پولی شدن

دلیل پولی شدن 118 و هزینه تماس با این شماره

ساعاتی پیش خبری در رسانه‌های مختلف پیرامون پولی شدن تماس با 118 منتشر شد که واکنش‌های زیادی از سوی مردم به همراه داشت. از جمله سوالات مطرح شده پیرامون این موضوع، چرایی پولی شدن آن و مقدار هزینه در نظر گرفته شده برای تماس با 118 است که در ادامه پیرامون آن توضیحاتی تقدیم نگاهتان می‌شود.

به گزارش آی‌تی‌رسان، در روزهای اخیر گزارشاتی پیرامون کسر اعتبار پس از تماس با 118 وصول شده بود که نشان می‌داد تماس با این شماره 3 رقمی برخلاف قانون مدون کشور دارای هزینه بوده و همین اعتراضات منجر به اظهار نظر رسمی مسئولین مربوطه شد. طبق اعلام مسئولین و البته مصوبات قبلی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات عملا این مورد ماه‌هاست اتفاق افتاده و موضوع جدیدی نیست.

طبق گزارشات منتشر شده پیرامون خطوط 3 رقمی اضطراری، بیشترین تماس مربوط به اورژانس بوده و دومین رتبه نیز متعلق به 110 پلیس است. بدیهی است که تماس با این شماره‌ها رایگان بوده و رایگان نیز باقی خواهد ماند. ولی رتبه سوم این گزارش نشان می‌دهد 118 بعد از شماره اورژانس و پلیس دارای بیشترین تماس بوده و به دلیل غیراضطراری بودن، دارای هزینه خواهد بود.

هزینه مربوط به تماس با 118 نیز همانند یک تماس عادی بوده و هزینه اضافی از مشتریان دریافت نمی‌شود و بدین ترتیب هزینه تماس از تلفن ثابت به این شماره 3 رقمی مانند هزینه تلفن ثابت به ثابت و هزینه تماس از تلفن همراه به این شماره همانند هزینه تماس تلفن همراه به تلفن ثابت محاسبه خواهد شد. 

2 در مورد “دلیل پولی شدن 118 و هزینه تماس با این شماره”

  1. برخلاف قانون مدون کشور دارای هزینه بوده و همین — قانون کدام قانون ؟ بسیاری از بندهای قانون اساسی در چهل سال اخیر ارزش پشم گوسفند را ندارند . مثلا آموزش رایگان فرزندان این مرز بوم – برابری افراد ایرانی در برابر قانون – بروید قانون اساسی را بخوانید ببینید کدام بند ها اجرا می شوند آنگاه برسید به پولی شدن ۱۱۸ – قانون اساسی کاغذ پاره ای است برای محاکمه من وتو اینطور نیست؟

    14

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH