کالبدشکافی ورژن بازنگری شده اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی فولد توسط تیم iFixit

کارشناسان تیم iFixit در آخرین مورد از اقدامات خود به کالبدشکافی ورژن جدید و بازنگری شده سامسونگ گلکسی فولد پرداختند. کسب امتیاز 2 از 10 توسط این هندست در زمینه تعمیرپذیری ابدا شگفت‌آور نیست. با این‌حال کارشناسان بیش‌تر مشتاق بودند تا از اقدامات سامسونگ در راستای بازسازی گوشی تاشوی گلکسی فولد و افزایش مقاومت آن در مقابل حرارت و خردشدگی مطلع شوند.

این 2 مولفه به‌عنوان اصلی‌ترین دلایل پشت پرده برای بروز تاخیر 5 ماهه در عرضه گوشی محسوب می‌شوند. چرا که نخستین ارزیابی‌های انجام شده روی دستگاه‌های ارسالی سامسونگ در فصل بهار نشان دادند که این هندست برای استفاده روزمره مناسب نیست. از سوی دیگر کارشناسان کنجکاو نیز تلاش کردند تا جنبه‌های منفی ساختار نمایشگر را آشکار نمایند.

اکنون بسته‌بندی نسخه جدید اسمارت‌فون گلکسی فولد به‌همراه یک پیغام هشدارآمیز در خصوص لمس ملایم نمایشگر و عدم جداسازی هرگونه لایه روی آن عرضه شده است. این‌بار سامسونگ تصمیم گرفته تا روکش محافظ نمایشگر جدید را به سمت قسمت‌های گوشه‌ای توسعه دهد و با استفاده از مقادیر فراوان نوار ضد حرارتی، روکش مذکور را به نمایشگر متصل کند. بعلاوه سامسونگ به منظور افزایش استقامت نمایشگر از یک لایه زنجیره فلزی جدید در زیر آن (فضای میان نمایشگر و پنل پشتی گوشی) بهره گرفته است. این لایه در تصویر زیر به‌وضوح قابل مشاهده است:

استفاده از درپوش‌های کوچک در چین‌خوردگی‌های فوقانی و تحتانی نمایشگر و در محل باز شدن حواشی جانبی ضخیم گوشی هنگام انجام فرآیند خم شدن، یکی دیگر از تحولات نسخه بازنگری شده سامسونگ گلکسی فولد به‌شمار می‌رود. پیش‌تر چین‌خوردگی‌های انتهایی کاملا نمایان بودند و انباشته شدن گردوغبار و آشغال در این قسمت به حدی بود که می‌توانست عملکرد طبیعی نمایشگر را مختل کند.

اگرچه سامسونگ ظاهرا کلیه اشکالات مرتبط با اسمارت‌فون گلکسی فولد در استفاده روزمره را برطرف نموده است؛ اما با اندازه‌گیری ضخامت گوشی در وضعیت بسته شده متوجه ضخامت آن خواهیم شد. قرار دادن گوشی در جیب یک شلوار جین نازک بیش‌تر همانند یک شوخی مضحک به‌نظر می‌رسد. بنابراین اسمارت‌فون آینده‌نگرانه سامسونگ، حس قرار دادن یک گوشی قدیمی و غول‌پیکر نوکیا در جیب شلوار را تداعی خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH