نقص امنیتی اندروید

وجود یک نقص امنیتی خطرناک در اسمارتفون‌های اندرویدی توسط گوگل تایید شد

محققان گوگل یک نقص امنیتی خطرناک در تعدادی از اسمارتفون‌های اندرویدی را پیدا کرده‌اند. این مشکل قرار بود در دسامبر 2017 مرتفع شود، اما همین موضوع باعث تعجب ما نیز شده است. لیست اسمارتفون‌هایی که دارای این نقص امنیتی هستند، بدین شرح است:

گوگل پیکسل و پیکسل 2

هواوی پی 20

سامسونگ گلکسی S8 ،S7 و S9

شیائومی ردمی 5A، ردمی نوت 5 و شیائومی A1

اوپو A3

موتورولا موتو Z3

تمامی اسمارتفون‌های مذکور به پچ‌های امنیتی جدید گوگل نیاز دارند.

گوگل می‌گوید که نقص امنیتی اندروید را هفت روز پیش پیدا کرده است، اما در آن زمان نیازی به اعلام آن نبود. زیرا نقص امنیتی فوق در هنگامی به یک مشکل تبدیل می‌شود که یک نرم‌افزار مخرب برروی تلفن کاربر نصب شده باشد. انجام این کار هم نیاز به تایید کاربر دارد.

اعتقاد بر این است که نقص امنیتی اندروید توسط یک گروه اسراییلی که سابقه‌هایی در زمینه حملات نرم‌افزاری به فعالان حقوق بشر و فعالان سیاسی دارد، مورد استفاده قرار گرفته است.

1 در مورد “وجود یک نقص امنیتی خطرناک در اسمارتفون‌های اندرویدی توسط گوگل تایید شد”

  1. عادل علمداری

    سلام و وقت بخیر
    ضمن عرض تبریک به مناسبت روز سبز پوشان ایران اسلامی و خدا قوت خدمت همه ی برادران و خواهران فداکار در نیروی انتظامی و همچنین تشکر از واحد خبر و قسمت تحلیل خبر باید خاطر نشان کرد که رژیم ملعون صهیونیستی و آمریکای محکوم به شکست ابدی از دیرباز به دنبال تحقق اهداف شیطانی خود با یکدیگر همکاری دارند و همه ی این اخبار منتشر شده از آنان بیشتر جنبه ی بازی های کودکانه دارد که همه ی ما مردم ملت مسلمان و غیور کشور ایران از آن مطلع هستیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH