مرورگر فایرفاکس از سال آینده نوتیفیکیشن‌های پاپ‌آپ را مخفی خواهد کرد

به گزارش ZDNet، مرورگر فایرفاکس برای مقابله با اسپم و بهبود امنیت وب، از ژانویه سال آینده با انتشار نسخه فایرفاکس 72، نوتیفیکیشن‌های مزاحمی را که به‌طور پیش‌فرض پاپ‌آپ می‌کنند، مخفی خواهد کرد.

این اقدام در پی آن اتفاق می‌افتد که موزیلا در ماه آوریل امسال، آزمایشی را برای دانستن نحوه تعامل کاربران با نوتیفیکیشن‌ها انجام داد و در آن روش‌های مختلف مسدود کردن نوتیفیکیشن‌های مزاحم را بررسی کرد. بررسی‌های شرکت نشان داد که اکثر کاربران فایرفاکس (۹۷ درصد) مجبور شده‌اند آنها را ببندند و یا اینکه وب‌سایت موردنظر را کلا از نشان دادن نوتیفیکشن‌ها معاف کنند.

فایرفاکس

به همین‌خاطر، مهندسین فایرفاکس تصمیم گرفته‌اند تا در نسخه فایرفاکس 72، این نوتیفیکیشن‌ها را که از قسمت نوار آدرس مرورگر به سمت پایین پاپ‌آپ می‌کردند، مخفی کنند. بنابراین، در به‌روزرسانی جدید اگر وب‌سایتی بخواهد نوتیفیکیشنی را نمایش دهد، این کار دیگر به‌طور پیش‌فرض انجام نخواهد گرفت و به جای آن شاهد یک آیکون در نوار آدرس مرورگر خواهیم بود. فایرفاکس، این آیکون را با استفاده از یک افکت خاص به حرکت درخواهد آورد تا کاربر متوجه وجود یک نوتیفیکیشن گردد و در صورت تمایل برای دیدن آن، روی آیکون کلیک نماید.

موزیلا اولین شرکتی است که نوتیفیکیشن‌های پاپ‌آپ را به‌طور پیش‌فرض مسدود می‌کند. این قابلیت، قبلا در نسخه‌های Nightly فایرفاکس قابل دسترس بود، اما از ماه ژانویه سال آینده، به نسخه پایدار نیز اضافه خواهد شد.

Jérôme Segura، تحلیلگر بدافزارها از موسسه Malwarebytes، به ZDNet گفته است که: من فکر می‌کنم تصمیم موزیلا، برای امنیت و سلامت وب بسیار خوب و به‌جا است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH