سامسونگ از پکیج ترکیبی رم 12 گیگابایتی و حافظه UFS 3.0 رونمایی کرد

کمپانی سامسونگ از جدیدترین پکیج چندتراشه‌ای خود (uMCP) رونمایی کرد. این مجموعه دارای 12 گیگابایت رم از نوع LPDDR4X و حافظه پرسرعت UFS 3.0 است. این حافظه‌ها بر اساس آخرین تراشه‌های رم 24 گیگابیتی تولید شده با فرآیند 1y طراحی می‌شوند (1y نامی است که به دومین نسل از فرآیند 10 نانومتری ارتقایافته سامسونگ گفته می‌شود).

در ماه مارس امسال سامسونگ نخستین ماژول‌های رم 12 گیگابایتی را تولید کرد. اما این ماژول‌ها از 6 تراشه 16 گیگابیتی با ظرفیت کم‌تر استفاده کردند. در عوض پکیج جدید صرفا شامل 4 تراشه 24 گیگابیتی است.

سامسونگ با تولید این محصول، بازار دستگا‌ه‌های میان‌رده را هدف قرار داده و یک پکیج جایگزین با رم 10 گیگابایتی (شامل 2 تراشه 24 گیگابیتی و 2 تراشه 16 گیگابیتی) را ارایه نموده است. حافظه رم LPDDR4X قادر است با حداکثر سرعت 4266 مگابیت‌برثانیه فعالیت کند.

غول کره‌ای به ظرفیت حافظه UFS 3.0 هیچ‌گونه اشاره ای نکرده است و پیکره‌بندی این حافظه‌ها احتمالا بر اساس اولویت‌های مشتریان تنظیم خواهد شد. سامسونگ قصد دارد این 2 پکیج uMCP جدید را با سرعت هرچه تمام‌تر روانه بازار کند. لذا می‌توان انتظار داشت که در آینده شاهد عرضه گوشی‌های میان‌رده بیش‌تری با حافظه‌های رم 10 و 12 گیگابایتی باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH