مبانی طرز عمل بروکر

بروکر نهاد یا شخصی است که فروشنده را به خریدار متصل می نماید و هویت هر دو را محرز کرده و از هر دو طرف حق معامله دریافت میکند.

فردی/نهادی قابل اعتماد

بروکر یا واسطه گر فردی است که به ایجاد واسطه میان خریدار و فروشنده اقدام کرده و از این طریق معاملات در بازار فارکس را ایجاد می نماید. بروکر وظیفه دارد تا هویت، اعتبار و همچنین این نوع معاملات را به صورت تمام و کمال بررسی کرده و با توجه به پلتفرم که در اختیار دارد فروشندگان و خریداران را به یکدیگر متصل نماید.

بروکر یا همان کارگزار به فرد یا نهادی گفته می شود که حکم واسطه و میانجی را میان فروشندگان و خریداران ایفا می کند و این فرد خریداران و فروشندگان را به هم متصل می نماید. در صورتی که بروکر یا همان کارگزار وجود نداشت، افراد مختلف که قصد خرید و فروش در بازار معاملات فارکس را داشتند باید خودشان به صورت مستقیم با تجار و بانک ها وارد مکاتبه می شدند که در چنین مواردی امکان ارتباط بسیار سخت بوده و در صورتی که بتوان ارتباط برقرار کرد باید با ارائه مدارک معتبر به معرفی خود در نظر بانک ها و تجار بپردازیم. علاوه بر این موارد این امکان وجود دارد که طرف مقابل از اعتبار کافی برخوردار نباشد و احتمال ریسک در معامله به وجود بیاید. در حقیقت بروکرها وظیفه دارند تا اعتبار و هویت و همچنین وضعیت خریداران و فروشندگان و به نوعی طرف های معامله را بصورت تمام و کمال بررسی کرده و از صحت و سقم آنها اطلاع کسب نمایند. سپس با سرعت پلتفرمی که در اختیار دارند خریداران و فروشندگان را به یکدیگر ارتباط دهند.

به عنوان مثال زمانی که شما در پلتفرم بروکر مورد نظر خود یورو خریداری می‌کنید در واقع این یورو را از بروکر نخریده اید، بلکه بروکر در نقش یک واسطه بوده که فروشنده یورو را به شما پیوند داده است و به نوعی شما رابه فروشنده یورو متصل کرده است. یکی از مهمترین ویژگی های مثبتی که در بازار معاملات فارکس وجود دارد میزان نقدینگی بالای آن می باشد، یعنی همیشه فروشنده و خریدار وجود دارند که ارز ما را بخرند و یا به ما بفروشند. برعکس بازارهای مختلف سهام که باید در نوبت ایستاد و زمان زیادی را برای این موارد مصرف نمود.

منافع آن

سوالی که پیش می آید شاید این باشد که با توجه به واسطه گری که بروکر در بازار معاملات فارکس ایجاد می کند چه نفع و سودی برای بروکر دارد؟ جواب این سوال بسیار ساده می باشد. هر بروکر با توجه به هر خرید و فروشی که ایجاد می نماید و واسطه گری که برای خرید و فروش انجام می دهد یک سطح مشخص از سود را از دو طرف معامله دریافت می کند. به عنوان مثال می توانیم بگوییم وقت شما از صرافی دلار خریداری می کنید و قصد تبادل دلار را در صرافی دارید در زمان مراجعه به صرافی به عنوان مثال صراف به شما میگوید که قیمت خرید دلار ۱۰ هزار و ۵۰۰ و قیمت فروش آن ۱۱ هزار تومان می باشد یعنی صراف که نقش واسطه را داشته بابت خرید مبلغی کمتر و بابت فروش مبلغی بیشتر از فرد متقاضی دریافت می کند. بروکرها نیز دقیقا از همین اختلاف قیمت میان خرید و فروش سود حاصل خود را کسب می نمایند.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH