اسمارتفون 5G اوپو

تمامی اسمارتفون‌های میان‌رده و پرچمدار اوپو در سال 2020 از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کنند

کمپانی چینی اوپو قصد دارد تا تمامی اسمارتفون‌های 2020 خود را به اینترنت 5G مجهز کند. این شرکت، مدتی پیش با معرفی اسمارتفون Oppo Reno 5G در این مسیر قدم گذاشت. این تلفن، توانایی پشتیبانی از نسل جدید شبکه‌های تلفن همراه را دارد. به نظر می‌رسد که لیست هندست‌های 5G شرکت اوپو نیز طولانی خواهد بود، زیرا این شرکت قصد دارد تا اکثر اسمارتفون‌های میان‌رده و پرچمدار سال 2020 خود را به اینترنت نسل پنجم (5G) مجهز کند.

شن جیا، متخصص بخش 5G اوپو در یک همایش اعلام کرد که تمامی اسمارتفون‌های این شرکت با قیمت بیش از 3000 یوآن (421 دلار) از اینترنت 5G پشتیبانی خواهند کرد. وی در ادامه سخنان خود افزود: “شرکت اوپو بودجه‌ای بالغ بر 10 میلیارد یوآن برای تحقیق و توسعه در بخش اینترنت نسل پنجم و محصولات آن سرمایه‌گذاری کرده است.”

به نظر می‌رسد که اهداف اوپو فقط به بخش موبایل محدود نمی‌شود، زیرا این شرکت قصد دارد تا تحقیقات خود برروی پتانسیل‌های اینترنت نسل پنجم و ترکیب آن با فناوری‌های نسل آینده را آغاز کند. پروژه‌هایی مانند تماس‌های ویدیویی اچ‌دی بر بستر شبکه 5G، کلود گیمینگ و دانلود سریع اطلاعات از طریق این شبکه به عنوان بخشی از تحقیقات اوپو درنظر گرفته شده‌اند.

البته، نباید از چنین موضوعات و خبرهایی تعجب کرد، چرا که اینترنت 5G برای چین از اهمیت بالایی برخوردار است. هم‌چنین، بیش از 70 درصد اسمارتفون‌های 5G در جهان از بازار چین تامین می‌شوند. شرکت‌های بزرگ و کوچکی به دنبال بهره‌گیری از قابلیت‌های مفید اینترنت 5G هستند و اوپو نیز قصد ندارد تا از این قافله عقب بماند. حتی شرکت Vivo نیز چندین تلفن 5G به بازار عرضه کرده است؛ از اسمارتفون ارزان‌قیمت iQOO Pro 5G تا هندست قدرتمند NEX3 5G.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH