ماهواره پیام

ماهواره پیام تنها 3 دقیقه در فضا کار کرد و دیگر هیچ!

شایعات زیادی پیرامون ماهواره پیام در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و البته مسئولین دولت نسبت به شایعات واکنش دادند. ولی حالا جزئیاتی از در مدار قرار گرفتن ماهواره مذکور منتشر شده که در ادامه این مطلب را می‌خوانید.

به گزارش آی‌تی‌رسان، دکتر وفا صدقی رئیس تضمین ماهواره پیام دانشگاه امیرکبیر در مصاحبه‌ای گفت: ماهواره پیام 3 دقیقه در مدار خود قرار گرفت و توانست تبادلات تله متری خود را انجام دهد. البته در سال 89 برنامه‌ریزی لازم برای ارسال این ماهواره با پرتاب‌گر خارجی انجام شده بود ولی پرتاب‌گر خارجی برای ارسال این ماهواره قانع نشد.

وی در ادامه افزود: هیچ پرتاب‌گر خارجی برای همکاری با ما متقاعد نشد و از سوی دیگر برای ادامه کارمان نیز با مشکلاتی روبرو بودیم که جداشدن اعضای تیم از جمله این موارد بود. حتی از ما خواسته شد تا مدل کار پیام را تحویل داده و پروژه را به اتمام برسانیم. در نهایت با پرتاب‌گر سیمرغ اقدام به پرتاب ماهواره پیام کردیم که این مهم در تاریخ 25 دی سال گذشته و در زمین قشم و کیش انجام شد. ماهواره پس از قرار گرفتن در مدار خود اقدام به ارسال سیگنال کرد و 3 دقیقه به فعالیت پرداخت.

8 در مورد “ماهواره پیام تنها 3 دقیقه در فضا کار کرد و دیگر هیچ!”

  1. بله بهترین و واجب ترین مسئولیت دولتمردان در درجه اول رفاه مردم کشور است و بعد از آن شکوفایی علمی هم میاد

    3
    20
  2. به نظر من با حیف و میل کردن پول و ساختن ماهواره به این طریق هیچ چیزی عاید ما نمیشه. ما اول باید مشکلات اولیه کشورمون رو حل کنیم تا مردم به یک رفاه نسبی برسن ذغدغه خونه و کار نداشته باشن شاد شاشن تا فکرها باز بشه و مردم برای مملکتشون احساس مسئولیت بکنن برای پیشرفت ممکلت گام بردارن . مگه ما از ترکیه کمتر هستیم اونها نه نفت دارن نه گاز . رفاه مردمشون ده برابر مردم ایران هست. مگه ژاپن توسط آمریکا با خاک یکسان نشد این مسئولین و مردمش بودن که کشورشون رو ساختن و الان تبدیل به یک غول تکنولوژی شدن. مسئولینی که به فکر جامعه نیستن و فقط فکرشون اینه که اختلاص کنن و خانوادشون رو به آمریکا یا اروپا ببرن لایق تصدی پست نیستند . یکی از بزرگترین مشکلات مملکت همین اختلاص گرها هستن

    10
    29
  3. تاراج امکانات و منابع مالی ملت مظلوم ایران در طرحهای ناکارآمد و بدون تحقیق و امکانسنجی کافی تیشه به ریشه اقتصاد کشور زده. در کشوری که قادربه اختراع یک گوش پاک کن نبود کارها این چنینی هدر دادن امکانات است.

    16
    34
    1. قطعا همینطوره
      البته اگر مثل پراید و … در جا نزنیم و در مسیر پیشرفت قدم های بیشتری برداریم.

      2
      23

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH