌رسد که اپل با دنبال کردن رویکردی مشابه با دکمه هوم و تاچ آی‌دی تصمیم گرفته تا آی‌فون نسل آینده خود را بدون نمایشگر ناچ‌دار روانه بازار کند.

امروز بن جسکین؛ طراح تصاویر مفهومی با اشتراک‌گذاری تصویری در توئیتر (از طریق وب‌سایت MacRumors)، نمایی از آی‌فون 6.7 اینچی سال 2020 را به نمایش گذاشت. این تصویر احتمالا متعلق به نمونه اولیه هندست جانشین آی‌فون 11 پرو مکس خواهد بود.

ظاهرا اپل قصد دارد تا کماکان از سیستم فیس آی‌دی استفاده کند؛ اما این‌بار در عوض، اجزا این سیستم را به حاشیه فوقانی باریک‌تر دستگاه منتقل خواهد کرد. بدین‌ترتیب در کلیه جهات چهارگانه اطرف نمایشگر شاهد به‌کارگیری حواشی با اندازه‌های یکسان هستیم. این الگو با تصویر مفهومی اسمارت‌فون پیکسل 4 شباهت دارد؛ تصویری که در آن ناچ حذف شده و در عوض از حاشیه فوقانی استفاده می‌شود. البته حاشیه فوقانی هندست پیکسل در مقایسه با آی‌فون اپل کمی بزرگ‌تر به‌نظر می‌رسد.

اوایل هفته جاری یک تحلیل‌گر معروف با نام مینگ چی‌کو گزارش داد که اپل قصد دارد تا در هندست نسل آینده خود مجددا از الگوی الهام‌بخش آی‌فون 4 بهره‌برداری نماید. بدین‌ترتیب با حذف ناچ از آی‌فون نسل آینده اپل، این دستگاه به لحاظ ظاهری و کاربردی همانند نمونه کاملا ارتقایافته آی‌فون‌های نسل فعلی ظاهر خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH