پیکسل 4

اسمارتفون‌های جدید گوگل با نام پیکسل 4 و پیکسل 4XL به‌طور رسمی معرفی شدند

اسمارتفون‌های جدید گوگل با نام پیکسل 4 و پیکسل 4XL به صورت رسمی معرفی شدند. پس از معرفی اسمارتفون پیکسل 3a در اوایل سال جاری میلادی، این تلفن به عنوان یکی از محصولات برتر گوگل در بازار حضور پیدا کرد، اما کمتر کسی به این موضوع پی می‌برد که اسمارتفون‌های سری پیکسل 4 نیز به فاصله کمتر از یک سال پس از معرفی نسل قبلی خود بتوانند به این موفقیت دست پیدا کنند.

اخبار و شایعات بسیار زیادی در طول ماه‌های گذشته درباره تلفن‌های جدید گوگل منتشر شده‌اند، به طوری که افراد کمی مایل هستند تا از مشخصات فنی گوشی‌های سری پیکسل 4 مطلع شوند. به عبارتی دیگر، اسمارتفون‌های پیکسل 4 را می‌توان به عنوان رکورددار اخبار و شایعات در رسانه‌های مجازی معرفی کرد.

طراحی و صفحه‌نمایش

برخلاف پرچمداران جدید اکثر شرکت‌های بزرگ، تلفن‌های سری پیکسل 4 از طراحی خاص و جدیدی بهره نمی‌برند. حتی می‌توان این تلفن‌ها را به چشم یک اسمارتفون قدیمی هم مشاهده کرد. در بخش بالایی تلفن یک حاشیه ضخیم قرار گرفته که ظاهری نامتقارن و سنگین را برای پرچمدار جدید گوگل به وجود آورده است.

پیکسل 4

البته، این ظاهر عجیب و نسبتا قدیمی را سنسور‌های زیادی که درون آن قرار گرفته‌اند، توجیه می‌کند. هم‌چنین، طراحی پشتی دستگاه که دو لنز در آن تعبیه شده‌اند نیز شباهت زیادی به آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس دارد.

فریم سری پیکسل 4 از جنس آلومینیوم است که یک فریم شیشه‌ای مات نیز در بدنه پشتی آن قرار دارد. گوگل نیز سبک طراحی دو‌رنگ را کنار گذاشته و از یک شیشه مات برای بدنه هندست‌های پیکسل 4 استفاده کرده است. هرچند که به جرئت می‌توان گفت طراحی این تلفن، خسته‌کننده و تکراری به نظر می‌رسد.

پیکسل 4

تنها برتری طراحی این تلفن‌ها را می‌توان در بخش رنگ‌بندی آن‌ها مشاهده کرد که رنگ نارنجی (Oh So Orange) حال و هوای تازه‌ای را برای بدنه دستگاه به ارمغان آورده است. به‌غیر از این رنگ، پیکسل‌های جدید گوگل در رنگ‌های مشکی (Just Black) و سفید (Clearly White) نیز در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند.

هیچ اسکنر اثر‌انگشتی در بدنه پشتی دستگاه مشاهده نشده و گوگل ترجیح داده تا این سنسور را از گوشی جدیدش حذف کند. پرچمداران جدید گوگل، استاندارد IP68 را دریافت کرده‌اند و در مقابل نفوذ آب و ذرات گرد و غبار مقاوم هستند. یک بلندگوی استریو دوگانه نیز در این تلفن‌ها تعبیه شده‌اند.

پیکسل 4

اسمارتفون پیکسل 4 به عنوان مدل پایه با نمایشگر 5.7 اینچی OLED با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نسبت تصویر 19:9 توسط گوگل معرفی شد. مدل بزرگتر پیکسل 4 نیز با صفحه‌نمایش 6.3 اینچی OLED و رزولوشن +QHD به همراه تراکم پیکسلی 533ppi در مراسم Made By Google 19 رونمایی شد.

موشن سنس (Motion Sense)

از جالب‌ترین و مهمترین قابلیت‌های موجود در اسمارتفون‌های خانواده پیکسل 4 می‌توان به ویژگی موشن سنس (Motion Sense) اشاره کرد که کنترل و اجرای برنامه‌ها را بدون لمس نمایشگر در اختیار کاربر قرار می‌دهد. با حرکت دادن دستان خود در بالای نمایشگر تلفن می‌توان از این قابلیت جالب و کاربردی استفاده کرد.

تمامی حرکت‌های دستان شما به صورت دقیق و با سرعت بسیار بالایی ردیابی می‌شود. هم‌چنین، قابلیت موشن سنس در محیط‌های کم‌نور نیز وظیفه خود را انجام می‌دهد، این کار توسط بازتاب امواج الکترومغناطیسی انجام می‌شود.

گوگل می‌گوید که استفاده از ژست‌های حرکتی بسیار طبیعی‌تر و راحت‌تر از لمس کردن نمایشگر است، اما استفاده از این فناوری محدودیت‌هایی مانند استفاده از حسگر‌های دوربین را به همراه داشت که هم‌اکنون این کار در زمان خاموش بودن صفحه‌نمایش نیز انجام می‌شود.

به عنوان مثال، با استفاده از این فناوری می‌توان بین آهنگ‌ها جابه‌جا شد، زنگ آلارم را خاموش و یا صدای تلفن را کم و زیاد کرد.

دوربین

با مهم‌ترین و قدرتمندترین بخش اسمارتفون‌های پیکسل 4 روبه‌رو می‌شویم. عملکرد دوربین نسل‌های قبلی هندست‌های پیکسل مورد توجه همگان قرار گرفته است و انتظار داریم که پیکسل 4 و 4XL نیز این مسیر را ادامه دهند.

پیکسل 4

برخلاف پیکسل‌های قبلی، تلفن‌های سری پیکسل 4 از یک دوربین دوگانه برای ثبت تصاویر و ویدیو‌ها استفاده می‌کنند. در این مجموعه، یک لنز اصلی با کیفیت 12.2 مگاپیکسل و دریچه دیافراگم F1.7 در کنار یک لنز تله‌فوتو 16 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم F2.4 قرار گرفته است. با استفاده از قابلیت Super-res Zoom نیز می‌توانید زوم بسیار باکیفیتی را از این دوربین انتظار داشته باشید.

هردو سنسور موجود در مجموعه دوربین این دو دستگاه از لرزشگیر اپتیکال و دیجیتالی به همراه فوکوس خودکار مبتنی‌بر فناوری تشخیص فازی Dual Pixel بهره می‌گیرند. با استفاده از حالت شبانه دوربین نیز می‌توان از آسمان شب نیز تصاویر خوبی را ثبت کرد. البته، نمی‌توان از این دوربین به عنوان یک تلسکوپ استفاده کرد، ولی برای اخترنگاران مبتدی یک گزینه منطقی محسوب می‌شود.

حالت پرتره دوربین این دو دستگاه توانایی تفکیک بیشتر عمق تصاویر را دارد که این امر نیز به وسیله لنز تله‌فوتو امکان‌پذیر شده است. از جدیدترین قابلیت‌های موجود در دوربین تلفن‌های سری پیکسل 4 می‌توان به Dual Exposure اشاره کرد که به کاربر امکان می‌دهد تا در حین عکاسی میزان روشنایی و سایه تصویر را به‌طور جداگانه تنظیم کند. در نتیجه، با بهره‌گیری از این ویژگی می‌توان در شرایط نوری مختلف، مانند تصویربرداری از خورشید نیز تصاویر باکیفیتی را به ثبت رساند.

 

رابط کاربری و سایر امکانات

پیکسل‌های جدید گوگل از سیستم‌عامل اندروید 10 برای اجرای نرم‌افزار دستگاه استفاده می‌کنند. قبلا هم درباره ویژگی‌های اندروید 10 در وب‌سایت آی‌تی‌ رسان صحبت کرده بودیم، اما در جدیدترین سیستم‌عامل گوگل از قابلیت‌هایی مانند حالت تاریک، کنترل تلفن توسط والدین و ویژگی‌های مربوط به امور سلامت بهره گرفته شده است. دستیار هوشمند گوگل (Google Assistant) نیز تغییرات زیادی را تجربه کرده است و مطمئنا طرفداران زیادی هم پیدا می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید پیکسل 4 و 4XL به قابلیت 3D Face Unlock مربوط می‌شود که همانند قابلیت Face ID اپل عمل می‌کند. به لطف سنسور‌های موجود در این تلفن‌ها می‌توانید قفل تلفن خود را توسط چهره خود باز کنید که سرعت عمل و ایمنی بیشتری برای شما به وجود می‌آید.

سخت‌افزار

هردو پیکسل جدید گوگل از تراشه اسنپدراگون 855 در کنار یک رم 6 گیگابایتی استفاده می‌کنند. مقدار حافظه رم این دو گوشی نسبت به رم 4 گیگابایتی پیکسل 3 افزایش یافته است. در بخش باتری نیز پیکسل 4 از یک باتری با ظرفیت 2800 میلی‌آمپر و پیکسل 4XL از باتری نسبتا بزرگتری با ظرفیت 3300 میلی‌آمپر برای تامین انرژی موردنیاز سخت‌افزار خود بهره می‌برند.

باتوجه به ظرفیت باتری اسمارتفون‌های سال 2019، باتری پیکسل 4 را می‌توان به عنوان یک باتری با ظرفیت متوسط معرفی کرد. هردو تلفن از فناوری شارژ سریع 18 وات و شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند.

قیمت و زمان عرضه

به مهم‌ترین بخش معرفی پیکسل‌های جدید گوگل خوش آمدید. اسمارتفون‌های جدید گوگل تحت پوشش تمامی اپراتورهای مخابراتی ایالات متحده آمریکا به بازار عرضه خواهند شد. پیکسل 4 و 4XL از تاریخ 24 اکتبر به دست مشتریان خواهد رسید. هم‌چنین، نسخه آنلاک پرچمداران جدید این شرکت نیز به بازار عرضه خواهد شد.

در جدول زیر می‌توانید قیمت نسخه‌های مختلف هندست‌های پیکسل 4 و 4XL را مشاهده کنید:

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH