جدیدترین اسلحه دنیا مغز شما را از طریق صدا منفجر می‌کند!

اخیرا یک سلاح جدید توسط دانشمندان چینی اختراع شده که از موج‌های صوتی با فرکانس پایین، برای ایجاد دردهای فیزیکی استفاده می‌کند. این اسلحه، شورش‌گران و تظاهرات‌کنندگان را مجبور به ترک منطقه خواهد کرد. تفنگ صوتی جدید، به عنوان یک سلاح غیرکشنده توسعه یافته و در نیروی پلیس چین مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش روزنامه South China Morning Post، این اسلحه هیچ بخش متحرکی ندارد. Xie Xiujuan سرپرست پروژه، به این روزنامه گفته که، دستگاه مذکور، به یک محفظه تیوپی‌شکل مجهز است که در داخل آن مقادیری گاز خنثی وجود دارد. ذرات این گاز، بعد از حرارت دادن، مرتعش می‌شوند و یک صدای عمیق یکنواخت به سمت بیرون پخش می‌کنند.

سلاح صوتی

این صدا، احتمالا از نوع فراصوت است؛ دسته‌ای از صداها که فرکانس کمتر از ۲۰ هرتز دارند و برای انسان‌ها قابل شنیدن نیستند. به گفته موسسه ملی سلامت آمریکا (U.S. National Institute of Health)، اثرات فراصوت بر روی گوش داخلی انسان، شامل سرگیجه، عدم تعادل، احساسات غیرقابل تحمل، ناتوانی، بی‌حالی، حالت تهوع، استفراغ، تشنج و ارتعاش در اندام‌های داخلی بدن مانند قلب است.

آمریکا و متحدانش، برای کنترل شورش‌ها، اسلحه‌هایی به نام دستگاه آکوستیک برد بلند (Long Range Acoustic Device یا LRAD) خریداری کرده‌اند. LRAD، مانند سلاح صوتی چینی، از صوت استفاده می‌کند؛ اما به جای پخش کردن صداهای با فرکانس پایین، صدای الکترونیکی بلند ساطع می‌کند. در اثر شنیدن صدای LRAD، فرد احساس خواهد کرد که سرش در حال ترکیدن است و مغزش مانند ژلاتینی که در داخل یک کاسه می‌لرزد، ارتعاش می‌کند.

سلاح صوتی

این سلاح چینی که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده، مانند یک تفنگ، قنداق، ماشه و لوله دارد. اوایل این ماه، وزیر علم و تکنولوژی چین، تولید انبوه این اسلحه صوتی را تایید کرده بود. او ضمن صحبت‌هایش گفته است که به‌زودی شاهد استفاده از تفنگ مذکور در نیروهای پلیس چین خواهیم بود.

1 در مورد “جدیدترین اسلحه دنیا مغز شما را از طریق صدا منفجر می‌کند!”

  1. والله جرات ارسال هیچ نظری ندارم جز اینکه بگم کاش بجای این اسلحه وسیله ای می ساختن که صدای مردم را به مسئولین برساند.

    1
    11

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH