اپل از ایرپاد پرو جدید با برچسب قیمتی 249 دلاری رونمایی کرد

پس از طرح شایعات فراوان پیرامون ایرپاد پرو، اپل نهایتا از این محصول رونمایی کرد. ایرپادهای جدید با برچسب قیمتی 249 دلاری در ایالات‌متحده عرضه می‌شوند و از روز چهارشنبه 30 اکتبر در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند.

ایرپاد پرو به‌عنوان جانشین ایرپادهای استاندارد عرضه نخواهد شد؛ اما نام محصول نشان‌دهنده آن است که اکنون با ورژن ممتازتر ایرپادها سروکار داریم. قابلیت حذف نویز فعال، الگوی طراحی جدید ضدآب و برخی امکانات جالب و منحصربه‌فرد از جمله مشخصه‌های اصلی ایرپاد پرو به‌شمار می‌روند.

از زمان عرضه فناوری حذف نویز فعال، مدت زمانی طولانی می‌گذرد. ایرپاد پرو از طراحی داخل گوشی بهره می‌گیرد؛ لذا صرف‌نظر از هدفون‌های درون گوشی منسوخ شده اپل (با وجود استفاده از طراحی داخل گوشی) اکنون ایرپاد پرو دومین مدل ایرفون‌‌های اپلی به‌شمار می‌آید. ایرپاد پرو با 3 مجموعه از بالشتک‌های سیلیکونی گوش عرضه می‌شود. با نصب این بالشتک‌ها بر روی ایرپاد و قرار دادن آن داخل گوش، حتی پیش از شروع پخش آهنگ‌ها نیز از سروصدای محیط اطراف تا حدود زیادی کاسته خواهد شد. به منظور برقراری فشار متوازن از یک دریچه تهویه استفاده می‌شود؛ لذا کاربران در زمان به‌کارگیری ایرپادها ابدا احساس ناراحتی نخواهند کرد؛ خصوصا اگر پیش‌تر از ایرفون‌های داخل گوشی استفاده نکرده باشند.

سیستم حذف نویز فعال از 2 عدد میکروفون بهره‌برداری می‌کند که یکی از آن‌ها در خارج و دیگری درون ایرفون‌ها قرار دارند. میکروفون خارجی میزان سروصدای محیط اطراف را رصد نموده و سپس جهت حذف آن‌ها اقدام به تولید یک سیگنال صوتی معکوس می‌کند. میکروفون داخلی بر صدای پخش شده درون ایرفون‌ها نظارت کرده و بر اساس سطح نویز وارد شده در هر گوش، میزان حذف نویز برای آن‌ها را به‌صورت خودکار تنظیم می‌کند.

بعلاوه ایرپاد پروهای جدید از قابلیتی موسوم به شفافیت (Transparency) برخوردار هستند. این مشخصه اساسا برخی اصوات محیطی را با صدای در حال پخش از طریق ایرفون‌ها ترکیب می‌کند. بدین‌ترتیب کاربران هنگام قدم زدن در خیابان قادر به شنیدن صدای ترافیک اطراف یا اعلام برنامه پرواز در فرودگاه‌ها خواهند بود.

بعلاوه ایرپاد پرو دارای قالب طراحی جدیدی است که کسب گواهی حفاظتی IPX4 در مقابل عرق و آب‌خوردگی را به‌دنبال داشته است. این پدیده بدان معناست که کاربران بدون کوچک‌ترین نگرانی از تاثیرات مخرب عرق بر ایرپاد پرو قادر به استفاده از این ایرفون‌ها در سالن‌های ورزشی یا محل کار خود خواهند بود. بعلاوه طراحی داخل گوشی جدید نیز ایرفون‌ها را در جای خود ثابت نگاه خواهد داشت. با این‌حال کاربران قادر به استفاده از ایرپاد پرو در استخرها نخواهند بود؛ چرا که صرفا ایرفون‌ها دارای خاصیت ضدآب بوده و کیس مخصوص آن‌ها از چنین قابلیتی بی‌بهره است.

اکنون پایه‌های ایرفون نیز نسبت به فشار حساس هستند؛ بنابراین کاربران جهت انجام اعمال مختلف می‌توانند این قسمت‌ها را فشار دهند. به منظور جابه‌جایی میان حالات حذف نویز فعال و شفافیت کافیست قسمت تحتانی ایرفون را فشار داده و نگاه دارید. جهت پخش یا مکث، تعویض و عقب‌گرد آهنگ‌ها به‌ترتیب بایستی از یک، دو و سه نوبت فشار استفاده کرد.

از جنبه صوتی نیز ایرپاد پرو از یک درایور صوتی سفارشی جدید با گردش بالا به‌همراه یک آمپلی‌فایر سفارشی جدید با محدوده دینامیکی بالا بهره می‌گیرد. فرآیند نظارت پیوسته بر صدا و تنظیم آنی سطح نویز با استفاده از میکروفون داخلی انجام می‌شود. لذا کاربران صرف‌نظر از شکل گوش‌های خود و میزان سروصدای موجود در محیط اطراف از بهترین کیفیت صوتی بهره‌مند خواهند شد.

کلیه امور پردازشی از طریق پردازنده صوتی داخلی موسوم به H1 اجرا می‌شوند. این پردازنده در دومین نسل از ایرپادها نیز مورد استفاده قرار گرفته است. این تراشه سفارشی به ایرپاد پرو امکان می‌دهد تا فرآیند پردازش صدا، حذف نویز و پاسخ‌گویی به درخواست‌های صوتی از طریق فرمان Hey Siri را با تاخیری پایین اجرا نمایند. ایرپادهای اپل نیز تا مدت‌ها با این مشخصه خود شناخته می‌شدند.

ایرپاد پرو دقیقا به همان اندازه ورژن استاندارد ایرپاد هوشمند است. کاربران با نزدیک کردن ایرفون‌ها به دستگاه iOS خود به‌سادگی می‌توانند اتصال میان آن‌ها را برقرار نمایند. با خارج نمودن ایرفون‌ها از گوش، پخش موسیقی متوقف شده و با قرار دادن مجدد آن‌ها در گوش، پخش آهنگ ادامه پیدا می‌کند. تست قرارگیری مناسب بالشتک‌های گوشی یکی از قابلیت‌های جدید و جذاب ایرپاد پرو به‌شمار می‌رود. این مشخصه به منظور سنجش میزان صدا از میکروفون داخلی بهره گرفته و به کاربر اعلام می‌کند که آیا بالشتک مورد استفاده از اندازه مناسبی برخوردار است یا خیر. بدین‌ترتیب کاربران در صورت لزوم قادر به تنظیم هرچه بهتر موقعیت ایرفون‌ها در گوش خود خواهند بود.

ایرپاد پرو همانند ورژن استاندارد ایرپاد از مشخصه اشتراک‌گذاری صوتی با دستگاه‌های منتخب مجهز به سیستم‌عامل‌های iOS و iPadOS پشتیبانی می‌کند.  بدین‌ترتیب کاربران می‌توانند 2 مجموعه از ایرپاد پرو و ایرپاد را به یک دستگاه متصل نموده و از محتوای صوتی مشابه بهره‌مند شوند. علیرغم کلیه قابلیت‌های جدید و بهره‌گیری از طراحی کمی کوچک‌تر، شارژدهی باتری ایرپاد پرو مشابه ورژن استاندارد ایرپاد خواهد بود. در صورت فعال بودن مشخصه حذف نویز، کاربران قادر به پخش موسیقی برای مدت 4.5 ساعت خواهند بود. با غیرفعال نمودن قابلیت نویز کنسلینگ، این زمان به 5 ساعت افزایش خواهد یافت. بعلاوه در صورت فعال بودن مشخصه حذف نویز، کاربران قادر به برقراری مکالمه برای مدت 3.5 ساعت خواهند بود. کیس حمل با قابلیت ارائه شارژ اضافی در مجموع مدت شارژدهی باتری را به 24 ساعت پخش موسیقی و 18 ساعت مکالمه ارتقاء خواهد داد. این کیس از فناوری شارژ سریع پشتیبانی نموده و تنها پس از 5 دقیقه شارژ، انرژی موردنیاز برای 1 ساعت پخش موسیقی یا برقراری تماس را تامین می‌کند.

این کیس برای ایرپاد پرو جدید مجددا از نو طراحی شده است. بهره‌مندی از قابلیت شارژ بی‌سیم داخلی، مشخصه اصلی این کیس به‌شمار می‌رود؛ بدین ترتیب کاربران جهت شارژ ایرپادها به‌صورت بی‌سیم ناچار به خریداری یک کیس آپشنال مجزا نخواهند بود. این کیس دقیقا همانند گوشی‌های آی‌فون با کلیه شارژرهای بی‌سیم دارای استاندارد Qi سازگار است. همچنین کاربران می‌توانند یک شارژر به‌همراه کابل لایتنینگ را خریداری نمایند.

ایرپاد پرو در بیش از 25 کشور شامل ایالات‌متحده با برچسب قیمتی 249 دلاری عرضه خواهد شد. ایرپادهای استاندارد نیز کماکان با برچسب قیمتی 159 یا 199 دلاری (به‌همراه کیس شارژ بی‌سیم) در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند. این کیس به‌صورت مجزا و با قیمت‌گذاری 99 دلاری به فروش خواهد رفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH