اسمارت‌فون ریلمی X2 پرو با نمایشگر 90 هرتزی و دوربین چهارگانه 64 مگاپیکسلی معرفی شد

ریلمی X2 پرو نخستین پرچم‌دار واقعی برند Realme به‌شمار می‌رود. این هندست در مقایسه با Realme X2 شاهد پیشرفت‌های چشمگیری بوده و شباهت 2 اسمارت‌فون بیش‌تر به الگوی نام‌گذاری آن‌ها مربوط می‌شود. ریلمی دیگر به نقش‌آفرینی در فضای تولیدات میان‌رده بسنده نکرده و با عرضه این هندست، پرچم‌داران کمپانی‌های شیائومی، وان‌پلاس و آنر را مستقیما به چالش کشیده است.

ریلمی X2 پرو از یک نمایشگر 90 هرتزی Fluid Super AMOLED با اندازه 6.5 اینچ و رزولوشن +1080p بهره می‌گیرد. پشتیبانی نمایشگر از استاندارد +HDR10 و پوشش‌دهی کامل فضای رنگی DCI-P3 موجب نمایش چشم‌نواز رنگ‌ها می‌شود. اسکنر اثرانگشت جدید با عملکردی سریع‌تر در بخش زیرین نمایشگر گوشی مستقر شده است. این حسگر فرآیند بازگشایی قفل دستگاه را ظرف مدت زمان 0.23 ثانیه انجام می‌دهد. برای مقایسه جالب است بدانید که اسکنر اثرانگشت مورد استفاده در ریلمی X2 برای اجرای این‌کار نیازمند زمان 0.36 ثانیه‌ای بود.

توان پردازشی گوشی از طریق تراشه اسنپ‌دراگون 855 پلاس تامین می‌شود. این مدل قدرتمندترین تراشه گجت‌های اندرویدی محسوب می‌شود و ریلمی برای نخستین بار از یک تراشه سری 8 کوالکام در هندست‌های خود بهره گرفته است. توان پردازنده گرافیکی مورد استفاده در این تراشه در مقایسه با ورژن معمولی اسنپ‌دراگون 855 حدودا 15 درصد افزایش یافته است. اسنپ‌دراگون 855 پلاس یکی از معدود تراشه‌هایی است که اجرای بی‌نقص بازی‌ها با نرخ 90 فریم‌برثانیه را تضمین می‌کند.

این تراشه مجهز به سیستم خنک‌کننده مبتنی بر محفظه بخار بوده و به منظور توزیع هرچه مناسب‌تر دما از یک صفحه گرافیتی بهره می‌گیرد. پشتیبانی از فناوری HyperBoost 2.0 نویدبخش پایداری بیش‌تر نرخ فریم است و تکنولوژی Touch Boost 2.0 نیز موجب ارتقاء 35 درصدی پاسخ‌گویی لمسی خواهد شد. پیکره‌بندی مدل پایه گوشی دارای 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه UFS 2.1 است. با این‌حال مشتریان در صورت تمایل می‌توانند مدل‌هایی با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی یا حتی 12 گیگابایت رم به‌همراه 256 گیگابایت حافظه‌داخلی را خریداری نمایند. این 2 ورژن از حافظه‌های سریع‌تر مبتنی بر استاندارد UFS 3.0 استفاده می‌کنند. گوشی فاقد درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی است؛ لذا دسترسی به حافظه‌داخلی بیش‌تر احتمالا مفید واقع خواهد شد.

ریلمی X2 پرو

ریلمی X2 پرو مجهز به پیکره‌بندی دوربین پشتی چهارگانه است. دوربین معمولی 64 مگاپیکسلی گوشی از حسگر غو‌ل‌پیکر GW1 ساخت سامسونگ با اندازه 1/1.72 اینچ، گشودگی دیافراگم f/1.8 و پیکسل‌های 0.8 میکرونی برخوردار است. طراحی Quad Bayer حسگر به‌معنای استفاده از تکنیک خوشه‌بندی پیکسلی 4 در 1 و ارائه تصاویر 16 مگاپیکسلی در خروجی خواهد بود. البته در صورت تمایل می‌توان عکس‌هایی با رزولوشن کامل را ثبت نمود.

ریلمی ورژن جدیدی از حالت شبانه اختصاصی خود موسوم به Nightscape 2.0 را توسعه داده است. در این‌حالت به منظور کاهش نویز، حالت تارشدگی یا اثرات منفی لرزش دست و همچنین ارتقاء طیف دینامیکی تصویر از هوش مصنوعی و سنتز چند-فریمی استفاده می‌شود.

دومین دوربین جالب‌توجه گوشی از یک حسگر 13 مگاپیکسلی مجهز به لنز تله‌فوتو با بزرگنمایی 2 برابری تشکیل می‌شود. این دوربین و حسگر اصلی گوشی فاقد قابلیت تثبیت نوری تصاویر (OIS) هستند. با این‌حال ضبط ویدیویی در حالت 4K از مشخصه تثبیت الکترونیکی ویدیو پشتیبانی می‌کند.

دوربین سوم از یک لنز فوق‌عریض با میدان دید 115 درجه‌ای تشکیل می‌شود. این دوربین از یک حسگر 8 مگاپیکسلی با پیکسل‌های نسبتا درشت 1.4 میکرونی، فوکوس خودکار فازی و حالت ماکرو اختصاصی (با حداقل فاصله فوکوس 2.5 سانتی‌متری یا 1 اینچی) برخوردار است. البته این دوربین قادر به ضبط ویدیوهای اسلوموشن با فرمت 720p و نرخ 960 فریم‌برثانیه خواهد بود.

دوربین پرتره یا همان حسگر تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی، چهارمین و آخرین سنسور تصویربرداری پشتی دستگاه محسوب می‌شود. این حسگر در زمینه افزایش کنتراست و وضوح بافت تصویر به دوربین اصلی گوشی کمک می‌کند.

دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی ریلمی X2 پرو از پیکسل‌های 1 میکرونی و فیلتر Quad Bayer بهره می‌گیرد. این حسگر همانند دوربین‌های پشتی گوشی از حالت Nightscape و تثبیت‌کننده الکترونیکی برای ویدیوها پشتیبانی می‌کند.

انرژی موردنیاز گوشی از طریق یک باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 50 واتی SuperVOOC تامین می‌شود. بدین‌ترتیب با اتصال گوشی به شارژر ظرف مدت تنها 30 دقیقه، شارژ باتری از 0 به 80 درصد خواهد رسید. این فناوری در مقایسه با شارژر 30 واتی گوشی‌های وان‌پلاس به میزان قابل‌توجهی سریع‌تر است؛ با این‌حال هندست ریلمی از استانداردهای USB Power Delivery و Qualcomm QuickCharge پشتیبانی می‌کند. این موضوع، فرآیند خریداری پاوربانک‌ها و شارژرهای جانبی را تا حدود زیادی تسهیل خواهد کرد. بنابراین کاربران در صورت نیاز فوری به شارژر حتی می‌توانند از شارژر مک‌بوک دوست خود نیز استفاده نمایند.

قسمت‌های پشتی و جلویی گوشی با روکشی از جنس گوریلا گلس 5 پوشانده شده است. شیشه جلویی دستگاه، تخت بوده و دارای حواشی مورب و تراش‌خورده است؛ در حالی‌که شیشه پشتی، تمامی فضای اطراف گوشی را نیز احاطه می‌کند. قاب گوشی از جنس فلز ساخته شده است. این اسمارت‌فون در 4 گزینه رنگی مختلف شامل آبی، نقره‌ای و 2 ورژن ویژه موسوم به Master Edition با رنگ‌های قرمز و خاکستری عرضه می‌شود.

ریلمی X2 پرو در رنگ‌های آبی و نقره‌ای

ریلمی X2 پرو به منظور ارائه هرچه بهتر بازخوردهای لرزشی حین اجرای بازی‌ها از یک موتور خطی حساس به لمس بهره می‌گیرد. ریلمی ادعا می‌کند که این محصول، نخستین هندست مجهز به اسپیکرهای دوگانه Ultra-Linear به‌شمار می‌رود. این اسپیکرها از فناوری دالبی آتموس و صداهایی با رزولوشن بالا پشتیبانی می‌کنند.

فروش ریلمی X2 پرو در کشور چین از روز 18 اکتبر آغاز می‌شود. مدل مجهز به 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه‌داخلی با برچسب قیمتی 2699 یوانی (380 دلار/345 یورو) عرضه می‌شود؛ در حالی‌که ورژن 8/128 گیگابایتی با قیمت‌گذاری 2899 یوان (410 دلار/370 یورو) در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. خریداری ورژن پیشرفته هندست با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه‌داخلی نیز 3299 یوان (465 دلار/425 یورو) هزینه خواهد داشت.

ریلمی X2 پرو Master Edition

مدل Master Edition در یک پیکره‌بندی واحد با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه‌داخلی عرضه می‌شود. قیمت‌گذاری این محصول نیز مشابه ورژن معمولی دستگاه خواهد بود. ریلمی کلیه مدل‌های این هندست را با تخفیف 100 یوانی (15 دلار/12 یورو) برای مدت زمانی محدود در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

کمپانی ریلمی در اواخر وقت امروز، رویداد دیگری را در شهر مادرید برگزار می‌کند. در جریان این مراسم به جزئیات قیمت‌گذاری و زمان عرضه اسمارت‌فون ریلمی X2 پرو در قاره اروپا اشاره خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH