بر طبق اعلام گوگل مشکل سیستم فیس آنلاک پیکسل 4 به‌زودی برطرف خواهد شد

گوگل هفته گذشته با معرفی سری پیکسل 4 خود در صدر خبرها قرار گرفت. در سری جدید، گوگل برای اولین بار تصمیم به کنار گذاشتن اسکنر اثر انگشت و استفاده از سیستم فیس آنلاک در گوشی‌های پیکسل گرفته است. البته این کار، با مشکلاتی هم همراه بود. بلافاصله بعد از معرفی، کاربران اولیه پیکسل 4 گزارش دادند که قفل دستگاه‌هایشان حتی در زمانی که چشمان‌شان بسته است، باز می‌شود. این موضوع به‌گونه‌ای است که می‌تواند تبدیل به یک مشکل امنیتی برای خیلی‌ها گردد.

حالا گوگل بیانیه‌ای منتشر کرده که در آن ادعا می‌کند مشکل نرم‌افزاری مذکور به‌زودی برطرف خواهد شد. با این‌حال شرکت، به تاریخ دقیقی در این رابطه اشاره نکرده است. گوگل از قابلیت فیس آنلاک خود پشتیبانی کرده و گفته که این سیستم همه الزامات امنیتی بیومتریک را گذرانده است. البته گوگل برای آن‌دسته از کاربرانی که درباره مشکل به وجود آمده، نگران هستند، توصیه کرده است که با فشردن طولانی‌مدت دکمه پاور، از ویژگی lockdown، که برای ورود به گوشی نیاز به یک پین/الگو یا پسورد دارد، استفاده کنند.

فیس آنلاک

سیستم فیس آنلاک پیکسل 4، متکی به نقشه‌برداری عمقی سه‌بعدی چهره کاربر بوده و خیلی امن‌تر از استفاده از دوربین جلو است. با این‌حال، هوشیار بودن و توجه فعالانه شخص، در این سیستم از اهمیت زیادی برخوردار است؛ برای اینکه در غیر این‌صورت، هر کسی می‌تواند گوشی را مقابل صورت شما بگیرد و قفل آن را باز کند. بنابراین انتظار داریم که گوگل امکان شناسایی چشم را در ماه‌های آینده به سیستم تشخیص چهره خود اضافه کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH