هواوی از نسخه ارزان‌قیمت‌تر نوا 5i پرو با نام نوا 5z رونمایی کرد

در ماه ژوئن امسال، هواوی از هندست‌های سری نوا 5 خود رونمایی کرد و 1 ماه بعد، گوشی نوا 5i پرو به این مجموعه افزوده شد. اکنون نیز یک اسمارت‌فون جدید با نام هواوی نوا 5z در کشور چین معرفی شده است. به‌نظر می‌رسد که این هندست اساسا همان نوا 5i پرو با یک پیکره‌بندی جدید برای حافظه به‌شمار می‌رود.

توان پردازشی نوا 5z از طریق تراشه کایرین 810 به‌همراه 6 گیگابایت حافظه رم تامین می‌شود. ظرفیت حافظه‌داخلی دستگاه نیز معادل 64 یا 128 گیگابایت است؛ اما حافظه 64 گیگابایتی تنها مشخصه کاملا جدید این اسمارت‌فون قلمداد می‌شود و صرف‌نظر از این مورد، سایر مشخصات گوشی نظیر نمایشگر، باتری و دوربین‌ها بدون‌تغییر باقی مانده‌اند.

نمایشگر 6.26 اینچی LCD دارای طراحی حفره‌دار بوده و از دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی میزبانی می‌کند. پیکره‌بندی دوربین پشتی چهارگانه گوشی شامل حسگر اصلی 48 مگاپیکسلی، سنسور عریض 8 مگاپیکسلی، حسگر تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی است. باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی هندست نیز از قابلیت شارژ 20 واتی پشتیبانی می‌کند.

این گوشی با رابط کاربری EMUI 9.1 و بر پایه سیستم‌عامل اندروید پای روانه بازار می‌شود. بعلاوه بهره‌گیری از بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری متعدد در زمینه هوش مصنوعی و فناوری GPU Turbo موجب شده تا نوا 5z در زمینه عکاسی و جلب رضایت گیمرها کارآمدتر ظاهر شود.

این هندست بسته به ظرفیت حافظه‌داخلی با قیمت‌گذاری 1599 یوان (225 دلار/200 یورو) یا 1799 یوان (255 دلار/225 یورو) عرضه خواهد شد. در حال حاضر هواوی نوا 5z در کلیه خرده‌فروشی‌های بزرگ کشور چین قابل‌دسترس است. این گوشی با رنگ‌های مشکی، آبی و سبز زمردی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد؛ پدیده‌ای که چندان مایه تعجب نخواهد بود.

شایعات پیشین نشان دادند که نوا 5i پرو تحت‌عنوان میت 30 لایت به بازارهای جهانی عرضه می‌شود؛ اما در حال حاضر نوا 5i پرو و نوا 5z صرفا در بازار چین قابل‌دسترس هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH