جدیدترین بیلد اینسایدر ویندوز 10 با قابلیت‌های خوب برای گوشی‌های سامسونگ منتشر شد

مایکروسافت جدیدترین بیلد اینسایدر ویندوز 10 را عرضه کرد. همانطور که احتمالا می‌دانید، ویندوز اینسایدر، یک برنامه نرم‌افزاری باز است که توسط مایکروسافت برای تست جدیدترین بیلدهای ویندوز 10 ارایه شده است. تست‌کنندگان، این بیلدها را مورد آزمایش قرار می‌دهند و مایکروسافت با دریافت گزارش‌‌های مربوطه، نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام می‌کند. این برنامه، یک شرایط برد-برد را برای همه طرف‌ها فراهم می‌کند و شباهت زیادی به برنامه‌های بتایی دارد که توسط گوگل و سامسونگ اجرا می‌شوند.

این هفته، بیلد جدیدی (نسخه 18995) منتشر شده که قابلیت‌های خوبی را برای دارندگان هندست‌های اندرویدی سامسونگ ارایه کرده است. حالا اینسایدرها، بر روی اکثر دستگاه‌ها، به ویژگی لینک به ویندوز (Link to Windows) دسترسی دارند و علاوه بر آن، از یک قابلیت اسکرین میرورینگ به نام Phone screen و یک ابزار ویرایش جدید برای اپلیکیشن دسکتاپی Your Phone برخوردارند.

برای کار کردن با ویژگی لینک به ویندوز، نیاز به دو اپلیکیشن دسکتاپی Your Phone و Your Phone Companion است. بعد از کامل شدن ست‌آپ، شما از طریق دستگاه کامپیوتر خود، قادر به دیدن و کپی کردن عکس‌های اخیر گوشی‌تان، خواندن و نوشتن پیام‌های متنی و همچنین دیدن و پاک کردن نوتیفیکیشن‌ها خواهید بود.

بیلد اینسایدر ویندوز 10

شما با قابلیت Phone screen mirroring، حالا می‌توانید با استفاده از کیبورد و ماوس کامپیوترتان یا از طریق نمایشگر لمسی آن، با اپلیکیشن‌های اندرویدی گوشی خود تعامل کنید. همانطور که انتظار می‌رفت، همه ژست‌های مولتی‌تاچ، مانند زوم، چرخاندن و سوایپ، برای آن در نظر گرفته شده است. البته این ویژگی تاحدودی شبیه قابلیت Samsung Flow است؛ با این تفاوت که Samsung Flow بر روی برخی از دستگاه‌ها مانند گلکسی S10 پلاس و لپ‌تاپ Spectre x360 اچ‌پی با مشکلاتی همراه بود؛ بطوریکه، انیمیشن‌ها هنگام پخش، دچار تاخیر می‌شدند و ژست‌ها و سوایپ‌ها نیز گاهی اوقات کار نمی‌کردند. خیلی‌ها امیدوارند که، با همکاری نزدیکی که سامسونگ و مایکروسافت این‌روزها دارند، برنامه‌های Samsung Flow و Your Phone، در یک اپلیکیشن واحد که هم عملکرد بهتری داشته باشد و هم قابل اعتماد باشد، ادغام شوند.

ویژگی آخری که به بیلد اینسایدر ویندوز 10 اضافه شده، یک برنامه ویرایش است که به شما اجازه خواهد داد تا چگونگی نمایش آیکون گوشی در داخل اپلیکیشن دسکتاپی Your Phone را تغییر دهید. آیکون جدید، حالا به جای نشان دادن فقط یک تصویر ثابت از هندست و نام مدل آن در زیر تصویر، والپیپر هوم اسکرین دستگاه و همچنین نشان‌گر سطح باتری آن را نیز نمایش خواهد داد.

بیلد اینسایدر ویندوز 10

مایکروسافت می‌گوید که این قابلیت‌ها، به تدریج در دسترس اینسایدرهای ویندوز 10 قرار خواهد گرفت و ممکن است چند روزی طول بکشد. کاربران عادی ویندوز 10 هم احتمالا در سال ۲۰۲۰ این تغییرات را دریافت خواهند کرد. اما اگر کسی نخواهد تا آن موقع صبر کند، می‌تواند عضو ویندوز اینسایدر شود و از بیلد بتا استفاده کند. اما باید توجه داشت که بیلد اینسایدر ویندوز 10 باگ‌های زیادی دارد و شما ممکن است برای برگشتن به نسخه پایدار ویندوز، مجبور به فرمت کردن سیستم شوید. به‌هرحال توصیه ما این است که تا زمان عرضه نسخه نهایی، منتظر بمانید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH