مشخصات گوشی میان‌رده مرموز موتورولا وان لو رفت!

موتورولا علاوه بر ارتقاهایی که به‌طور معمول در اسمارتفون‌های سری موتو G ،Z و E خود می‌دهد، امسال برای گسترش دادن خانواده میان‌رده موتورولا وان نیز، کارهای جالبی با معرفی مدل‌های وان ویژن، وان اکشن و وان زوم کرده است. اما این شرکت زیرمجموعه لنوو، ممکن است تا آخر امسال، دو دستگاه دیگر را هم به این خانواده اضافه کند.

یکی از این دو دستگاه، وان ماکرو است که در هفته‌های اخیر افشاگری‌های زیادی در مورد آن وجود داشته و دیگری، یک هندست مرموز است که اولین تصویر مربرط به آن، با یک دوربین کشویی، ماه گذشته لو رفته بود. ما نام رسمی این دستگاه را هنوز نمی‌دانیم، اما در رابطه با دیزاین و مشخصات آن، خوشبختانه تیم وب‌سایت ProAndroid، همه آنها را به بیرون درز داده‌اند که در ادامه به آن می‌پردازیم.

یک گوشی تمام‌صفحه با مشخصات قابل احترام   

هرچند مدل‌های وان ویژن، اکشن و زوم را می‌توان به عنوان هندست‌هایی با ظاهری چشم‌نواز توصیف کرد، اما دستگاه بدون نام آینده موتورولا، با حذف حاشیه‌ها، بریدگی‌ها و سوراخ‌ها، یک هندست تمام‌صفحه خواهد بود. با این‌حال، از آنجاییکه ما با یک اسمارتفون پرچمدار گران‌قیمت سروکار نداریم، نباید انتظار داشت که دیزاین تما‌م‌صفحه آن، مانند طراحی ایسوس ذن‌فون 6 و وان پلاس 7 پرو باشد.

به عبارت دیگر، همچنان شاهد مقدار بسیار اندکی فضای مرده در اطراف پنل ۶.۳۹ اینچی IPS LCD آن با رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و همچنین یک چانه کوچک، اما قابل‌توجه، در پایین نمایشگر آن خواهیم بود. انتظار می‌رود که این دستگاه، که در واقع اولین اسمارتفون موتورولا با دوربین کشویی است، مانند موتورولا وان زوم، مجهز به چیپست اسنپ‌دراگون 675 و رم و حافظه ۴ و ۱۲۸ گیگابایتی باشد.

موتورولا وان

چیزی که احتمالا در آن متفاوت خواهد بود، یک باتری ۳۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی (پایین‌تر از باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی وان زوم) و سنسور اثر انگشت خواهد بود. موتورولا ممکن است به جای استفاده از این حسگر در داخل نمایشگر گوشی، آن را به روش سنتی در پشت دستگاه قرار دهد. ضمن اینکه گفته می‌شود، اسکنر مذکور ممکن است طوری طراحی شده باشد که برای کارهایی مانند افزایش و کاهش روشنایی صفحه، شارژ گوشی، دریافت نوتیفیکیشن‌ها یا هشدارهای ضروری نیز مورد استفاده قرار گیرد.

مگاپیکسل‌های زیاد در جلو و عقب گوشی

چه دوست داشته باشیم یا نه، جنگ مگاپیکسل‌ها دوباره برگشته است و موتورولا هم با هندست آینده خود می‌خواهد سهمی از این نبرد داشته باشد. دستگاه جدید این شرکت، قرار است در قاب پشت خود، مجهز به یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و یک دوربین ثانویه ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 باشد. در جلوی آن نیز، به لطف یک مکانیسم موتوری، شاهد یک دوربین سلفی کشویی ۳۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 خواهیم بود.

موتورولا وان

لازم به ذکر است که دوربین‌های پشت، دارای قابلیت Night Vision و افکت‌های بوکه (برای گرفتن عکس‌های پرتره شفاف) و همچنین امکان ضبط ویدیوهای 4K با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه و ویدیوهای فول اچ‌دی با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه هستند. ضمن اینکه با استفاده از این دوربین‌ها، قادر به فیلمبرداری اسلوموشن با کیفیت‌های 720p و فول اچ‌دی با نرخ ۲۴۰ فریم در ثانیه نیز خواهیم بود.

دوربین سلفی هندست، در سمت راست آن قرار دارد که این کار در بین اسمارتفون‌ها چندان رایج نیست. ضمنا، قاب پشت آن، برند موتورولا وان را بر روی خود دارد و این موضوع، هرگونه حدس‌و‌گمان درباره موتو G8 بودن آن را رد می‌کند. مسلما، ما با گوشی دیگری از سری وان روبه‌رو هستیم، اما در حال‌حاضر دقیقا نمی‌دانیم که نام آن چه چیزی خواهد بود.

قیمت و زمان عرضه دستگاه

تاریخ عرضه دستگاه هم مثل نام آن، همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اما اگر چنین دستگاهی در اختیار تیم وب‌سایت ProAndroid قرار گرفته است، می‌توان حدس زد که زمان معرفی رسمی آن بسیار نزدیک است و به چند هفته آینده هم نخواهد رسید و احتمالا در همین روزها رونمایی خواهد شد. اما درباره اینکه هندست در کجاها عرضه خواهد شد هم چیزی نمی‌دانیم، اما این دستگاه به‌طور قطع می‌تواند راه وان زوم را در بازار آمریکا ادامه دهد.

موتورولا وان

این اسمارتفون در مقایسه با وان زوم، هیچ ناچی ندارد، اما تعدادی از دوربین‌های  پشت، اسکنر اثر انگشت داخل نمایشگر و کمی ظرفیت باتری را از دست داده است. بنابراین به نظر می رسد که قیمت نسبتا پایین‌تری نسبت به زوم داشته باشد. حدس ما این است که قیمت آن ۳۰۰ یا ۳۵۰ دلار خواهد بود، اما نباید زیاد روی پیش‌بینی ما حساب باز کنید. به‌هرحال، دستگاه جدید موتورولا با اندروید 10 و یک جک هدفون به‌زودی روانه بازار خواهد شد و همه این ویژگی‌ها مسلما آن را به یک اسمارتفون خواستنی تبدیل خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH