آپدیت گوگل کروم با بهبودهای امنیتی بیشتر برای دستگاه‌های اندرویدی عرضه شد

اگر احتمالا تابه‌حال به حافظه گوشی اندرویدی‌تان نگاه کرده باشید، حتما متوجه شده‌اید که اکثر مرورگرهای موبایلی حافظه بالایی را اشغال می‌کنند و در بین آنها، مرورگر گوگل کروم جزو بدترین‌هاست. خبر بد اینکه، حالا آپدیت اخیر نسخه اندرویدی این اپلیکیشن نیز به حجم آن افزوده است. با این‌حال، به گفته وب‌سایت Android Authority، دلیل خوبی برای افزایش ۳ تا ۵ درصدی حجم این مرورگر در به‌روزرسانی جدید وجود دارد.

آپدیت مرورگر گوگل کروم برای دستگاه‌های اندرویدی قرار است با افزودن بهبودهایی برای قابلیتی به نام Site Isolation، امنیت بیشتری را برای آن به ارمغان بیاورد. قابلیت مذکور، وب‌سایت‌های متفاوت را، دور از همدیگر نگه می‌دارد تا یک وب‌سایت خرابکار نتواند داده‌های سایت‌های دیگر را بدزدد یا خللی در کار آنها ایجاد کند.

آپدیت گوگل کروم

در حالیکه نسخه دسکتاپی این مرورگر، به‌طور تمام‌وقت این کار را انجام می‌دهد، اما ارایه این امکان بر روی اسمارتفون‌ها، به‌ویژه هندست‌های پایین‌رده، بسیار مشکل است. ویژگی Site Isolation، بر روی یک گوشی اندرویدی تنها زمانی فعال می‌گردد که کاربر از وب‌سایتی دیدن کند که نیاز به پسورد جهت لاگین داشته باشد. به‌محض وارد شدن به وب‌سایت، Site Isolation فعال خواهد شد و کروم آن را به خاطر خواهد سپرد. در دفعات بعد که صفحه مذکور را بازدید می‌کنید، Site Isolation بلافاصله فعال خواهد گردید.

Site Isolation بر روی کروم 77 یا گوشی‌های اندرویدی با حداقل ۲ گیگابایت رم در دسترس است. البته از آنجاییکه ظاهرا گوگل در حال انجام یک سری تست‌های A/B است، این قابلیت احتمالا برای تعداد کمی از گوشی‌های اندرویدی با کروم 77 قابل دسترس نخواهد شد. اگر شما نیاز به آخرین نسخه پایدار کروم بر روی هندست اندرویدی خود دارید، می‌توانید آن را از گوگل پلی استور نصب کنید (اینجا). نسخه بتا کروم، در حال‌حاضر ورژن 78 را اجرا می‌کند و از این لینک قابل نصب است. نسخه بتای اپلیکیشن به شما امکان تست امکانات و ویژگی‌های جدید را، قبل از آنکه گوگل تصمیم به اضافه کردن آنها با نسخه پایدار کروم بگیرد، خواهد داد. گوگل هشدار داده که ورژن آزمایشی اپلیکیشن کروم، در واقع نسخه ناپایدار مرورگر بوده و تنها برای توسعه‌دهندگان و کاربران حرفه‌ای عرضه شده است.

گوگل می‌گوید که در حال بهینه‌سازی Site Isolation است تا اینکه حجم زیادی از حافظه را اشغال نکند. اما شما تا آن موقع، امنیت بیشتری در هنگام مرورگری وب خواهید داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH