صفحه نمایش گلکسی S11

گلکسی S11 حاشیه‌های باریک‌تری نسبت به نسل قبلی خود خواهد داشت

تا چند سال گذشته اسمارت‌فون‌هایی با صفحه نمایش 16:9 رواج بالایی در بازار گوشی‌های هوشمند داشتند، اما این روزها تعداد آنها در حال کاهش است. بخش اعظم این کاهش به اقدام سامسونگ در کمتر کردن ضخامت حاشیه‌ها برمی‌گردد و حالا به نظر می‌رسد شرکت کره‌ای با گلکسی S11 حرکت آغازین خود را به مرحله بعد خواهد برد.

به تازگی هندست جدید این شرکت با شماره مدل SM-G416U در تست مشهور HTML5Test رویت شده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده، این اسمارت‌فون با صفحه نمایش 20:9 قد نسبتا بلندی دارد و شماره مدل آن با هیچ کدام از محصولات حال حاضر شرکت همخوانی ندارد. البته برخی‌ها با توجه به دو حرف آغازین آن به گمانه‌زنی در خصوص هویت واقعی محصول سامسونگ پرداخته‌اند. به عقیده این افراد SM-G416U همان SM-G986U است که گفته می‌شود در سال 2020 با نام واقعی گلکسی S11 معرفی و روانه بازار خواهد شد. بر اساس شنیده‌ها این اسمارت‌فون قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G را دارد و برای کشور آمریکا طراحی شده است. با این تفاسیر احتمالا هندست جدید شرکت کره‌ای مجهز به پردازنده اسنپدراگون 865 خواهد بود.

صفحه نمایش گلکسی S11

اما نکته عجیب در خصوص این هندست همان صفحه نمایش 20:9 آن است. در صورت واقعیت داشتن این اطلاعات باید گفت پرچم‌دار آینده سامسونگ نسبت به نسل حال حاضر خود در بالا و پایین حاشیه‌های کمتری خواهد داشت. خانواده گوشی‌های گلکسی S10 از پنل‌های 19:9 استفاده کرده‌اند و در گلکسی S9 نیز شاهد حضور پنل‌های 18.5:9 بودیم. به این ترتیب باید سیاست سامسونگ در زمینه صفحه نمایش را کمتر کردن حاشیه‌ها و افزایش درازا دانست.

علاوه بر حاشیه‌ها، انتظار می‌رود در سری گوشی‌های گلکسی S11 برش بالایی صفحه نمایش نیز کوچک‌تر شود. به عبارت دیگر، با کوچک‌تر شدن حفره در صفحه نمایش‌های Infinity-O، سامسونگ قادر خواهد بود تا محل آن را به بالای دستگاه نزدیک‌تر کرده و نوتیفیکیشن بار را تا حد زیادی کوچک‌تر کند. روی هم رفته اطلاعات کمی در خصوص برنامه‌های شرکت برای صفحه نمایش گلکسی S11 وجود دارد، اما برخی این احتمال را می‌دهند که در این سری شاهد به کارگیری نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی خواهیم بود. با توجه به مجهز شدن پیکسل 4 به این فناوری، به احتمال فراوان سامسونگ نیز تمام سعی خود را خواهد کرد تا در این زمینه نیز از رقبا جا نماند.

صفحه نمایش گلکسی S11

براساس شنیده‌ها، گلکسی S11 و مدل پلاس دارای دوربینی چهارگانه خواهند بود که یکی از این لنزها دوربین پریسکوپ با قابلیت زوم 5 برابری اپتیکال است. احتمال می‌رود در مدل پلاس دوربین سه‌گانه‌ای نیز به عنوان دوربین سلفی انتخاب شود؛ موضوعی که در پتنت اخیر شرکت نیز مشاهده شد. از طرف دیگر، مدل معمولی به یک یا دو سنسور در دوربین جلو مجهز خواهد شد. به غیر از دو مدل پریمیوم از گلکسی S11، احتمالا مدلی ارزان قیمت نیز با نام گلکسی S11e روانه بازار خواهد شد. این هندست با هدف رقابت با آی‌فون 11 عرضه شده و با مشخصاتی نه چندان قدرتمند وارد میدان رقابت می‌شود.

پنل پشتی کاندیدای اصلی برای اعمال تغییرات در خانواده گوشی‌های گلکسی S11 محسوب می‌شود؛ جایی که میزبان یک دوربین تله‌فوتو شده و ماژول دوربین‌هایش نیز با رنگ هندست یکدست می‌شوند. براساس شنیده‌ها، یکی از تغییراتی که در سال جدید در مدل معمولی این خانواده اعمال می‌شود، استفاده از همان پردازنده‌ای است که در مدل‌های بالارده مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع شایعات حکایت از آن دارند که گلکسی S11e در آمریکا با پردازنده اسنپدراگون 865 و در اروپا و بازارهای بین‌المللی دیگر با پردازنده اگزینوس 9830 عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH