مجوز همکاری شرکت‌های آمریکایی با هواوی به‌زودی صادر می‌شود

از ماه مه امسال که وزارت بازرگانی آمریکا هواوی را به لیست تحریم‌های Entity خود اضافه کرد، هر روز اخبار جدیدی در این باره شنیده می‌شود. تحریم هواوی شرکت‌های آمریکایی را از همکاری با این شرکت چینی بازداشته و ضرر و زیان‌های بزرگی را به هر دو طرف وارد کرده است.

در ماه جولای، وزارت بازرگانی آمریکا برنامه‌های خود را برای صدور مجوزهای خاص برای آن‌دسته از کمپانی‌های تکنولوژی داخلی این کشور که قصد ادامه همکاری با هواوی را دارند، اعلام کرد. این مجوزها تنها شامل سخت‌افزارها و نرم‌افزارهایی خواهند شد که تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا محسوب نمی‌شوند. بعدا مشخص شد که بیش از ۱۳۰ شرکت آمریکایی برای این مجوزها درخواست داده‌اند.

تحریم هواوی

اخیرا، Wilbur Ross، وزیر بازرگانی آمریکا، تایید کرده که تعداد این درخواست‌ها دو برابر شده و به ۲۶۰ عدد رسیده است. او گفته که سعی خواهد شد تا مجوزها، در مدت زمان بسیار کوتاهی صادر شوند. او در مصاحبه خود با بلومبرگ اظهار کرده که درخواست‌های ارسال شده در حال بررسی هستند و همه شرکت‌ها نباید انتظار چراغ سبز از طرف ما را داشته باشند.

شاید بتوان گفت که مهمترین شرکت حاضر در بین این کمپانی‌ها، گوگل است. اسمارتفون‌های جدید هواوی یعنی سری میت 30 پرو به خاطر نداشتن سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل با مشکل فروش مواجه شده‌اند. اگر هواوی موفق به برگرداندن این سرویس‌ها شود، این موضوع مسلما می‌تواند کمک شایانی به شرکت بکند.

در حالیکه هیچ تایم‌فریم مشخصی برای اجرایی شدن مجوزهای مذکور وجود ندارد، اما به‌هرحال، این اتفاق، یک پیشرفت مثبت در موضوع کاهش تحریم هواوی است. آمریکا احتمالا تا آخر این ماه به فاز اول توافق تجاری خود با چین دست خواهد یافت و اگر همه چیز خوب پیش برود، می‌توانیم شاهد استفاده سری میت 30 و گوشی‌های آینده هواوی از سرویس‌های گوگل باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH