نتایج تست عملکرد باتری سونی اکسپریا 5 مشخص شد؛ عالی برای گیمینگ!

اسمارتفون اکسپریا 5 به‌طور حیرت‌آوری یک گوشی کامپکت خوب با مشخصات عالی است. کار با این هندست سونی، که در واقع نسخه کوچک‌تر پرچمدار شرکت یعنی اکسپریا 1 است، بسیار راحت بوده و تجربه استفاده از دوربین‌های آن واقعا شگفت‌انگیز است. اما درباره عمر باتری آن چه می‌توان گفت؟

اکسپریا 5 مجهز به یک باتری ۳۱۴۰ میلی‌آمپرساعتی است که این روزها برای یک گوشی کامپکت، ظرفیت متوسطی به حساب می‌آید. اما سوال اینجاست که باتری دستگاه، در استفاده‌های روزانه چه عملکردی از خود نشان می‌دهد؟

عملکرد باتری سونی اکسپریا 5

برای دانستن این موضوع، ما عملکرد باتری آن را در سه زمینه مورد بررسی قرار دادیم: مرورگری وب، پخش ویدیوهای یوتیوب و در آخر تست گیمینگ سه بعدی.

تست مرورگری وب

اول از همه اجازه دهید با مرورگری آغاز کنیم. برای این تست، ما با استفاده از مرورگر اندرویدی کروم تعدادی صفحه مشابه را در چندین گوشی باز کرده و بر روی آنها اسکرول کردیم. این کار، بار ویژه‌ای را بر روی هندست می‌گذارد و اگر شما جزو کسانی هستید که اخبار زیادی را می‌خوانید یا از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، این تست می‌تواند نشانه خوبی از این باشد که باتری اسمارتفون شما تا چه مدت زمانی می‌تواند دوام بیاورد. امتیازی که اکسپریا 5 کسب کرد حدود ۸ ساعت و ۳۰ دقیقه شد که کمتر از مقدار میانگین بود.

عملکرد باتری سونی اکسپریا 5

پخش ویدیو در یوتیوب

تست بعدی، پخش ویدیوهای یوتیوب بر روی گوشی بود. از آنجاییکه این روزها افراد زیادی از هندست‌های خود برای دیدن ویدیو در یوتیوب استفاده می‌کنند، این آزمایش از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. در اینجا هم سونی اکسپریا 5، کار خود را با امتیاز ۶ ساعت و نیم به پایان رساند که کمی پایین‌تر از مقدار میانگین بود. بنابراین اگر شما ویدیوهای بیشتری در یوتیوب تماشا می‌کنید، باید بدانید که عمر باتری گوشی سونی کمی زودتر از اکثر اسمارتفون‌ها تمام خواهد شد.

عملکرد باتری سونی اکسپریا 5

گیمینگ سه بعدی

و در آخر، ما تست گیمینگ سه بعدی را انجام دادیم. این آزمایش به شما خواهد گفت که اگر بازی‌هایی مثل فورتنایت یا آسفالت را بر روی هندست خود بازی کنید، باتری دستگاه تا چه مدت دوام خواهد آورد. سونی اکسپریا 5 در این بخش ما را شگفت‌زده کرد؛ برای اینکه به‌رغم باتری کوچک‌ترش، امتیاز ۶ ساعت را در کسب کرد که نتیجه واقعا فوق‌العاده‌ای به حساب می‌آید. به نظر می‌سد که سونی، بهینه‌سازی‌های زیادی را در این بخش بر روی اکسپریا 5 انجام داده و باتری آن، بیشتر از بسیاری از اسمارتفون‌های رده‌بالا دوام می‌آورد. اکسپریا 1 هم در بخش گیمینگ نتایج خوب مشابهی را از خود نشان داده و ما واقعا نمی‌دانیم که سونی از چه جادویی برای عملکرد خوب دستگاه‌هایش در این قسمت استفاده می‌کند؛ اما هر ترفندی به کار گرفته، نتیجه آن مثبت بوده است.

عملکرد باتری سونی اکسپریا 5

در مجموع، اکسپریا 5 از یک عمر باتری خوب در بخش گیمینگ بهره می‌برد، اما در مرورگری وب، شبکه‌های اجتماعی و پخش ویدیوهای یوتیوب، کمی پایین‌تر از حد میانگین ظاهر شد.

تجربه شما از سونی اکسپریا 5 چیست؟ آیا از عملکرد باتری آن در کارهای روزانه‌تان راضی بوده‌اید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH