اسمار‌ت‌فون سامسونگ گلکسی S11 احتمالا به‌همراه حسگر طیف‌سنج عرضه خواهد شد

اخیرا سامسونگ یک پتنت نسبتا دقیق برای گوشی تلفن‌همراه را به ثبت رسانده است. این پتنت از به‌کارگیری یک طیف‌سنج کوچک در هندست مذکور حکایت دارد. این پدیده به گمانه‌زنی‌ها در خصوص استفاده از حسگر طیف‌سنج در کیت دوربین گلکسی S11 دامن می‌زند. در نتیجه کاربران احتمالا بایستی لنزهای مایع را به دست فراموشی سپرده و با استفاده از دوربین هندست خود به سنجش میزان چربی زیرپوستی یا رطوبت پوست خود بپردازند.

در واقع پتنت ثبت شده در دفتر ثبت اختراعات و نمادهای تجاری ایالات‌متحده (USPTO) از طریق وب‌سایت LetsGoDigital منتشر شده و دقیقا به همین مورد کاربردی برای حسگر طیف‌سنج کمکی گوشی اشاره می‌کند. البته در این میان از چندین سناریوی آینده‌نگرانه دیگر نظیر تجزیه پروتئین و کربوهیدرات خوراکی‌ها یا اندازه‌گیری شاخص قند میوه‌ها نیز صحبت به میان آمده است.

بر اساس اظهارات وب‌سایت Consumer Physics، فناوری ارایه شده توسط تولیدکنندگان طیف‌سنج کوچک SCiO پیش‌تر در یک گوشی مورد ارزیابی قرار گرفته است. تحلیل محتوای داروها جهت تولید آن‌ها و سنجش فاکتورهای مختلف بدن هنگام فعالیت گوشی به‌عنوان یک حسگر تناسب اندام، سایر موارد کاربری طیف‌سنج را تشکیل می‌دهند.

سامسونگ در این پتنت مشخصا اشاره می‌کند که طی سالیان اخیر طیف‌سنج‌ها به اندازه‌ای کوچک شده‌اند که اکنون امکان به‌کارگیری آن‌ها در اسمارت‌فون‌ها فراهم شده است. بعلاوه کمپانی به فهرستی از روش‌های مختلف استفاده از تابنده‌های نوری و حسگرهای گیرنده فعلی اسمارت‌فون‌ها جهت افزایش جنبه‌های عملیاتی طیف‌سنج بدون به‌کارگیری یک آرایه اختصاصی کامل در هندست اشاره نموده است.

در واقع اکنون پیرامون اسمارت‌فونی با یک طیف‌سنج SCiO صحبت می‌کنیم. جرقه‌های ذهنی تولید چنین هندستی پیش‌تر و در جریان رویداد CES 2017 ایجاد شد. همان‌طور که در تصویر فوق می‌بینید؛ از آن زمان به بعد فناوری کوچک‌سازی متحول شد. بنابراین سامسونگ به‌خوبی می‌تواند از این گزینه در گوشی‌های آینده خود بهره‌برداری نماید. پیش‌تر و در سال 2017 تجربه لذت‌بخش خرید در فروشگاه Whole Foods با استفاده از طیف‌سنج کوچک مذکور، توانایی‌های آن‌را موردتایید قرار داد.

این سیستم در کنار برخورداری از داده‌های مربوط به اکثر میوه‌ها و سبزیجات در خصوص محصولات لبنی نیز آگاهی دارد و اطلاعات مربوط به میزان کالری و چربی آن‌ها را ارایه می‌دهد. همچنین این سامانه از میزان کاکائو مورد استفاده در شکلات، میزان الکل موجود در نوشیدنی‌ها، مقدار پروتئین، چربی و کالری موجود در ماهی خام، طیور، گوشت گاو و گوشت خوک مطلع است.

بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا طیف‌سنج کوچک سامسونگ نهایتا در ماژول دوربین پرچم‌دار آینده گلکسی S11 به‌کار گرفته خواهد شد یا غول کره‌ای ترجیح می‌دهد عملکرد آن‌ را در یکی از هندست‌های سری گلکسی A مورد ارزیابی قرار دهد. به‌ نظر شما اکنون بهترین اظهارنظر در خصوص یک گوشی مجهز به طیف‌سنج چیست؟ “پایان روزهای مشقت‌بار خرید” احتمالا پاسخ مناسبی برای این پرسش به‌شمار می‌آید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH