مرگ پی سی به دست سونی

1

شرکت سونی از صنعت ساخت پی سی کناره‌گیری کرد تا به نوعی این امر یک هشدار رسمی برای تمامی شرکت‌های دیگر باشد. ممکن است بسیاری این امر را مرگ پی سی به دست سونی بدانند ولی حقیقت امر اینجاست که پی سی بدون این اقدام سونی نیز در سراشیبی سقوط قرار داشته است.

شاید سهم 8 درصدی سونی در بازار پی سی جندان بزرگ به نظر نیاید ولی نکته عجیب اینجاست که در طول یکی دو سال اخیر سونی در این عرصه پیشرفت عمده‌ای از خود نشان داده بود و حتی بسیاری ویندوز 8 و قابلیت‌های جدید آن را مناسب‌ترین بستر برای سونی می‌دانستند تا پی سی‌های خود را منحصر به فردتر از پیش عرضه کند و حتی محصولات متفاوتی مانند Vaio Flip و Vaio Tap نیز در نوع خود نشان از تلاش سونی برای عرضه محصولاتی بهینه‌سازی شده داشتند ولی چه چیزی موجب شد تا سهم 17 درصدی سونی به صورت ناگهانی به 8 درصد از کل بازار فروش کاهش یابد؟

سونی در طول سال گذشته میلادی نزدیک به 9 میلیون دستگاه پی سی را فروخت وی این رقم برای راضی نگاه‌داشتن این شرکت کافی نبود و کاز هیرایی تصمیم گرفت تا این شرکت تمرکز خود رو بر روی تلفن‌ همراه هوشمند قرار دهد. به این ترتیب باید با نام‌آشنا و قدیمی وایو خداحافظی کنیم.

 البته این امر نکته دیگری را نیز در بر دارد که موجب می‌شود تا شرکت‌های دیگر برای جبران خلأ وجود این شرکت بتوانند به فروش بیشتری دست یابند و همین امر نیز موجب خواهد شد تا شاید بازار پی سی با رشد روبرو شود. در مجموع چیزی که واضح است این بوده که سونی اولین شرکتی بود که از این عرصه بیرون رفته است ولی آخرین شرکت نخواهد بود و به تدریج ممکن است شاهد جای نشینی تبلت و گوشی به جای لپ تاپ و پی سی باشیم.

1 در مورد “مرگ پی سی به دست سونی”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH