اطلاعات اولیه برای خرید مبل

شاید اغراق نکرده باشیم که خرید مبل، یکی از خریدهای پر ریسک محسوب می شود ، پس اگر می خواهیم خرید انجام دهیم باید اطلاعات پایه ای از مبل ها داشته باشیم تا بتوانیم تفاوت بین مبل ها را درک کنیم، حتی شاید اطلاعات کافی داشته باشیم بتوانیم بطور مستقیم از خود تولیدی خرید کنیم.در پله اول  باید شناخت رو انواع مبل ها داشته باشیم که به صورت کلی در این مقاله بیان خواهیم کرد.

مبل راحتی

پر فروش ترین نوع مبل راحتی است هم از لحاظ مصرف، هم قیمتی مناسبترین مبل برای منازل است اصولا این مبل ها تمام پارچه هستند و یا اگر در نمای دسته چوب کارشده باشد بسیار کم است.مبل های راحتی اصولا هفت نفره هستند مگر مدل های خاصی که دو نفره ندارند و به جای دونفره مبل سه نفره جایگذین می کنند که ست هشت نفره می شود.کلاف مبل های راحتی از جنس چوب روس یا سفید میباشد و در نما از چوب های روس و راش می شود، کفی مبل های راحتی هم می تواند از فوم سرد باشد هم اسفنج. چون ما از واژه راحتی استفاده می کنیم قاعدتا راحتی مبل برای ما بسیار مهم است پس برای کف بهتر است از اسفنج استفاده کنیم . البته مبل های راحتی با کلاف فلزی نیز موجود هستند که به مبل های مکانیزمی مشهور شدند این مبل ها به صورت 8 نفره هستند که مبل سه نفره آنها دسته و تکیه گاه را متحرک می کنند تا مشتری بتواند بر روی آن استراحت کند.

مبل استیل

مبل های استیل یا سلطنتی که طرفداران خاص خود را دارند.اصولا افرادی که مبل های استیل را می پسندند منازل بسیار بزرگی دارند و مبل استیل را به عنوان مبل میهمان استفاده می کنند.اوصلا کلاف این مبل ها راش یا توسکا می باشد. برای زیبایی بیشتر برای کف این مبل ها از پار چه های گل دار استفاده می شود و تکیه گاه از پارچه ساده. اگر بخواهیم این مبل ها را کمی زیبا تر کنیم به جای رنگ از ورق طلا استفاده می شود این برق زیبایی مبل را دو چندان می کند. مبل های استیل اوصولا به صورت چهار عدد تکی + دو عدد میزبان و یک عدد سه نفره سفارش داده می شوند و حتما میز نهار خوری ست دارند. مبل های استیل گران ترین مبل های بازار هستند.

مبل های کلاسیک

این دسته از مبل ها ورژن ساده تری از مبل های استیل هستند و از نقش های کمتری استفاده می کنند .ساده گی و اصالت باعث شده این مبل ها جایگذین ست های استیل شوند، اصولا خریداران این سبک مبل ها جوانانی هستند که هم به دنبال سبکی اشرافی هستند هم سادگی, مبل کلاسیک مانند ساختاری چه از بابت چوب و چه از بابت پارچه کاملا از نوع استیل پیروی می کنند البته مواردی هست که برای اینکه هزینه مبل پایین تر بیاید از مواد(رزین) نیز برای نما استفاده می شود که کیفیت مبل بسیار پایین میاد هم وزن آن افزایش میابد اگر به دنباله دردسر نیستید این مبل ها را خرید نکنید.

اگر فضای خانه شما کوچک است و علاقه دارید مبلی رسمی داشته باشید قطعا بهترین گزینه برای شما مبل کلاسیک است.

مبل تخت خوابشو

هر روز بر طرفداران مبل های تخت خواب شو اضافه میشود  حسن این مبل ها کاربری آنهاست هم تخت هستند هم مبل، که مزیت بزرگی است اگر شما فضای کوچکی دارید این مبل ها کم زیادی به شما می کند.کلاف این مبل ها کلا فلزی هستند و از لحاظ وزنی بسیار سنگین تر از مبل های معمولی هستند . اما این سنگینی مزیتی است که کلاف مبل به این زودیها خراب نمی شود و مدت زمان زیادی عمر خواهند کرد. مبل های تخت خوابشو طرح های مختلفی دارندو در بعضی از منازل جایگذین مبل های راحتی شده اند.

نکته آخر : برای خرید مبل حتما رنگ پرده و فرش خود را در نظر داشته باشید پارچه مبلی که خرید می کنید باید پرده و فرش شما هارمونی رنگ داشته باشد می توانید به سایت https://moblomiz.com مراجعه کنید و از مطالب  طراحی دکوراسیون استفاده کنید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

1 در مورد “اطلاعات اولیه برای خرید مبل”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH