نجات جان یک جوان به کمک قابلیت تشخیص سقوط اپل واچ!

ساعت‌های هوشمند اپل واچ سری 4 و 5، یک قابلیت تشخیص سقوط از ارتفاع دارند که به‌طور اتوماتیک برای افراد ۶۵ سال به بالا فعال می‌شود. ساعت اگر تشخیص دهد که کاربر از یک بلندی سقوط کرده است، آلارم مخصوصی را به صدا در خواهد آورد و به او امکان برقراری تماس با سرویس‌های اورژانس را خواهد داد. اما اگر کاربر نتواند حرکت کند و بعد از یک دقیقه به آلارم مذکور واکنشی نشان ندهد، ساعت به‌طور خودکار با اورژانس یا نیروهای امدادی تماس گرفته و محل فرد زخمی را به اطلاع آنها خواهد رساند. ضمنا این تماس با مخاطبان ضروری صاحب ساعت هم برقرار خواهد شد و آنها نیز از محل حادثه خبردار خواهند گردید.

حالا اخیرا خبری منتشر شده مبنی بر اینکه یک جوان ۲۸ ساله به نام James Prudenciano که یک ساعت اپل واچ سری 4 داشته، با روشن کردن این قابلیت، جان خود و دوستش را نجات داده است. به گزارش وب‌سایت News 12 New Jersey، هفته گذشته Prudenciano و دوستش Paige Paruso برای کوهنوردی به بیرون می‌روند، اما در میانه راه گم می‌شوند. آنها در نهایت به صخره‌ای با شیب تند می‌رسند و با تاریک شدن هوا تصمیم می‌گیرند که از روی آن به سمت پایین سُر بخورند تا شاید به زمین صاف برسند. اما ظاهرا آنچه که زیر پای آنها قرار داشت، فقط آب و سنگ بود. هر دوی آنها از صخره آویزان می‌شوند. Paruso به داخل آب می‌افتد و دچار زخم‌های جزئی می‌شود، اما خوشبختانه زنده می‌ماند. در این حین، اپل واچ Prudenciano که همچنان از صخره آویزان بوده، سقوط دوستش را تشخیص می‌دهد و با 911 تماس می‌گیرد. Prudenciano به نیروهای اعزامی می‌گوید که دارد از صخره سقوط می‌کند و امکان مرگش وجود دارد. او بعد از آنکه نجات یافته، به خبرنگاران گفته است که «واقعا فکر می‌کردم خواهم مرد. به همین‌خاطر آخرین خداحافظی‌های خودم را کردم».

ولی به‌هرحال، Prudenciano هم به داخل آب می‌افتد و متاسفانه با چند سنگ برخورد می‌کند که این اتفاق باعث سه شکستگی در بدن او می‌شود. با وجود همه اینها، به‌لطف اپل واچ و تماس گرفته شده با 911، او و دوستش نجات می‌یابند. در همان زمانی که اپل واچ در حال تماس با 911 بوده، مادر Prudenciano می‌گوید که سه پیام متنی از طرف ساعت پسرش دریافت کرده که خبر یک وضعیت اورژانسی را داده‌اند.

ساعت‌های هوشمند اپل واچ سری 4 و 5 علاوه بر امکان تشخیص سقوط از بلندی، قابلیت‌های دیگری مانند چک کردن ضربان قلب و الکتروکاردیوگرام نیز دارند. ویژگی اول، زمانی که ضربان قلب کاربر بسیار زیاد می‌شود به او هشدار می دهد و مورد دوم، ضربان‌های قلب غیرنرمال او را تشخیص می‌دهد.

اپل واچ در طول سال‌های گذشته جان بسیاری از آدم‌ها را نجات داده است. این دستگاه تبدیل به یکی از محبوب‌ترین پوشیدنی‌های بندی دنیا شده و با کمی اغماض حتی می‌توان گفت که محبوب‌ترین ساعت دنیا هم هست. این موضوع وقتی جالب می‌شود که بدانیم در یک سر طیف سازندگان ساعت، رولکس با ساعت‌های گران‌قیمت‌اش قرار دارد و در سمت دیگر، کاسیو با ساعت‌های ارزان‌ترش.

زمانی که اپل ساعت هوشمند خود را در سال 2015 معرفی کرد، دقیقا نمی‌دانست که از آن چه می‌خواهد. از یک طرف ساعت را به‌عنوان یک دستگاه تکنولوژی در نظر می‌گرفت و از طرف دیگر می‌خواست که آن را به عنوان یک ساعت لوکس به همگان معرفی کند. اپل حتی عکس آن را در مجلات مد آن زمان چاپ کرد و در تعدادی از فروشگاه‌های جواهرات گران‌قیمت نیز به فروش رساند. اما در نهایت تصمیم گرفت که بر جنبه‌های تکنولوژی آن مانند قابلیت‌های پایش سلامت تمرکز کند.

گفته می‌شود که اپل در حال کار بر روی یک اپلیکیشن مانیتور کردن خواب برای ساعت هوشمند سال آینده خود است. این اپلیکیشن، یک گلوکومتر خواهد بود که قند خون کاربر را اندازه‌گیری خواهد کرد. افراد دیابتی که از انسولین استفاده می‌کنند نیاز به این دارند که چندین بار در طول روز خودشان را تست کنند تا میزان انسولین موردنیاز قبل از هر وعده غذایی را بدانند. آنها برای این کار باید از سوزن خاصی استفاده کنند. ضمن اینکه باید نوارهای گران‌قیمتی را نیز خریداری کنند که یک‌بارمصرف نیز هستند. اگر اپل واچ بتواند سنسوری را برای تست قند خون بکار گیرد، این کار باعث فروش‌های خوبی برای اپل واچ خواهد شد؛ چرا که میلیون‌ها دیابتی در سرتاسر دنیا وجود دارند که هر روز انسولین مصرف می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH