اوپو بر روی حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر مخصوص پنل‌های آبشاری 3 بعدی کار می‌کند

طی سالیان گذشته همواره شاهد ارایه نوآوری‌های مختلف و پیشرفته در صنعت اسمارت‌فون بوده‌ایم و رونمایی از الگوهای طراحی جدید شامل دوربین پاپ‌آپ، فناوری اثرانگشت زیر نمایشگر و در آخرین مورد، نمایشگرهای آبشاری از جمله این نوآوری‌ها به‌شمار می‌روند. جدیدترین پتنت ثبت شده توسط اوپو نشان می‌دهد که احتمالا در آینده شاهد عرضه نمایشگری با لبه‌های خمیده در کلیه جهات خواهیم بود. این پدیده به لطف یکی دیگر از فناوری‌های به ثبت رسیده توسط اوپو یعنی استقرار حسگرها در زیر نمایشگر تحقق خواهد یافت.

تصویر ماکت ارائه شده توسط وب‌سایت LetsGoDigital

این پتنت به وجود یک حسگر نوری و یک سنسور نوری مادون‌قرمز دیگر اشاره می‌کند. هر 2 حسگر احتمالا با قرارگیری در زیر نمایشگر فعالیت خواهند کرد. این مشخصه موجب حذف حاشیه موردنیاز جهت استقرار حسگرها می‌شود. حسگر نوری جهت تنظیم خودکار میزان روشنایی نمایشگر با توجه به سطح روشنایی محیط عمل نموده و سنسور مادون‌قرمز نیز مسئولیت خاموش کردن نمایشگر حین برقراری تماس تلفنی را بر عهده دارد. این فناوری برای نمایشگرهای میکرو LED یا اولد نیز کارآمد خواهد بود.

تصاویر مربوط به پتنت اوپو

چند ماه پیش، شرکت اوپو از یک دستگاه عرضه نشده با نمایشگر آبشاری رونمایی کرد. اما ایده کشیده شدن لبه‌های چهارگانه اطراف نمایشگر به سمت فریم دستگاه، موضوع جدیدی نیست؛ چرا که پیش‌تر و در ماه فوریه، کمپانی شیائومی نیز پتنت مربوط به دستگاهی مشابه با 4 لبه خمیده را ثبت کرد. همچنین اوپو در ایام منتهی به موعد برگزاری کنگره جهانی موبایل در شهر شانگهای از فناوری دوربین زیر نمایشگر رونمایی کرد. این پدیده نشان‌دهنده آن است که کمپانی برای تولید یک اسمارت‌فون با نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه 100 درصدی تمام تلاش خود را به‌کار بسته است.

پیش‌تر شاهد عرضه دستگاه‌هایی با نمایشگر آبشاری و لبه‌های خمیده در طرفین کشیده‌تر صفحه‌نمایش بودیم. 2 اسمارت‌فون هواوی میت 30 پرو و ویوو نکس 3 از جمله دستگاه‌های قابل دسترس و مجهز به نمایشگر آبشاری به‌شمار می‌روند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH