مایکروسافت از لوگوی جدید مرورگر اج کرومیوم خود رونمایی کرد

مایکروسافت از لوگوی جدید مرورگر اج کرومیوم رونمایی کرد. شرکت، آیکون اج خود را تقریبا چهار سال پیش معرفی کرده بود و منصفانه است که بگوییم آن لوگو، به گذشته اینترنت اکسپلورر تعلق داشت. لوگوی جدید مایکروسافت، به عنوان بخشی از یک سرفینگ گیم کوچک، در داخل جدیدترین نسخه‌های Canary مرورگر اج کشف شد. این لوگو، شبیه یک موج است که استایلی مشابه Fluent Design استفاده‌شده در آیکون‌های جدید مایکروسافت آفیس دارد.

لوگوی مذکور، تداعی‌کننده حرف e است، اما به هیچ‌وجه شبیه اینترنت اکسپلورر نیست و طراحی بسیار مدرنی دارد. مشخص است که مایکروسافت با حرکت به سمت نسخه کرومیوم مرورگر اج، از طراحی‌های سنتی فاصله گرفته و بسیار جالب خواهد بود که بدانیم چرا شرکت از این دیزاین خاص استفاده کرده است.

مرورگر اج کرومیوم

کاربران برای پیدا کردن آیکون جدید اج می‌بایست به جستجو در بین سرنخ‌های رمزگذاری‌شده‌ای شامل عکس‌ها و پازل‌هایی می‌پرداختند که کارکنان مایکروسافت برای این منظور پست کرده بودند. کاربران حتی مجبور بودند در حین حل پازل‌ها، با استفاده از یک کد مدل Obj که در داخل یک عکس مخفی شده بود، از یک آیکون اج به عنوان یک شی سه بعدی رندر بگیرند. همه این کارها، منجر به کشف یک سری کلمات می‌شد که باید در وب‌سایت Edge Insider مایکروسافت در داخل یک عمل‌گر جاوا اسکریپت نوشته می‌شدند. کاربران با این کار می‌توانستند از داخل یک ویدیو، کلماتی را که برای دستورالعمل بعدی موردنیاز بودند، استخراج کنند. آنها در نهایت با کشف سرفینگ گیم مخفی (edge://surf/)، به لوگوی جدید می‌رسیدند.

سرفینگ گیم مخفی اج، بسیار شبیه به بازی اسکی SkiFree است که در سال 1991 به عنوان بخشی از بسته سرگرمی 3 مایکروسافت منتشر گردید.

ما در حال‌حاضر منتظر هستیم ببینیم که مایکروسافت، نسخه نهایی مرورگر اج کرومیوم خود را چه زمانی عرضه خواهد کرد. شرکت یک نسخه بتای آن را در ماه آگوست امسال منتشر کرده بود. یک نسخه پایدار آن هم اخیرا بر روی وب ظاهر شده است. مایکروسافت، هفته آینده، کنفرانس ایگنایت خود را در شهر اورلاندو برگزار می‌کند و به نظر می‌رسد که با معرفی لوگوی جدید، به‌زودی اطلاعات بیشتری را درباره تاریخ دقیق عرضه مرورگر خواهیم شنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH